Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-01-15, 21:42
  #1
Medlem
strecketss avatar
Känns som att jag varit fast och trampat på samma spår i flera år. Har visserligen gjort framsteg med träningen då jag en gång vägde över 100kg men lyckades gå ner till 70kg med hård och intensiv träning kombinerat med extremt strikt kosthållning. Men sen dess har jag styrketränat till och från och det känns som att jag är lika svag & tanig idag som jag var då.

Har testat att "bulka". Slutar bara med att jag blir fet och vill gå ner kilon ASAP (vilket jag gjort flera gånger). Har testat olika scheman. 4 days split, SS, Madcow...

Kroppen jag har idag kan beskrivas som smal med stora ben och lår.

Ska jag ge upp styrketränandet?
Är möjligtvis så att vissa helt enkelt inte är ämnade för att någonsin bli muskulösa?
Är det något fel på mina hypertrofiska egenskaper?

Måste jag trycka anabola?!
__________________
Senast redigerad av streckets 2019-01-15 kl. 21:46.
Citera
2019-01-15, 21:44
  #2
Medlem
KFCnoggers avatar
Äta och vila är viktigt
Citera
2019-01-15, 21:45
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av streckets
Känns som att jag varit fast och trampat på samma spår i flera år. Har visserligen gjort framsteg med träningen då jag en gång vägde över 100kg men lyckades gå ner till 70kg med hård och intensiv träning kombinerat med extremt strikt kosthållning. Men sen dess har jag styrketränat till och från och det känns som att jag är lika svag & tanig idag som jag var då.

Har testat att "bulka". Slutar bara med att jag blir fet och vill gå ner kilon ASAP (vilket jag gjort flera gånger). Har testat olika scheman. 4 days split, SS, Madcow...

Kroppen jag har idag kan beskrivas som smal med stora ben och lår.

Ska jag ge upp styrketränandet?
Är möjligtvis så att vissa helt enkelt inte är ämnade för att någonsin bli muskulösa?
Är det något fel på mina hypertrofiska egenskaper?
ät mer protein och träna mer
Citera
2019-01-15, 21:49
  #4
Medlem
Det finns ju fortfarande fördelar som inte syns. Att belasta skelettet (särskilt innan 30-årsåldern) motverkar benskörhet på äldre dagar.

Och det är inte så att spinkigheten bara sitter i ditt huvud? Andra kanske tycker du är le beef.

Och hur gammal är du? Själv var jag en pinne fram till 30.
Citera
2019-01-15, 21:59
  #5
Medlem
strecketss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KFCnogger
Äta och vila är viktigt

Citat:
Ursprungligen postat av afs123
ät mer protein och träna mer

Ska göra det.

Citat:
Ursprungligen postat av Insertnickname
Det finns ju fortfarande fördelar som inte syns. Att belasta skelettet (särskilt innan 30-årsåldern) motverkar benskörhet på äldre dagar.

Och det är inte så att spinkigheten bara sitter i ditt huvud? Andra kanske tycker du är le beef.

Och hur gammal är du? Själv var jag en pinne fram till 30.

Mellan 28-30. Jag tror inte att det sitter i huvudet, nej. Aldrig fått några komplimanger för min kropp. Jag är piggare under dagarna när jag tränar aktivt så visst finns det märkbara fördelar. Tråkigt bara att man inte ser större ut.
Citera
2019-01-15, 22:05
  #6
Medlem
Längd, vikt? Du sa förut att du gått ner till 70 kg, och det är ju verkligen ingen tungvikt. Svårt att se muskulös ut utan muskelmassa. Dela gärna ett par bilder på din fysik.
Citera
2019-01-15, 22:08
  #7
Medlem
Gör om å gör rätt.Du behöver inte steroider.
Citera
2019-01-15, 22:22
  #8
Medlem
Svea.Folks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av streckets
Känns som att jag varit fast och trampat på samma spår i flera år. Har visserligen gjort framsteg med träningen då jag en gång vägde över 100kg men lyckades gå ner till 70kg med hård och intensiv träning kombinerat med extremt strikt kosthållning. Men sen dess har jag styrketränat till och från och det känns som att jag är lika svag & tanig idag som jag var då.

Har testat att "bulka". Slutar bara med att jag blir fet och vill gå ner kilon ASAP (vilket jag gjort flera gånger). Har testat olika scheman. 4 days split, SS, Madcow...

Kroppen jag har idag kan beskrivas som smal med stora ben och lår.

Ska jag ge upp styrketränandet?
Är möjligtvis så att vissa helt enkelt inte är ämnade för att någonsin bli muskulösa?
Är det något fel på mina hypertrofiska egenskaper?

Måste jag trycka anabola?!

Det enkla svaret är också det tråkiga. Skaffa en fitnessapp, logga alla kalorier och makronutrienter samt vad du tränar. Då kommer du få en bra översikt och svar på många frågor.

Men genrellt tror jag att du tränar för dåligt, med för dålig koll på kosten. Du måste se till att du ökar i volym och styrka åtminstone varannan vecka samt hålla koll på kosten.
Citera
2019-01-15, 22:23
  #9
Medlem
ShallowInfidels avatar
Skit i steroiderna, alla som tränar men inte för Mr Olympia/Classic eller inom Men's Open Bodybuilding gör sig själv en björntjänst genom att trycka steroider, värt att potentiellt kasta bort decennier av ditt liv för att se extra biff ut?
Dessutom kan du få lida igenom en massa bieffekter för att inte tala om hur lätt det är att bli hookad på skiten och hamna i en dålig cykel som med precis vilka andra narkotiasorter som helst.

Softa, har en polare som var i samma läge som dig, ända fram tills 30 strecket, han var alltid ektomorf i sitt kroppsutseende/kroppstyp, men det är oftast ett övergående stadium, nästan alla naturligt ektomorfa (dvs som behåller den formen på en helvt vanlig hälsosam kost även utan träning av något slag) övergår eventuellt till den mesomorpha (dessa har både lättare att gå upp i vikt, ned i vikt och bygga muskler än de ektomorfa. Det börjar oftast runt 30 - varför spinkiga killar som inte tränar brukar brukar gå från den formen till knubbigare muskellösa varianter eller utvecklar mansgraviditet (ölmagar). Jag har alltid varit mesomorf, varit en viktpendlare av rang innan jag skaffade disciplin och började träna regelbunder, jag och polaren har tränat ungefär lika länge, var betydligt biffigare än honom i nästan decennium, idag är vi på samma ruta och väldigt lika i styrka, han tar lite mer än mig i överkroppsövningar, jag tar en del mer än honom i benövningar, så ha lite tålamod, poängen med att träna är väl ändå att vara stark, frisk och må bra?

Det slår väldigt lätt slint med steroider, vill du öka testo naturligt i kroppen så kör basövningar som påverkar de största muskelgrupperna, squats kallas för kungen av en anledning, kör det tung och strikt, finns i princip ingen annan övning som släpper loss mer testo i blodflödet, don't cheat yao, gör som jag säger, tacka mig om ett par år.

Best of luck
/Farbor Shallow
Citera
2019-01-15, 22:28
  #10
Medlem
Skulle råda att testa en gainer, t.ex. Serious eller Optium Mass är väldigt bra. Väger själv ca 69, men tar jag Serious Mass varje dag rek dos efter träning går jag lätt upp till 73 på bara två veckor. Det gäller dock att man då kör lite cardio samtidigt (inte överdrivet) för att inte bli fet istället. Även generellt frön och nötter är väldigt bra.
Citera
2019-01-15, 22:40
  #11
Medlem
Du kanske lyfter för lätta vikter
Citera
2019-01-16, 00:31
  #12
Medlem
Äta för att leva,, vara fysiskt aktiv för att må bra,, och orka med,, det är bra så,,må välll
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback