Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-15, 20:05
  #1
Medlem
Tjena!
Jag har varit förkyld (tror det är förkylning) sedan slutet av november/början av december. Den ENDA symptomen som jag upplever är slem i halsen (hela dagen) och relativt täppt näsa på morgonen. Mitt slem (inklusive snor) är grönt på morgonen, men är inte lika grönt senare i på dagen. Som sagt har jag upplevt detta nu i ungefär 1,5 månader.
Min polare strulade med en tjej som då befann sig i inkubationstiden för körtelfeber. Även när hon var sjuk strulade de. Jag spenderar cirka sex timmar om dagen fem dagar i veckan med min kompis. Kan det jag har vara körtelfeber? Min polare var med tjejen i mitten av november, så det var två månader sedan. Det känns som att han borde fått körtelfeber nu, även jag borde fått det om han smittade mig. Jag känner ingen trötthet, har ingen feber, ingen ont i halsen ingenting. Endast slem.

Vad kan det vara som orsakar min förkylning? Kan jag träna med det? Bör jag dra till en läkare?

Tack på förhand
Citera
2019-01-16, 00:26
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaalleee
Tjena!
Jag har varit förkyld (tror det är förkylning) sedan slutet av november/början av december. Den ENDA symptomen som jag upplever är slem i halsen (hela dagen) och relativt täppt näsa på morgonen. Mitt slem (inklusive snor) är grönt på morgonen, men är inte lika grönt senare i på dagen. Som sagt har jag upplevt detta nu i ungefär 1,5 månader.
Min polare strulade med en tjej som då befann sig i inkubationstiden för körtelfeber. Även när hon var sjuk strulade de. Jag spenderar cirka sex timmar om dagen fem dagar i veckan med min kompis. Kan det jag har vara körtelfeber? Min polare var med tjejen i mitten av november, så det var två månader sedan. Det känns som att han borde fått körtelfeber nu, även jag borde fått det om han smittade mig. Jag känner ingen trötthet, har ingen feber, ingen ont i halsen ingenting. Endast slem.

Vad kan det vara som orsakar min förkylning? Kan jag träna med det? Bör jag dra till en läkare?

Tack på förhand
Har du körtelfeber blir du rejält sjuk. Du har säkert ett virus... de kan sitta i lääänge. 7-8 veckor med lätt symtom inget ovanligt i förkylningstider.
Citera
2019-01-16, 10:56
  #3
Medlem
Sålänge det inte är maraton du ska springa så kan du träna på. Blir du mer sjuk får du ta paus.
Citera
2019-01-16, 10:59
  #4
Medlem
långdraget virus, absolut inte körtelfeber, då är man bra dålig och har ofta feber. Om du hade haft feber till och från i 1.5 månad hade jag rekommenderat ett besök på vårdcentral men låter bara som lite långdraget virus. Är du rökare? I så fall har vi orsaken till den fördröjda delen
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback