Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-15, 16:54
  #1
Medlem
Tänkte kolla här om det finns någon här som kan hjälpa mig, har nyligen köpt vr glasögon till Playstation men får dem ej att fungera. Allt är inkopplat rätt har dubbelkollat 10 ggr.

Det enda jag ser i glasögonen när jag startat spelet är 8 vita prickar som snurrar i en cirkel.

Har sökt på olika ställen men hittar inga svar.
Finns det någon som stött på samma problem och kanske t.om har en lösning?
Tacksam för svar.
Citera
2019-01-15, 17:03
  #2
Medlem
RickeyMourkes avatar
Kollat så att PS4at "hittat" kameran? När jag kopplade in mitt så tog det flera försök (stänga av/sätta igång konsolen) innan PS4 anslöt till kameran.
Citera
2019-01-15, 17:05
  #3
Medlem
Nej det har jag inte gjort, men måste kameran fungera för att jag ska få bild i glasögonen? Tycker dem borde visa bild hur som.. men kan kolla. Tack
Citera
2019-01-15, 17:09
  #4
Medlem
kobents avatar
Ja kameran måste fungera och rätt vara inställd. Testa att koppla ur allt och in igen och se om det fungerar.

Kolla så du verkligen har kopplat sladdarna rätt med den där extra dosan som följer med.

Jag hade inte dessa problem när jag konfiguerade, kom direkt in i guiden när jag startade headsetet, dock får du väl göra konfigueringen genom tvn och inte headsetet om jag minns rätt.

Kanske har svar på fler frågor om du har, har ägt headsetet i några månader nu.
Citera
2019-01-15, 17:14
  #5
Moderator
^Eazs avatar
Spel: allmänt --> Konsol: hårdvarusupport
/Moderator
Citera
2019-01-15, 17:18
  #6
Medlem
Okej jag ska prova igen lite senare då jag kommer hem.

Kan komma fler frågor då, tack 😁
Citera
2019-01-15, 19:12
  #7
Medlem
Får verkligen inte till det... Provat det mesta men verkar kört. Ingen som haft samma problem? 8 stycken vita prickar som cirkulerar runt som om att de skulle ladda eller något.
Mvh
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback