Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-15, 16:14
  #1
Medlem
Fråga om 25mg:are doxilamin, hittar inget på nätet om exakt vad det är förutom något slags sömnmedel? Eller är det nån svagare variant av Stillnockt?
Citera
2019-01-15, 16:22
  #2
Medlem
ruttenfimps avatar
Nej det är en antihistamin med sederande egenskaper.
Citera
2019-01-15, 16:26
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ruttenfimp
Nej det är en antihistamin med sederande egenskaper.

Du får gärna förklara vad det innebär.
Är de till för att sova på eller ta dagtid?
Citera
2019-01-15, 16:42
  #4
Medlem
garderobsbogs avatar
Är du allergisk så visst
Citera
2019-01-15, 16:56
  #5
Moderator
Morfar-52s avatar
Flyttar

Bensodiazepiner --> Medicin och hälsa
/Moderator
Citera
2019-01-15, 17:00
  #6
Avstängd
MantisSvantiss avatar
Varningstriangel? Då är den nog riktigt gammal. Jag minns inte ens när varningstrianglarna försvann.


Idiotiskt att de försvann, förövrigt. Det är bra att veta om medicinen kräver lite extra respekt.
Citera
2019-01-15, 19:06
  #7
Medlem
ruttenfimps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av havvva
Du får gärna förklara vad det innebär.
Är de till för att sova på eller ta dagtid?

http://lmgtfy.com/?q=antihistamin

Sederande= lugnande
Citera
2019-01-15, 19:25
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MantisSvantis
Varningstriangel? Då är den nog riktigt gammal. Jag minns inte ens när varningstrianglarna försvann.


Idiotiskt att de försvann, förövrigt. Det är bra att veta om medicinen kräver lite extra respekt.

Nej utgångsdatumet är år 2020, men de är köpta i utlandet. Jag fattar inte texten på dem förutom att det sas att de var väldigt sömngivande.
Citera
2019-01-15, 19:50
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av havvva
Nej utgångsdatumet är år 2020, men de är köpta i utlandet. Jag fattar inte texten på dem förutom att det sas att de var väldigt sömngivande.

Det är som nämnts tidigare en antihistamin (allergimedicin) och de brukar ha en sedarande effekt, därav varningstriangeln. Så något rent sömnmedel är det inte. Tror även att det inte går att få någon form av rus av dem.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback