Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-15, 12:29
  #1
Medlem
aina08s avatar
Finns det någon bra app som mäter din skärmtid? (Android)
Vore enkelt att det liksom är en tidtagning som går igång varje gång skärmen tänds och pausar när skärmen släcks.

Vore intressant att se hur mycket mobilen används på ett dygn, per vecka eller på en hel månad.
Extra intressant vore de att se sambons skärmtid då hon påstår att hon inte använder telefonen så mycket men ändå känns det som hon är på typ Instagram hela tiden

Har ni testat någon app som ni tycker är bra för detta?


EDIT: Hittade Digital Wellbeing som lät bra men den fungerade tyvärr inte för mig.
__________________
Senast redigerad av aina08 2019-01-15 kl. 12:34.
Citera
2019-01-15, 12:36
  #2
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Finns det någon bra app som mäter din skärmtid? (Android)
Vore enkelt att det liksom är en tidtagning som går igång varje gång skärmen tänds och pausar när skärmen släcks.

Vore intressant att se hur mycket mobilen används på ett dygn, per vecka eller på en hel månad.
Extra intressant vore de att se sambons skärmtid då hon påstår att hon inte använder telefonen så mycket men ändå känns det som hon är på typ Instagram hela tiden

Har ni testat någon app som ni tycker är bra för detta?


EDIT: Hittade Digital Wellbeing som lät bra men den fungerade tyvärr inte för mig.

Digital Wellbeing fungerar tyvärr än så länge bara till Pixel och Android One.

Går du in på Inställningar -> Enhetsunderhåll -> Batteri och sedan väljer Skärm kan du se skärmtid sedan telefonen var fulladdad senast. Du får då ingen historik eller liknande tyvärr.

Jag har inte provat denna appen, men den har fått bra betyg: https://play.google.com/store/apps/d...ntime&hl=en_US
Citera
2019-01-15, 13:49
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Finns det någon bra app som mäter din skärmtid? (Android)
Vore enkelt att det liksom är en tidtagning som går igång varje gång skärmen tänds och pausar när skärmen släcks.

Vore intressant att se hur mycket mobilen används på ett dygn, per vecka eller på en hel månad.
Extra intressant vore de att se sambons skärmtid då hon påstår att hon inte använder telefonen så mycket men ändå känns det som hon är på typ Instagram hela tiden

Har ni testat någon app som ni tycker är bra för detta?


EDIT: Hittade Digital Wellbeing som lät bra men den fungerade tyvärr inte för mig.


Behövs ingen app, är inbyggt i android sen många år tillbaka, beroende på vilken androidversion du har, på min är det under batteri, strömanvändning- hårdvara- skärm. men kan variera mellan mobilerna.
Citera
2019-01-15, 18:38
  #4
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Digital Wellbeing fungerar tyvärr än så länge bara till Pixel och Android One.

Går du in på Inställningar -> Enhetsunderhåll -> Batteri och sedan väljer Skärm kan du se skärmtid sedan telefonen var fulladdad senast. Du får då ingen historik eller liknande tyvärr.

Jag har inte provat denna appen, men den har fått bra betyg: https://play.google.com/store/apps/d...ntime&hl=en_US
Har inte kollat så noga på appen ännu men kollar den verklig skärmtid och inte hur länge program och appar varit igång? Bör ju va skillnad. Ett program kan ju vara igång även när skärmen är släckt.
Citat:
Ursprungligen postat av LDRLDR
Behövs ingen app, är inbyggt i android sen många år tillbaka, beroende på vilken androidversion du har, på min är det under batteri, strömanvändning- hårdvara- skärm. men kan variera mellan mobilerna.
Ja hittar inget på min telefon men kan ha missat de. Har en Samsung Galaxy S6.
Batterianvändning kan ja hitta men ingen för skärmanvändningen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback