Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-15, 06:50
  #1
Medlem
Jag har fått två nya erbjudanden och har blivit lite konfunderad på vad jag ska välja.

Jobb 1.
Java 8 gammal swing med EE samt angular med fokus på en produkt som servar allmänheten i en hyfsat använd etjänst. Äldre programvaror och inte en "elite" arbetsplats om vi säger så.

Restid 25 minuter.

Lön 49 000kr

Reskostnad 0 kr(cykel alt tunnelbana 5 minuter a 900kr i mån?)

Jämte

Java 8 fast med med uppdrag att förnya och utveckla framtida lösningar såsom aggregera upp data till molnlösningar till existerande och kommande nya etjänster.

Restid 45 minuter.

Lön 52 000kr

Reskostnad 2000kr(bil+tullavgift)
Citera
2019-01-15, 07:23
  #2
Medlem
tnems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dearheaven
Jag har fått två nya erbjudanden och har blivit lite konfunderad på vad jag ska välja.

Jobb 1.
Java 8 gammal swing med EE samt angular med fokus på en produkt som servar allmänheten i en hyfsat använd etjänst. Äldre programvaror och inte en "elite" arbetsplats om vi säger så.

Restid 25 minuter.

Lön 49 000kr

Reskostnad 0 kr(cykel alt tunnelbana 5 minuter a 900kr i mån?)

Jämte

Java 8 fast med med uppdrag att förnya och utveckla framtida lösningar såsom aggregera upp data till molnlösningar till existerande och kommande nya etjänster.

Restid 45 minuter.

Lön 52 000kr

Reskostnad 2000kr(bil+tullavgift)

Jobb 2 låter mycket mer utvecklande, det hade jag valt även om det är några tusen sämre betalt med hänsyn till restid och resekostnader.
Finns det möjlighet att jobba hemmifrån någon dag i månaden så förbättra det situationen.

Just nu har jag 1h 40 min enkel resa till jobbet, varav jag har restidsersättning för 1h. 45 minuter är rätt normal pendlingstid för många.

Hur ser din livssituation ut?
Har du barn så kanske de 90 minuterna som försvinner varje dag inte är värt ett mer utvecklande jobb.
Citera
2019-01-15, 07:24
  #3
Medlem
Sightnesss avatar
Hur gammal är du?

Personligen värderar jag numera min privata tid så mycket högre än min arbetstid, att bara det får mig att välja alt. 1.
Cykel kan göra stor skillnad om några år, när tid och ork inte räcker till lika mycket träning.

Det bästa vore såklart att flytta till ett boende nära arbetsplats 2.
Citera
2019-01-15, 08:31
  #4
Medlem
tnems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sightness
Hur gammal är du?

Personligen värderar jag numera min privata tid så mycket högre än min arbetstid, att bara det får mig att välja alt. 1.
Cykel kan göra stor skillnad om några år, när tid och ork inte räcker till lika mycket träning.

Det bästa vore såklart att flytta till ett boende nära arbetsplats 2.

Vad menar du om några år?
Rätt normalt att byta jobb vart 3-5 år.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback