Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-14, 16:26
  #1
Medlem
Hej!

Är i Thailand och har köpt ca 5 burkar med steroider (burkarna är inte större än ett nagellack)

Har tidigare lagt knivar, elpistoler, batonger o annan skit i resväskan (ej handbagaget) och klarat mig.

Hur är det i väskscanningen på flygplatsen? Kan dom se 5 burkar om jag lägger dem i necessären?

Har ingen lust att öppna burkarna och ta bort plomberingen.
Citera
2019-01-14, 21:05
  #2
Medlem
SkepticalHippos avatar
Jag tror inte att det här ämnet saknar forum eftersom det i grund och botten handlar om resande.

Vi provar så.


Sista utvägen: för ämnen som saknar eget forum --> Thailand
/Moderator
Citera
2019-01-15, 02:14
  #3
Medlem
MrBabyBoys avatar
Jag har rest med mediciner förr i handbagage, dock hade jag recept på dem. De har aldrig kollat upp mig. Är nog en liten gamble. Är det lagligt med steroider i Thailand? Annars är det nog en dålig idé.
Citera
2019-01-15, 22:25
  #4
Medlem
beaver_ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBabyBoy
Jag har rest med mediciner förr i handbagage, dock hade jag recept på dem. De har aldrig kollat upp mig. Är nog en liten gamble. Är det lagligt med steroider i Thailand? Annars är det nog en dålig idé.
Riktigt dålig idé är det, spec piller är något som Tullen på Arlanda gillar att kolla upp spec om det kommer från Thailand (iallafall en del Tullchefer har den åsikten). Men fråga är om man kommer så långt.

Tips till de som vill prova lyckan med att smuggla, droger eller steroider är same same samma, man åker in. Se och begrunda verkligheten före avresan.

https://www.youtube.com/watch?v=0dej7HAkduQ
Bodybuilder May Lose Leg from Dirty Steroids | Dan The Bodybuilder in Thailand

https://www.youtube.com/watch?v=7vu9X6mPqR8
The Real Bangkok Hilton - Bang Kwang Bangkok, Thailand prison - BBC

Och till TS, ja de ser dina små flaskor i Tullen och då är det försent att ångra sig.
__________________
Senast redigerad av beaver_se 2019-01-15 kl. 22:28.
Citera
2019-01-15, 22:28
  #5
Medlem
Lundellins avatar
Lugn, tullpersonalen släpper in terrorister och islamister i Sverige så allt får dina pills äntra svensk mark.
Citera
2019-01-15, 22:30
  #6
Medlem
Svea.Folks avatar
Risken att åka dit är inte särskilt stor, men jävlar vad du kommer få ågren om du gör.

Fråga Kim Eriksson.
Citera
2019-01-16, 07:46
  #7
Medlem
Fast steroider är ju lagligt i Thailand.

Och Kim Eriksson hade ett metaamfetaminlabb.

Och bodybuildern i Thailand körde med smutsiga nålar, inte dåliga steroider
__________________
Senast redigerad av Kikenoan 2019-01-16 kl. 07:49.
Citera
2019-01-16, 10:33
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kikenoan
Fast steroider är ju lagligt i Thailand.

Och Kim Eriksson hade ett metaamfetaminlabb.

Och bodybuildern i Thailand körde med smutsiga nålar, inte dåliga steroider

Nej, det är receptbelagt

Nej, varför skulle man använda gamla nålar när det går att köpa för 1kr i varje apotek

Tullen på Arlanda har ögon för thai arrival, vanligast är steroider, knivar, stunguns och annat krimskrams man köpt på marknader.

Är man dum packar man det i handbagage som alltid kollas. Eller i resväskan som syns enkelt vid scanning på Arlanda. Lite smartare så postar du skiten hem då är det lite lägre risk för att torska.

Ts har ju uppenbarligen ingen aning om roids då hans närmsta visuella beskrivning är Nagellack
Citera
2019-01-17, 18:17
  #9
Medlem
beaver_ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashcash
Nej, det är receptbelagt

Nej, varför skulle man använda gamla nålar när det går att köpa för 1kr i varje apotek

Tullen på Arlanda har ögon för thai arrival, vanligast är steroider, knivar, stunguns och annat krimskrams man köpt på marknader.

Är man dum packar man det i handbagage som alltid kollas. Eller i resväskan som syns enkelt vid scanning på Arlanda. Lite smartare så postar du skiten hem då är det lite lägre risk för att torska.

Ts har ju uppenbarligen ingen aning om roids då hans närmsta visuella beskrivning är Nagellack
Har pratat med Tullen på Arlanda i annat ärende och de är som sagt anti till allt från Thailand, rätt överkritiska faktiskt, hur som så prata vi även om att en del förslutna förpackningar med fina stämplar/intyg, men det bryr de sig inte om för allt från Thailand vill de testa så det är rätt ämne i förpackningarna typ. Så jag blev faktiskt lite förvånad över deras attityd till Thailändska produkter.
Så nä man skall undvika att vara olaglig, det kan bli riktigt hemsk att sitta inne i Thailand. Men men folk gör det de har förstånd till.
Citera
2019-01-17, 18:31
  #10
Medlem
Lasse Berghagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Har pratat med Tullen på Arlanda i annat ärende och de är som sagt anti till allt från Thailand, rätt överkritiska faktiskt, hur som så prata vi även om att en del förslutna förpackningar med fina stämplar/intyg, men det bryr de sig inte om för allt från Thailand vill de testa så det är rätt ämne i förpackningarna typ. Så jag blev faktiskt lite förvånad över deras attityd till Thailändska produkter.
Så nä man skall undvika att vara olaglig, det kan bli riktigt hemsk att sitta inne i Thailand. Men men folk gör det de har förstånd till.

Åker man fast på Arlanda med olagliga produkter i väskan hamnar man inte i ett thailändskt fängelse.

Sen ska jag villigt erkänna att jag inte har den blekaste aning om hur thailändska myndigheter på Suvarnarbhumi ser på utförsel av steroider.
Citera
2019-01-17, 18:42
  #11
Medlem
beaver_ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse Berghagen
Åker man fast på Arlanda med olagliga produkter i väskan hamnar man inte i ett thailändskt fängelse.

Sen ska jag villigt erkänna att jag inte har den blekaste aning om hur thailändska myndigheter på Suvarnarbhumi ser på utförsel av steroider.
Självfallet menar jag inte så, du behöver inte hysterisk misstolka vad jag skriver. Hoppas det bara var du som gjorde den tolkningen, har ju skrivit inlägg i tråden som just behandlar dumheten att riskera att hamna i Thailändska fängelser pga smuggelförsök.
Citera
2019-01-17, 18:48
  #12
Medlem
Lasse Berghagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Självfallet menar jag inte så, du behöver inte hysterisk misstolka vad jag skriver. Hoppas det bara var du som gjorde den tolkningen, har ju skrivit inlägg i tråden som just behandlar dumheten att riskera att hamna i Thailändska fängelser pga smuggelförsök.

Jag tyckte enbart ditt inlägg var aningen luddigt skrivet. Var inte meningen att göra dig upprörd. Ber om ursäkt om du tog illa vid dig.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f3010642

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback