Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-14, 13:40
  #1
Medlem
Då jag funderar på att ge min syster en mobiltelefon nu när hon fyller år i maj så tänkte jag kolla om det går göra något roligt med den.

1. Går det att ändra start up skärmen, låt oss säga att de är en Samsung, så istället för att samsung kommer upp så kommer en egen designad bild upp typ hennes namn.

2. Går det att sätta ett permanent tryck på telefonen som samma exempel innan, det står samsung på baksidan går det på något sätt ta bort deras logo och sätta en egen?

Och nej jag ska inte starta ett eget mobil märke och förlorar miljoner samt bli stämd
Citera
2019-01-14, 13:45
  #2
Avstängd
ilpobres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niksve123
Då jag funderar på att ge min syster en mobiltelefon nu när hon fyller år i maj så tänkte jag kolla om det går göra något roligt med den.

1. Går det att ändra start up skärmen, låt oss säga att de är en Samsung, så istället för att samsung kommer upp så kommer en egen designad bild upp typ hennes namn.

2. Går det att sätta ett permanent tryck på telefonen som samma exempel innan, det står samsung på baksidan går det på något sätt ta bort deras logo och sätta en egen?

Och nej jag ska inte starta ett eget mobil märke och förlorar miljoner samt bli stämd
1:an går väl bra. Det andra alternativet är dock inte att rekommendera, garantin kan sluta gälla.
Citera
2019-01-14, 13:52
  #3
Medlem
Gå in till nån som fixar med gravyr dom brukare ha utrustning för att gravera i det mesta. Typ guldsmed eller nåt.
Citera
2019-01-14, 13:52
  #4
Medlem
Okej, är det svårt och vet du hur man gör?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback