Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-02-21, 13:31
  #1
Medlem
milks avatar
Undrar om det finns tejp som klarar värme?

Har en Honda CR där packningen mellan krök och avgasrör är sliten, undrar då om man kan använda den packningen, eller gummitutan då och sedan smacka på något som gör att det täter? En ny kostar multum, sen den som sitter nu, ser ut som om det är en band som dom enbart har rullat runt avgassystemet och sedan limmat...Har ring som sjutton utan att hitta nåfon värmebäståndig gummi, finns sånt?
Citera
2006-02-21, 16:05
  #2
Medlem
MindBlowns avatar
avgasbandage kan du köpa på statoil , biltema , mekonomen eller dylikt.
borde lösa ditt problem.
Citera
2006-02-21, 16:14
  #3
Medlem
milks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MindBlown
avgasbandage kan du köpa på statoil , biltema , mekonomen eller dylikt.
borde lösa ditt problem.

Är det tätt som sjutton då? Annars funderade jag på om man kunde använda den halslitna gummitutan och sedan sätta lite mjölkförpackning på och sen slangklämmorna...Är det bra/dåligt...Men täter bandaget bra, räcker det enbart med att ha det bandaget då? Och klarar den den värme som blir där?
Citera
2006-02-21, 19:29
  #4
Medlem
Avgasbandage lär ju tåla värmen betydligt bättre än en mjölk-kartong men om det blir speciellt tätt med någon av dom tvivlar jag på...
Citera
2006-02-22, 17:05
  #5
Medlem
bogarleffes avatar
Istället för mjölkpaket kan du ju prova med ett tjockt lager aluminiumfolie som klipps till lämplig storlek, det brukar funka till avgaspackning på mopeder i alla fall..
Citera
2006-02-22, 19:22
  #6
Medlem
milks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bogarleffe
Istället för mjölkpaket kan du ju prova med ett tjockt lager aluminiumfolie som klipps till lämplig storlek, det brukar funka till avgaspackning på mopeder i alla fall..

Okej, hehe, mm, får prova, men hur bra är detta avgasbandage? Räcker det med det, eller är det så pass värmeavstötande att man kan linde lite silvertejp över det sen?
Citera
2006-02-22, 19:49
  #7
Medlem
bogarleffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milk
Okej, hehe, mm, får prova, men hur bra är detta avgasbandage? Räcker det med det, eller är det så pass värmeavstötande att man kan linde lite silvertejp över det sen?

Nja, det skulle jag inte rekommendera. Avgasbandage brukar, om jag inte har fel, vara lite klistrigt. om inte så funkar det att fästa med ståltråd. Du kan också prova att kleta på monteringspasta för avgassystem, det kan täta.
Citera
2006-02-22, 19:59
  #8
Medlem
pistons avatar
sist o slutligen brukar det löna sej att köpa grejen man behöver istället för att slösa tid o energi på "tattarlagningar". Köp gummislangen ,montera sen är det klart!
Vad kostar den egentligen ?
Citera
2006-02-22, 20:06
  #9
Medlem
milks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piston
sist o slutligen brukar det löna sej att köpa grejen man behöver istället för att slösa tid o energi på "tattarlagningar". Köp gummislangen ,montera sen är det klart!
Vad kostar den egentligen ?

200 spänn för lite gummi är det inte ens värt...

Oki, jag har ju faktist lite värmetålig silikon också..får prova mig fram...Thanks!!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback