Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-14, 09:22
  #1
Medlem
http://teslaclubsweden.se/norges-mes...r-nissan-leaf/

De fyra översta på listan över mest sålda bilar i Norge 2018 är elbilar. En försmak av framtiden!
Citera
2019-01-14, 09:59
  #2
Medlem
seadog678s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byrikaberta
http://teslaclubsweden.se/norges-mes...r-nissan-leaf/

De fyra översta på listan över mest sålda bilar i Norge 2018 är elbilar. En försmak av framtiden!

Enbart på grund av att dom är avgiftsfria! Nästan ingen norrman skulle köpa skiten annars.
Citera
2019-01-14, 10:22
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seadog678
Enbart på grund av att dom är avgiftsfria! Nästan ingen norrman skulle köpa skiten annars.
De är subventionerade så de kostar i paritet med motsvarande fossilbil. Syns ju vad folk väljer om inköpspris är samma.

Vi ligger några år efter i Sverige men det är nog inte läge att köpa en dyr fossilbil nu, lär vara värd metallskrotet när det är dags att byta in sen..
Citera
2019-01-14, 10:49
  #4
Medlem
seadog678s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byrikaberta
De är subventionerade så de kostar i paritet med motsvarande fossilbil. Syns ju vad folk väljer om inköpspris är samma.

Vi ligger några år efter i Sverige men det är nog inte läge att köpa en dyr fossilbil nu, lär vara värd metallskrotet när det är dags att byta in sen..

Fria parkeringar, fria vägtullar, Får köra i kollektivfälten, fria färjavgifter och ingen vägavgift är det som gör att det säljs elbilar i Norge, inte att dom kostar samma i inköp som en vanlig bil. Ingen som jag känner gör det för miljön!
Citera
2019-01-14, 10:58
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seadog678
Fria parkeringar, fria vägtullar, Får köra i kollektivfälten, fria färjavgifter och ingen vägavgift är det som gör att det säljs elbilar i Norge, inte att dom kostar samma i inköp som en vanlig bil. Ingen som jag känner gör det för miljön!
Om nu fossilbilar är så bra som vissa här påstår att det är värt att bokstavligen elda upp flera tusen i månaden i dem lär ju inte parkering och vägavgift vara nån dealbraker?
Citera
2019-01-14, 11:17
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seadog678
Fria parkeringar, fria vägtullar, Får köra i kollektivfälten, fria färjavgifter och ingen vägavgift är det som gör att det säljs elbilar i Norge, inte att dom kostar samma i inköp som en vanlig bil. Ingen som jag känner gör det för miljön!


Säger ju mer om din bekantskapskrets än nåt annat.
Citera
2019-01-14, 11:29
  #7
Medlem
seadog678s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Säger ju mer om din bekantskapskrets än nåt annat.

Jag jobbar och har jobbat länge i Norge, så känner ganska många här.
Citera
2019-01-14, 12:32
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seadog678
Jag jobbar och har jobbat länge i Norge, så känner ganska många här.
Rätt få även här som köper för miljöns skull.
Citera
2019-01-14, 13:19
  #9
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seadog678
Fria parkeringar, fria vägtullar, Får köra i kollektivfälten, fria färjavgifter och ingen vägavgift är det som gör att det säljs elbilar i Norge, inte att dom kostar samma i inköp som en vanlig bil. Ingen som jag känner gör det för miljön!

Färja har de ändrat på lite. Nu får visst passagerarna betala.
Citera
2019-01-14, 13:51
  #10
Medlem
seadog678s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Färja har de ändrat på lite. Nu får visst passagerarna betala.

På en del linjer, och inte fullt pris.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback