Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-14, 19:57
  #37
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Det är nog bara att hugga ned skiten. Men jag hade som byggherre varit jäkligt sugen på att klämma skojaren på ersättning.
naturligtvis ska dom stämma honom - oavsett.
Citera
2019-01-14, 20:14
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Någon som har möjlighet att kontrollera nummer 11 på valsedeln till valet 2018?

Han beskriver sig där som "11 P*tr^k S*v^ng, projektör, Lyse. Brinner för
frågor runt inflytande samt medborgardemokrati och är ansvarig för LP:s arbetsgrupp för inflytande, påverkan och öppenhet "

Han har en enskild firma och kallar sig "projektör". Född 1979 och gift med nr 31 på listan.

http://media5.lysekilspartiet.nu/201...almanifest.pdf

Stämmer
Citera
2019-01-14, 20:43
  #39
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mitac
Här finns en till med två ersättningsuppdrag och bolag.

https://lysekil.tromanpublik.se/viewPerson.jsf?id=58
https://www.allabolag.se/790826PRPB/savings-rittjanst

Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Någon som har möjlighet att kontrollera nummer 11 på valsedeln till valet 2018?

Han beskriver sig där som "11 P*tr^k S*v^ng, projektör, Lyse. Brinner för
frågor runt inflytande samt medborgardemokrati och är ansvarig för LP:s arbetsgrupp för inflytande, påverkan och öppenhet "

Han har en enskild firma och kallar sig "projektör". Född 1979 och gift med nr 31 på listan.

http://media5.lysekilspartiet.nu/201...almanifest.pdf

Japp, det stämmer. Har fått ett om som jag tyvärr inte kan citera, men som verkar trovärdigt kring att det ska vara Patr*k Sav*ng (LP) som förfalskat bygglov

* = i
__________________
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2019-01-14 kl. 20:55.
Citera
2019-01-14, 20:55
  #40
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Kollade i Patriks Facebook tidigare idag, men hittar plötsligt nte hans profil länge. Är det bara jag som inte kan söka eller har han sett tråden här och stängt ned kontot? Jag tror på det senare

Patrik har för övrigt dragit en vinstlott genom att få en otroligt söt fru. Hon har dessvärre dragit en nitlott. Skulle inte förvåna mig att han haft en ursäkt till henne kring vad han gjorde. En ursäkt som han sa till henne med tårar i rösten. Att han hade så mycket att göra, så han hann inte fixa bygglovet och därför förfalskade det, när sanningen förmodligen är att det här inte är första gången han fifflat med något. Att han hela tiden tänkt fiffla med bygglov. En del kvinnor vill inte se vem de är gifta med.
__________________
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2019-01-14 kl. 20:58.
Citera
2019-01-14, 21:42
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Kollade i Patriks Facebook tidigare idag, men hittar plötsligt nte hans profil länge. Är det bara jag som inte kan söka eller har han sett tråden här och stängt ned kontot? Jag tror på det senare

Patrik har för övrigt dragit en vinstlott genom att få en otroligt söt fru. Hon har dessvärre dragit en nitlott. Skulle inte förvåna mig att han haft en ursäkt till henne kring vad han gjorde. En ursäkt som han sa till henne med tårar i rösten. Att han hade så mycket att göra, så han hann inte fixa bygglovet och därför förfalskade det, när sanningen förmodligen är att det här inte är första gången han fifflat med något. Att han hela tiden tänkt fiffla med bygglov. En del kvinnor vill inte se vem de är gifta med.

Det finns ingen anledning att kommentera äktenskapets parter. Det är ju hans enskilda firma och hans brottslighet! Hon har ett helt annat yrke och jobbar med annat, så jag antar att hon inte alls är insatt i byggbranschen.

Det är inte fråga om att "en del kvinnor vill inte se vem de är gifta med" utan om att de här männen har en förmåga att dupera andra människor. Finns också kvinnor med den destruktiva förmågan.

Jag tror att paret har barn och det räcker och blir över med bekymmer för både frun och barnen, när det fulla effekterna av makens och pappans handlingar slår igenom. Finns ingen anledning att vi här ställer till mer bekymmer för frun och barnen. Det viktiga är att hitta hur många bygglovshandlingar han förfalskat och lurat på folk.

Kanske smart att fortast möjligt ta ut skilsmässa och bodela?
Citera
2019-01-15, 01:11
  #42
Medlem
Framtyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Det finns ingen anledning att kommentera äktenskapets parter. Det är ju hans enskilda firma och hans brottslighet! Hon har ett helt annat yrke och jobbar med annat, så jag antar att hon inte alls är insatt i byggbranschen.

Det är inte fråga om att "en del kvinnor vill inte se vem de är gifta med" utan om att de här männen har en förmåga att dupera andra människor. Finns också kvinnor med den destruktiva förmågan.

Jag tror att paret har barn och det räcker och blir över med bekymmer för både frun och barnen, när det fulla effekterna av makens och pappans handlingar slår igenom. Finns ingen anledning att vi här ställer till mer bekymmer för frun och barnen. Det viktiga är att hitta hur många bygglovshandlingar han förfalskat och lurat på folk.

Kanske smart att fortast möjligt ta ut skilsmässa och bodela?

De delar ju "värderingar" och parti. Det stod att hon var nr 31 på vallistan, varför antar du att hon är oskyldig och ovetandes? Hon är ju uppenbarligen samma typ utav kariärist och folkförrädare som sin man, det säger en del..
Citera
2019-01-15, 06:48
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Framtyr
De delar ju "värderingar" och parti. Det stod att hon var nr 31 på vallistan, varför antar du att hon är oskyldig och ovetandes? Hon är ju uppenbarligen samma typ utav kariärist och folkförrädare som sin man, det säger en del..

Det betyder inte att alla som är med i ett parti eller en förening eller en familj är 'skyldiga' till brott som en medlem begår. Alla som är med i S är inte medskyldiga till de sexuella övergreppen en S-kvinna begick på jobbet (dom föll förra veckan). Alla partier och föreningar har sitt beskärda antal av kriminella typer, vilkas avslöjanden slår ned som sociala bomber. Vi har under mer än ett år kunnat följa dramat (dramorna) i Svenska Akademien där frun till den nu dömde "våldtäktsmannen" ska frysa ut och mista jobb och heder och ära, för vad maken påstås ha gjort.

Faktiskt är det så att den nu utpekade LP-företrädaren PS ännu inte är dömd för något brott och då är han fortfarande oskyldig. Sen verkar det så uppenbart att han funnit för gott att säga upp sina uppdrag och nog erkänt. Jag vet inte om det är polisanmält ens ännu.

Jag har svårt att tro att en småbarnmamma och undersköterska är så fördjupad i CAD och bygglov, att hon kan räknas till de "vetandes" skara i den branschen. Men hon skulle säkert vända sig till maken om hon behövde hjälp med sådana göromål. Hon tror naturligtvis på honom och hans kompetens. Han och hans far kan säkert ha talat om byggen och byggmarknaden medan hon suttit med vid middagsbordet.

Jag känner i och för sig till kvinnor som är medhjälpare i svindel och bedrägerier, men jag tror inte att det är fråga om det här i Lysekilsfallet.
Citera
2019-01-15, 07:46
  #44
Medlem
Framtyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
]Det betyder inte att alla som är med i ett parti eller en förening eller en familj är 'skyldiga' till brott som en medlem begår[/b]. Alla som är med i S är inte medskyldiga till de sexuella övergreppen en S-kvinna begick på jobbet (dom föll förra veckan). Alla partier och föreningar har sitt beskärda antal av kriminella typer, vilkas avslöjanden slår ned som sociala bomber. Vi har under mer än ett år kunnat följa dramat (dramorna) i Svenska Akademien där frun till den nu dömde "våldtäktsmannen" ska frysa ut och mista jobb och heder och ära, för vad maken påstås ha gjort.

Faktiskt är det så att den nu utpekade LP-företrädaren PS ännu inte är dömd för något brott och då är han fortfarande oskyldig. Sen verkar det så uppenbart att han funnit för gott att säga upp sina uppdrag och nog erkänt. Jag vet inte om det är polisanmält ens ännu.

Jag har svårt att tro att en småbarnmamma och undersköterska är så fördjupad i CAD och bygglov, att hon kan räknas till de "vetandes" skara i den branschen. Men hon skulle säkert vända sig till maken om hon behövde hjälp med sådana göromål. Hon tror naturligtvis på honom och hans kompetens. Han och hans far kan säkert ha talat om byggen och byggmarknaden medan hon suttit med vid middagsbordet.

Jag känner i och för sig till kvinnor som är medhjälpare i svindel och bedrägerier, men jag tror inte att det är fråga om det här i Lysekilsfallet.

Ja ja, det brukar inte låta så när det gäller "vissa" partier och organisationer.
Citera
2019-01-15, 21:53
  #45
Medlem
Donald.Tramss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framtyr
Ja ja, det brukar inte låta så när det gäller "vissa" partier och organisationer.

Tror snarare det är ett av de obligatoriska ingripanden från anhörig/vän/liknande till frugan. Ett försök att styra innehållet i trådarna bort från ”oskyldiga” i GM absoluta omgivning. Det brukar då finnas fog för att ingripa, dvs det finns skit att hitta där 🧐

OnT
Tror på ett stort mörkertal, de flesta kontrollerar inte grannens bygglov, misstänksamma godtar antaligen ett proffsigt dokument som bevis. Det finns nog flera ”drabbade” men jag undrar om kunderna verkligen är så oskyldiga som anges. Hur mkt kostar det att få ett bygglov i kommunen? Hur lång tid tar det att förfalska dokumenten? Vad är straffen (förutom uppsägning och skam) att förfalska ett bygglov? Går risk/belöning ihop (han verkar ju iaf vara kapabel till att beräkna sådant?
Citera
2019-01-15, 22:20
  #46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donald.Trams
Tror snarare det är ett av de obligatoriska ingripanden från anhörig/vän/liknande till frugan. Ett försök att styra innehållet i trådarna bort från ”oskyldiga” i GM absoluta omgivning. Det brukar då finnas fog för att ingripa, dvs det finns skit att hitta där 🧐

OnT
Tror på ett stort mörkertal, de flesta kontrollerar inte grannens bygglov, misstänksamma godtar antaligen ett proffsigt dokument som bevis. Det finns nog flera ”drabbade” men jag undrar om kunderna verkligen är så oskyldiga som anges. Hur mkt kostar det att få ett bygglov i kommunen? Hur lång tid tar det att förfalska dokumenten? Vad är straffen (förutom uppsägning och skam) att förfalska ett bygglov? Går risk/belöning ihop (han verkar ju iaf vara kapabel till att beräkna sådant?


Jag hoppas att pappans affärer granskas då det är han som lärt sonen allt han kan i den branschen.
Citera
2019-01-31, 13:53
  #47
Medlem
Ytterligare tre fall upptäckta.
https://www.expressen.se/gt/bygglovs...sekil-svaller/
Citera
2019-01-31, 19:19
  #48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morris
Ytterligare tre fall upptäckta.
https://www.expressen.se/gt/bygglovs...sekil-svaller/
Citat:
I chattdiskussioner som GT har tagit del av framställde politikern även att han hade en personlig relation till kommunens stadsarkitekt –*som helt förnekat några sådana kontakter med politikern.*

Konfronterad med detta har även politikern uppgett att han hittat på att han hade den typen av kontakter.
Det är alltid roligt med folk som ska lekmannagissa diagnos på Flashback men nu går jag ändå själv all in på psykopati. Ljuger ohejdat och när en uppenbar lögn synas så babblar han vidare på nästa. Antingen skiter han fullständigt i att han ses som en idiot eller så saknar han förmågan att förstå hur han uppfattas.
Hade varit kul att ta del av nämnda chatdiskussioner.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback