Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-13, 23:21
  #1
Medlem
Hej.
Jag letar efter en lämplig setup för att streama film. både via appar som netflix och från mina lokala lagringsenheter.
Vad jag har just nu är en Raspberry Pi(troligen 1st gen) där jag kör kodi och den funkar perfekt för att spela upp film ifrån den anslutna externa hårddisken samt från min laptop över wifi. Vad jag hade önskat i tillägg är möjlighet att spela upp filmer från Popcorn Time och Netflix, YouTube och SVT Play, TV4 Play och likn. Jag testade att installera ett addon-program för att få igång Popcorn Time, men det var helt ohållbart segt. Vet dock inte om det hade gått bättre på en RPi3. Någon som har erfarenhet?
Så jag känner att RPi inte är vad jag letar efter. Likaså inte Chromecast eftersom den inte vill spela upp filer från Popcorn Time. stänger av streamen efter någon minut samt att den knappt stöder några av formaten som mina filmer är i.

4K stöd har jag inget behov av då min TV har många år på nacken och har den blygsamma upplösningen 1366x768!
I nuläget inga planer på att köpa ny.

Hört mycket bra om nvidia shield, men har inget behov av gamingplattformen så ett billigare alternativ som fungerar med de kraven jag har hade varit att föredra.
Skulle också vara intressant att höra vad ni kör själva och om ni saknar något i er setup som jag inte tänkt på.
Citera
2019-01-14, 12:02
  #2
Medlem
BigFatCones avatar
Kodi har fungerande pluggar för SVT, TV4 och Youtube. Netflix behöver en webläsare men Popcorn Time vet jag inget om tyvärr.

Jag kör en helt vanlig laptop som filmdator. Kodi för nerladdat och sen så klart en browser för det som inte fungerar i Kodi så som Netflix och liknande.
Citera
2019-01-16, 06:49
  #3
Medlem
Tack så mycket för svaret. Ja, jag känner bara att jag allra helst hade velat ha en setup som på min mobiltelefon där jag ju kommer åt allt. Android TV finns ju och det är väl det Nvidia Shield har i sig också. Har ingen erfarenhet av de produkterna, men kan ju tänkas att det är just en sådan jag behöver.

Installerade precis Kodi på min Android telefon och det funkar ju bortsett från att jag inte kommer åt min laptop med win 10 därifrån. Känns som samma problem jag hade tidigare med Kodi på RPi:en som inte kunde ansluta heller förrän jag installerade Openelec m. Kodi. Nåja, det är ingen jätteförlust. Kanske är en RPi3 värd investeringen om jag kan köra Android och lägga in dessa fyra program(Netflix, Kodi, Popcorn Time och Youtube) så att det funkar exakt som min mobil.
__________________
Senast redigerad av dagsvag 2019-01-16 kl. 06:54.
Citera
2019-01-19, 11:34
  #4
Moderator
MondoBizarros avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> TV-, bild- och mediautrustning
/Moderator
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback