Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-01-13, 21:21
  #1
Medlem
MaxDLs avatar
Researchar man med öppet sinne är detta slutsatsen man kan göra genom logik.

Jag ställer mig frågan varför dyrkar eliten jävulen eller baphomet?
Varför väljer man detta framför Jesus?

Jag är själv idag kristen efter att ha insett att mycket vetenskap är lögner rakt av designade för att förslava människan och försätta oss i ett mentalt fängelse och skapa tillstånd av hopplöshet vilket gör en lättare att kontrollera.
Dom ljuger om bland annat pengasystemet och om formen på jorden etc. Att ljuga för att få mer makt okej det är väl logiskt om man är megalomaniac psykopat vilket dessa i eliten definitivt är.

Men varför dyrka djävulen?
Ger det eliten en supernaturlig kraft eller får dom kunskap från den andra sidan om dom följer "djävulens agenda"?

Citatet "Djävulens största trick är att övertyga mänskligheten om att han inte finns".

En video som ger en inblick i hur eliteidrottare tydligt använder sig utav Illuminati symbologi och där finns även Jävulens symbologi inbakat.
https://www.youtube.com/watch?v=3uc--yaz-wM

Kan det vara så att det är för att dom som i videon idrottarna får en supernaturlig förmåga och lovas rikedomar om dom låter sin själ säljas till Jävulen och dom därmed blir slavar till Jävulen och han får förmågan att ta kontroll över människan i fråga?

Slutligen vill jag nämna att jag inser för den som inte researchat och inte insett alla lögnerna eller studerat symbologin som finns överallt även i alla filmer att detta låter osannolikt, men så är det.
__________________
Senast redigerad av MaxDL 2019-01-13 kl. 21:28.
Citera
2019-01-13, 21:23
  #2
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxDL
Researchar man med öppet sinne är detta slutsatsen man kan göra genom logik.

Jag ställer mig frågan varför dyrkar eliten jävulen eller baphomet?
Varför väljer man detta framför Jesus?

Jag är själv idag kristen efter att ha insett att mycket vetenskap är lögner rakt av designade för att förslava människan och försätta oss i ett mentalt fängelse och skapa tillstånd av hopplöshet vilket gör en lättare att kontrollera.
Dom ljuger om bland annat pengasystemet och om formen på jorden etc. Att ljuga för att få mer makt okej det är väl logiskt om man är megalomaniac psykopat vilket dessa i eliten definitivt är.

Men varför dyrka djävulen?
Ger det eliten en supernaturlig kraft eller får dom kunskap från den andra sidan om dom följer "djävulens agenda"?

Citatet "Djävulens största trick är att övertyga mänskligheten om att han inte finns".

En video som ger en inblick i hur eliteidrottare tydligt använder sig utav Illuminati symbologi och där finns även Jävulens symbologi inbakat.
https://www.youtube.com/watch?v=3uc--yaz-wM

Kan det vara så att det är för att dom som i videon idrottarna får en supernaturlig förmåga och lovas rikedomar om dom låter sig själ säljas till Jävulen och dom därmed blir slavar till Jävulen och han får förmågan att ta kontroll över människan i fråga?

Slutligen vill jag nämna att jag inser för den som inte researchat och inte insett alla lögnerna eller studerat symbologin som finns överallt även i alla filmer att detta låter osannolikt, men så är det.

Det är djävulen som styr världen, så det är klart att hans marionetter får viktiga positioner. Det är ju det Jesus kommer ställa tillrätta vid återkomsten - Ta tillbaka jorden från Satan.
Citera
2019-01-13, 21:30
  #3
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Det är djävulen som styr världen, så det är klart att hans marionetter får viktiga positioner. Det är ju det Jesus kommer ställa tillrätta vid återkomsten - Ta tillbaka jorden från Satan.
Hur vet man att det är Jävulen som styr världen, är det för att de mest inflytelserika människorna är djävulsdyrkare?

Hur kommer det sig Jesus "lät" Jorden stjälas av Jävulen, kunde han inte förhindra detta? Vad väntar han på tror du?

Svåra frågor men.
Citera
2019-01-13, 21:34
  #4
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxDL
Hur vet man att det är Jävulen som styr världen, är det för att de mest inflytelserika människorna är djävulsdyrkare?

Hur kommer det sig Jesus "lät" Jorden stjälas av Jävulen, kunde han inte förhindra detta? Vad väntar han på tror du?

Svåra frågor men.

Människan sattes att råda över jorden, men vi sumpade det vid syndafallet. Djävulen har sedan dess varit världens härskare. Jesus dog på korset för människans synd och har friköpt både oss och världen. När Jesus kommer tillbaka så är det för att ta tillbaka vad som redan är Hans.
Citera
2019-01-13, 21:54
  #5
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
0.03 raderat.

Vänligen håll er till ämnet och notera att det huvudsakliga fokuset bör ligga på religiösa aspekter av topic. Illuminati diskuteras i det här underforumet till Konspirationer och alternativa teorier-----> (FB) NWO, Illuminati, frimurare och ordensväsende

/Mod.
Citera
2019-01-13, 22:45
  #6
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Eliten är väl i mindre grad djävulsdyrkare än andra.
De är nog väldigt få.
Färre än en promille.
Jag har aldrig sett någon svensk elitidrottare vara vare sig djävulsdyrkare eller satanist.

Med "elit" menar TS troligtvis eliten inom politik, finans, media, osv. Sedan måste vi göra skillnad på djävulsdyrkare och djävulsdyrkare. Muslimer och judar är djävulsdyrkare, men tror att de dyrkar den sanne Guden. Makteliten dyrkar öppet Satan. Detta är knappast någon knäpp konspirationsteori. Om du tittar på t.ex. de ritualer som öppet utförs vid Bohemian Grove eller hos frimurare så ingår de satanistiska ugglesymbolerna, gethuvuden, mm.
Citera
2019-01-13, 22:51
  #7
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Det är djävulen som styr världen, så det är klart att hans marionetter får viktiga positioner.

Så är det. Ett ytligt studium av hemliga sällskap för globala makteliter, frimurare, mm. ger vid handen att djävulsdyrkan och satanism är extremt utbrett hos dessa grupper. Titlarna, symboliken och lärorna är öppet demoniska och globalistiska. Något som förenar alla dessa grupper är en påstådd tro på en "gud", men aldrig den kristna Guden och aldrig en tro på vår Herre och Frälsare Jesus Kristus; alltid en obskyr, onämnd "gud". Ta t.ex. den prominente frimuraren George Washington, som ofta gjorde referenser till "Försynen" och "den allsmäktige", men aldrig någonsin i sina skrifter omnämnde Jesus Kristus.
Citera
2019-01-13, 23:24
  #8
Medlem
Jungman-Janssons avatar
Uttråkade och vill känna sig speciella?
Citera
2019-01-13, 23:27
  #9
Medlem
proconsuls avatar
Det är ett sätt att distansera sig från kreti och pleti. Eliten är intelligenta människor och är naturligtvis inte djävulsdyrkare på riktigt, de utnyttjar folks rädslor bara.
Citera
2019-01-13, 23:30
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaxDL
Researchar man med öppet sinne är detta slutsatsen man kan göra genom logik.

Jag ställer mig frågan varför dyrkar eliten jävulen eller baphomet?
Varför väljer man detta framför Jesus?

Jag är själv idag kristen efter att ha insett att mycket vetenskap är lögner rakt av designade för att förslava människan och försätta oss i ett mentalt fängelse och skapa tillstånd av hopplöshet vilket gör en lättare att kontrollera.
Dom ljuger om bland annat pengasystemet och om formen på jorden etc. Att ljuga för att få mer makt okej det är väl logiskt om man är megalomaniac psykopat vilket dessa i eliten definitivt är.

Men varför dyrka djävulen?
Ger det eliten en supernaturlig kraft eller får dom kunskap från den andra sidan om dom följer "djävulens agenda"?

Citatet "Djävulens största trick är att övertyga mänskligheten om att han inte finns".

En video som ger en inblick i hur eliteidrottare tydligt använder sig utav Illuminati symbologi och där finns även Jävulens symbologi inbakat.
https://www.youtube.com/watch?v=3uc--yaz-wM

Kan det vara så att det är för att dom som i videon idrottarna får en supernaturlig förmåga och lovas rikedomar om dom låter sin själ säljas till Jävulen och dom därmed blir slavar till Jävulen och han får förmågan att ta kontroll över människan i fråga?

Slutligen vill jag nämna att jag inser för den som inte researchat och inte insett alla lögnerna eller studerat symbologin som finns överallt även i alla filmer att detta låter osannolikt, men så är det.
”Men så är det”... det är oftast troendes bästa bevis.
Det är svårt att diskutera med sådana, så jag hoppar nog denna tråd.
Alternativt får du komma med belägg för dina påståenden.
Det finns trådar där du kan försöka bevisa djävulen, Jesus, Gud, jordens form, o.s.v.
Först då blir ju din fråga aktuell.
Citera
2019-01-13, 23:57
  #11
Medlem
koskesh.polos avatar
Djävulen kräver dyrkan som gud och för att det är han som äger världen för tillfälligt tills Jesus tar den tillbaka.

I Bibeln står det:
8 Again, the devil took him to a very high mountain and showed him all the kingdoms of the world and their splendor.
9 “All this I will give you,” he said, “if you will bow down and worship me.”
10 Jesus said to him, “Away from me, Satan! For it is written: ‘Worship the Lord your God, and serve him only.’[e]”
Citera
2019-01-14, 00:59
  #12
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koskesh.polo
Djävulen kräver dyrkan som gud och för att det är han som äger världen för tillfälligt tills Jesus tar den tillbaka.

I Bibeln står det:
8 Again, the devil took him to a very high mountain and showed him all the kingdoms of the world and their splendor.
9 “All this I will give you,” he said, “if you will bow down and worship me.”
10 Jesus said to him, “Away from me, Satan! For it is written: ‘Worship the Lord your God, and serve him only.’[e]”
Okej jo, en annan som skrev liknande, så är det så att eliten och de som jobbar under eliten (elitidrottare filmstjärnor etc) väljer att göra det satan vill för att få rikedomar och makt tror du?
Att dom har gjort det Jesus vägrade?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback