Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2019-01-15, 18:38
  #73
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Photoshopped
OK. Då är du lika gammal som mina barn. Då har du mycket lång tid att fundera till dess du är lika gammal som jag. Om man inte är stark nog att klara att en kvinna äger halva bostaden måste man jobba med sig själv rätt rejält. En riktig karl har inga problem med det. Kommer från Norrbotten där det fortfarande finns riktiga män och ingen skulle väl ens ha en fundering över att det skulle vara nåt fel på det arrangemanget. Antar att du bor i södra halvan av Sverige och då tror jag att problemet mest ligger i att männen där är lite mer feminina. Då krävs det en lite underdånig hjälplös kvinna för att man ska få känna sig som en man. Är man mer av rätta virket har man inga problem med ett rejält fruntimmer.
Det är en sak att ta ett lån tillsammans för att kunna köpa ett hus.. helt ok. Nu har dock TS redan en lya som han äger, och verkar trivas med det.
Problemet som jag ser det är att kvinnan ifråga PROMPT skall äga halva bostaden. Det bottnar i girighet och kontrollbehov. Mycket avtändande. Förstår du bättre nu? Mvh
Citera
2019-01-18, 21:47
  #74
Medlem
Photoshoppeds avatar
.
Citera
2019-06-01, 13:11
  #75
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lajku
Det är en sak att ta ett lån tillsammans för att kunna köpa ett hus.. helt ok. Nu har dock TS redan en lya som han äger, och verkar trivas med det.
Problemet som jag ser det är att kvinnan ifråga PROMPT skall äga halva bostaden. Det bottnar i girighet och kontrollbehov. Mycket avtändande. Förstår du bättre nu? Mvh

Det är iofs sant, men det ger även en balans i relationen om inte den ene har självbestämmanderätt över bostaden.
Citera
2019-06-01, 19:16
  #76
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av butofcourse
Klart som fan ni ska dela lika på det mesta när ni nu skapar en familj. Ta hand om barn, föräldraledigt, hemmet och även räkningar.

Du behöver vara föräldraledig själv i minst 3 månader så du knyter an till barnet, låt inte henne ta mer än 60/40 av föräldraledigheten.

Håller med. Mannen ska också unna sig och barnet/barnen att komma nära varandra. Många barnkramar och nattningar kommer innebära att pappa och barn får en toppenrelation. Finns inget som slår relationen mellan förälder och barn. En bra och nära relation till barnen behöver pappan också. Det får man när man "stöts och blöts" mot varandra - småbarnsåren är ju intensiva. Så är det bara.

Sen hjälps man åt i en relation, ger och tar. En jämnstark relation där båda bidra både till hushåll och ekonomi är inte negativt. Alla kvinnor i min släkt är utbildade, intelligenta och har långa äktenskap. Det funkar bra. Det är inte alls så att kvinnor ska vara i nåt underläge för att det ska fungera.
__________________
Senast redigerad av Tissetiss 2019-06-01 kl. 19:33.
Citera
2019-06-03, 20:29
  #77
Medlem
Haha ta hand om bebis? Är barnet inte ditt eller? Låter inte som det är du som ska bli farsa.

Du kommer släppa allt sånt där barnsligt trams när ungen väl föds. Är man normalt funtad så kommer du vilja vara mer än delaktig i det hela.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback