Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-01-13, 17:30
  #1
Avstängd
Blev sambos efter nyår och vi diskuterar hur vi ska lägga upp det mellan oss. Vi är på samma nivå för hon har jobb, kk, ny bil, hon har ett sparande och tjänar lika bra som mig. Hon hade allt utom att mitt hem är en köpe och hennes var hyres.

Jag har alltid stått för ekonomin för jag har haft flickvänner som gått med på att göra hushållet själv. Men min sambo vill inte leva så utan hon vill dela lika på räkningarna och att vi lagar mat tillsammans, handla osv.. Vi är hemma samma tidpunkt.

Jag är rätt förvånad att hon vill dela på hyran, lånet och allt annat som jag annars hade gjort. Hon vill gå till banken och ta lån så 50% blir hennes. Hon hade fått sin 50% för jag är schysst men hon tycker det är mycket pengar som jag har kämpat för i många år.

När barnet kommer vill hon att jag också hjälper till och gör precis som hon tänker göra. Hon vill att jag släpper mitt gamla liv och kör på hennes önskan. Så alla som är på exakt på samma nivå måste dela lika i ett förhållande ? Jag tänkte att det är kvinnans roll att ta hand hushåll och bebis ?
Citera
2019-01-13, 17:31
  #2
Medlem
MaxineWaterss avatar
Hon har "kk"? Är du cuckold?
Citera
2019-01-13, 17:33
  #3
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxineWaters
Hon har "kk"? Är du cuckold?

De kanske har samma "nivå" av kk så ingen blir avundsjuk, eller kanske så delar de på samma kk?

Det är nya tider vi lever i
Citera
2019-01-13, 17:41
  #4
Medlem
Heltutanklasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
De kanske har samma "nivå" av kk så ingen blir avundsjuk, eller kanske så delar de på samma kk?

Det är nya tider vi lever i


Körkort menar nog dumfan
Citera
2019-01-13, 17:42
  #5
Medlem
snivlems avatar
Du bör passa dig för henne... Gå inte med på hennes påhitt.. Du är rätt ute som du helst vill ha det.

Och vadå, har hon en KK???
Citera
2019-01-13, 17:45
  #6
Medlem
Vad hade du tänkt ha för roll i ert förhållande? Hon ska sköta hushållet och ta hand om barnet men du då, vad ska du hitta på? Är det inte ditt hem och ditt barn? Vill du bli en frånvarande pappa som bara tänker på sig själv?
Citera
2019-01-13, 17:46
  #7
Medlem
mpees avatar
Har man inte liknande åsikter angående ekonomi, hushållsysslor och barn kommer det aldrig hålla i längden. Eller det kommer åtminstone finnas konstant frustration i förhållandet.

Tjejen din verkar vilja många saker och vill att du anpassar dig till henne. Nu är det upp till dig.
Citera
2019-01-13, 17:48
  #8
Medlem
Att dela lika på precis allt funkar inte. Kommet leda till en jävla massa gräl. Däremot kan man kompromissa.
Citera
2019-01-13, 17:48
  #9
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snivlem
Du bör passa dig för henne... Gå inte med på hennes påhitt.. Du är rätt ute som du helst vill ha det.

Och vadå, har hon en KK???

KK är förstås körkort.

Och vadå "gå inte med på hennes påhitt"? TS ville ge bort halva hans hus till tjejen, men hon var vettig och vägrade och ville betala för sin halva. Det är ju TS som ska skärpa sig, klart hon ska betala för hälften om de nu tjänar ungefär lika mycket.
Citera
2019-01-13, 17:51
  #10
Medlem
Låter helt perfekt, en tjej som är beredd att ta sin halva av alla kostnader och dessutom släppa ifrån sig makten över hem och barn.
Citera
2019-01-13, 17:54
  #11
Medlem
MaxineWaterss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analytiker1975
Låter helt perfekt, en tjej som är beredd att ta sin halva av alla kostnader och dessutom släppa ifrån sig makten över hem och barn.

Är nog snarare så att hon ansåg att det var det som behövdes sägas för att TS skulle skaffa barn med henne och flytta ihop. Sedan när barnet är fött så kommer deras "dela lika" att kastas bort och TS blir fast med 90% av kostnaderna. Jag garanterar att så blir fallet för all framtid fram tills TS gör sig av med henne.
Citera
2019-01-13, 18:04
  #12
Medlem
Denoms avatar
Varför skulle hon acceptera att bli behandlad som någon jävla tiggare som förväntas vilja leva på dina allmosor? Inte en chans att hon stannar kvar med dig.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback