Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-13, 14:09
  #1
Medlem
Detta nätverk ska jag har runt i huset och kopplas till vissa devices. De måste i vartfall gå genopm väggar och över 100 meter.
Citera
2019-01-13, 14:11
  #2
Medlem
BigIvars avatar
Jaha... Det blir säkert bra. Vad ska diskuteras?
Citera
2019-01-13, 14:29
  #3
Medlem
Taklampsfots avatar
Ett KxR-fullforward,1000gbit, 24k Ghz.
Kör det via en Freemother som du kopplar parallellt med en switch.

Någon annan som har en bättre idé?
Citera
2019-01-13, 15:20
  #4
Medlem
Dra ur kabeln i modemet så ha du ett privat nätverk...
Citera
2019-01-13, 15:23
  #5
Avstängd
Simkortets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p125
Dra ur kabeln i modemet så ha du ett privat nätverk...
Svårare än såhär behöver det egentligen inte vara. Köp en router på Tradera för femtio spänn, anslut alla enheter men skit i en default gateway. Alla kan snacka med varandra men ingen kommer ha tillgång till internet.

För ytterligare konfigurering så kanske du vill att minst en enhet på den routern ska komma ut på internet, men så långt kan jag inte hjälpa dig. (Men jag lär mig )
Citera
2019-01-14, 09:33
  #6
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simkortet
Svårare än såhär behöver det egentligen inte vara. Köp en router på Tradera för femtio spänn, anslut alla enheter men skit i en default gateway. Alla kan snacka med varandra men ingen kommer ha tillgång till internet.

För ytterligare konfigurering så kanske du vill att minst en enhet på den routern ska komma ut på internet, men så långt kan jag inte hjälpa dig. (Men jag lär mig )

Löste det >100 metersproblemet och vägg problemet?

TS har en annan tråd som kanske handlar om samma sak.
Citera
2019-01-24, 16:47
  #7
Medlem
BigIvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Löste det >100 metersproblemet och vägg problemet?


kabel
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback