Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-01-13, 09:55
  #1
Medlem
Hej!

Jag har alltid undrat hur f*n folk har så lätt att hitta någon ny?? Det är väldigt ofta man ser och hör om folk som separerar och efter 3 månader har båda skaffat nya. Eller tjejer som bara behöver typ visa sig så har dom skaffat sig en pojkvän. Hur GÖR folk?? Varför är det så lätt för dom flesta?

Jag har alltid varit en tjej som anses vara söt glad och trevlig och många har sagt hur kan du va singel. Och det sätter ännu mer press på en att man anses vara någon som bara ska ha en partner. Jag är 33 år och har bara haft ett långt förhållande på 3 år. Annars har jag alltid varit singel.

Och mitt förhållande var inte som något riktigt förhållande kändes det som. Vi såg inte varandra och tog bara varandra för givet så jag gjorde slut. Och det är 2 år sen nu. Jag har träffat en kille efter det och vi träffades kanske 4 gånger men sen inget mer.

Jag har däremot haft kontakt med många killar och jag har aldrig sett att det har varit några bekymmer. Jag har varit noga med att inte döma någon MEN ju äldre jag blir desto klokare blir jag när jag tänker på vad som är bäst för mig.

Ett exempel är att jag hade kontakt med en kille länge som var så snygg och verkligen var min typ. Han hörde ofta av sig så jag antog att han var intresserad men vi träffades aldrig så jag kände att så intresserad är han ju inte ändå om han inte ens vill ses så jag bröt med honom.

Andra killar jag haft kontakt med utan att ses har jag också synat innan det är dags för dejt. Dom är inte intresserade av MIG. Det är bara frågor som vad gör du idag. Hur har helgen varit och bla bla. Ska det vara så i början?? Jag vill ju att man ska lära känna varandra redan från början. Det är att vara intresserad men det känns som om ingen är genuint intresserad av mig.

Jag avbryter kontakten med fina killar just för att dom aldrig ställer frågor eller för att dom inte verkar intresserade. Jag har noll intresse för någon nuförtiden. När man är intresserad så ska man ju skriva massa frågor till varandra, konversationerna ska flyta på och man ska ta och ringa varandra och ja på den vägen men det är aldrig så med någon.

Jag försökte med en kille att fråga honom vad han söker hos en tjej och vad han tycker är viktigt i ett förhållande och lite så. Han skrev ganska fåordigt och ställde inga följdfrågor eller var intresserad av att föra konversationen vidare. Och vi hade haft kontakt ett tag men då kände jag bara gud så tråkigt så avslutade jag med honom. Jag tänker att kan dom inte prata redan nu över text så kan dom inte prata sen heller.

Jag har vissa krav på hur jag vill att det ska vara och tänker mycket på är det rätt så är det lätt men det är inte lätt någon gång. Att ha kontakt med killar som bara frågar vad gör du idag, vad gör du i helgen, hur var helgen, vad händer imorgon. Alltså gud så tråkigt!

Håller ni med? Har man inte rätt att ställa lite krav utan att vara orealistisk?
Citera
2019-01-13, 10:01
  #2
Medlem
Helt orimliga krav kan jag anse som rimliga i valet av partner.
Citera
2019-01-13, 10:01
  #3
Medlem
Taklampsfots avatar
Jag är fattig, tråkig och inte vidare snygg. Vad sägs, du och jag på en häst ridandes mot solnedgången?
Citera
2019-01-13, 10:05
  #4
Medlem
Jernmaskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ka86
Hej!

Jag avbryter kontakten med fina killar just för att dom aldrig ställer frågor eller för att dom inte verkar intresserade. Jag har noll intresse för någon nuförtiden. När man är intresserad så ska man ju skriva massa frågor till varandra, konversationerna ska flyta på och man ska ta och ringa varandra och ja på den vägen men det är aldrig så med någon.
Jo men man frågar ju inte allt det där på en gång. Först vill man ju kolla av lite lätt om man passar för varandra om man kan tänkas stå ut med tjejens yttre som klädstil eller matvanor. Röker hon? Hur mycket dricker hon? När dricker hon? Såna vardagsgrejer, sen kan man nog lirka ut de ämnen som du egentligen vill prata om direkt. Om jag nu har förstått ditt inlägg vill säga.
Citera
2019-01-13, 10:06
  #5
Medlem
rostigamazons avatar
Ja chansen att båda supergillar den andra, hur stor är den chansen egentligen. Och allt handlar inte enbart om utseendet, man ska bo ihop, då borde man ha typ liknande intressen, och typ samma värderingar i olika frågor. Att få allt att passa ihop, måste vara svårt, för det får inte bli så att den ena enbart ska ställa upp på vad den andra vill göra hela tiden, för då kommer den andra tröttna.

Det måste vara väldigt svårt att få alla pusselbitar att passa ihop, nu var jag väldigt negativ, var inte min mening, men det är ett svårt ämne.
Citera
2019-01-13, 10:10
  #6
Medlem
Cannibalizations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taklampsfot
Jag är fattig, tråkig och inte vidare snygg. Vad sägs, du och jag på en häst ridandes mot solnedgången?

Om det är dina värsta brister så är du ett kap ju.
Citera
2019-01-13, 10:13
  #7
Medlem
Känner rent spontant att du har helt realistiska krav på hur du vill att din partner ska vara och att du ska sluta stressa över tiden. Det är oftast bättre att vara ensam och leta än att lägga energi och tid på någon du inte vet ett smack om mer än hans fritidsintressen och så missar du andra potentiellt underbara människor.

Finns killar som är mer djupa och som är mer intresserade av att personkemin ska fungera såsom du beskriver det, dessa är nog underrepresenterade dock på alla dejtingforum tror jag. Men jag tycker du ska leta vidare och inte nöja dig med det som du inte tror passar dig. Fortsätt att ställa lite jobbigare frågor så ska du se att du hittar någon som är helt rätt för dig tillslut. Lycka till.
Citera
2019-01-13, 10:15
  #8
Medlem
Läs på om anknytningsteori så hittar du kanske svaret där.

https://www.psykologiguiden.se/rad-o...ner/anknytning
__________________
Senast redigerad av herrekorre 2019-01-13 kl. 10:21.
Citera
2019-01-13, 10:32
  #9
Medlem
Du har ju missförstått allting,
Det finns inga killar som vill sitta och skriva sms i timmar med en okänd tjej,

Vill du ha ett förhållande får du ju börja umgås med killarna i din omgivning, det är så man lär känna varandra!
Citera
2019-01-13, 10:33
  #10
Medlem
Tycket du har rimliga krav.

Utgår jag från jargongen som du beskriver får jag uppfattning att du har träffat på ”höhö, öl, hockey, grävmaskin”-killar som frågar om ”läget?”. Alternativt introverta mer intellektuella killar.

Svaret är rätt enkelt; Du söker en öppensinnad intellektuell kille som är social och som delar dina värderingar. Troligen också något framgångsrik. Den kategorin är högvilt, ålder 30-40 är då familj bildas och ska hållas samman.

Som singel 33 åring är du något sent ute. Sådana killar ställer ofta samma krav som dig, de är betydligt mer strategiska (tidskrävande) i valet av partner.
Citera
2019-01-13, 10:36
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Expressen2
Du har ju missförstått allting,
Det finns inga killar som vill sitta och skriva sms i timmar med en okänd tjej,

Vill du ha ett förhållande får du ju börja umgås med killarna i din omgivning, det är så man lär känna varandra!

Svaret hjälper inte om hon nu inte har den möjligheten i sin umgängeskrets.
Citera
2019-01-13, 10:44
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrekorre
Läs på om anknytningsteori så hittar du kanske svaret där.

https://www.psykologiguiden.se/rad-o...ner/anknytning

Det där har jag läst om förr men tack för tips. Det jag menar med att folk hittar nya så enkelt och relativt snabbt kan det verkligen vara kärlek? Det känns som om dom allra flesta är med någon för tryggheten bara och inte kärlek. Att folk nöjer sig med vad dom får på en gång?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback