2017-10-28, 11:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Han fick rätt, den gode Inde: "Jag ska slå ihjäl hela Aftonbladet". Han tog en kula, en månad i fängelse, för den svenska kvinnan.

Hovrättsförhandling i november enligt hans linkedin. Han har kommit på kant med sin advokat men får inte byta.
Citera
2017-10-28, 13:20
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Han fick rätt, den gode Inde: "Jag ska slå ihjäl hela Aftonbladet". Han tog en kula, en månad i fängelse, för den svenska kvinnan.
Vad menar du? Har Inde varit inblandad i avslöjandet av Virtanens sexövergrepp eller liknande?
Citera
2017-10-28, 13:24
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Vad menar du? Har Inde varit inblandad i avslöjandet av Virtanens sexövergrepp eller liknande?
Nä, men han vågade hata dom.
Citera
2017-10-28, 15:18
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Nä, men han vågade hata dom.
Hm, du skrev ju att han fick rätt i att han skulle "slå ihjäl hela Aftonbladet" och att han "tog en kula, en månad i fängelse, för den svenska kvinnan". Om han bara har suttit och bjäbbat och inte bidragit varken till den nuvarande stormen kring vissa på Aftonbladet (obs, hela Aftonbladet är inte "ihjälslaget") eller till någon kvinnoemancipation så skulle jag säga att ditt inlägg var nonsens.
Citera
2017-11-01, 00:32
Medlem
SiteCommentatives avatar
Via Svea hovrätt:
Citat:
Förevarande mål är utsatt till huvudförhandling den 9 november 2017, att genomföras i Jönköping varvid parterna ska delta via videokonferens.
Indes advokat Sargon De Basso yrkade för ett tag sedan om entledigande som Indes offentliga försvarare. Advokaten förklarade att Inde, "även över tid, har gett uttryck för att denne vill föra sin talan själv i hovrätten".

Hovrätten beslutade att avslå Sargon De Bassos yrkande om entledigande med skälet:
Citat:
Enligt hovrättens bedömning är målet av sådan karaktär att Jonas Inde är i behov av en försvarare som bevakar hans intressen, och det även om det skulle vara så att Jonas Inde avser att i huvudsak själv föra sin talan i hovrätten. Yrkandet om entledigande ska därför avslås.
Efter detta beslut ringde Inde till hovrätten och uppgav...
Citat:
...att han inte vill ha någon advokat alls som företräder honom i målet, och att han inte tänker närvara vid förhandlingen om det kommer en advokat.
Hovrätten informerade då Inde...
Citat:
...att Sargon De Basso har i uppdrag att bevaka hans intressen, även om det är så att han avser att föra sin egen talan vid förhandlingen - och vad som kan hända ifall han inte närvarar vid förhandlingen och hänvisade till den utsända kallelsen.
Citat:
På fråga om det är så att det är en logistisk fråga, att han inte vill närvara i samma rum som advokaten, uppger Jonas Inde att han inte vill att det kommer en advokat över huvudtaget.

Citat:
Ursprungligen postat av Yogawoman
Någon som har ett livstecksn från Inde?
Citera
2017-11-01, 01:39
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Det skulle var kul om Jonas Inde och Fredrik Fittainen skulle dela cell.
Citera
2017-11-04, 20:10
Medlem
Premium-CXs avatar
Inde på Linkedin som på Twitter fast mer städat, i lite längre texter och färre inlägg

Han är läsvärd med sina inlägg på Linkedin (164 följare där).
De senste dagarana har han bl.a. kommenterat EXP, AB och SVT. Han refererar till/gör inlägg om namn som Jesper Stromback, Viktor Barth-Kron, Barack Obama, Johan Hakelius, Linnéa Claeson, Oscar Stenström, Patrik Lundberg, Carina Bergfeldt, Staffan Heimersson, Jenny Nordberg, Socialdemokraterna, Krister Thelin, Anne Ramberg, Sara Skyttedal, NATO, Cissi Wallin, Johanna Linder, Katarina Barrling, Sofia Mirjamsdotter, Bonnier AB, Joakim Zander, Svenska kyrkan, Amanda Sokolnicki, Magnus Ranstorp, Nina Rung, Anders Thornberg med flera...
Han gillar inlägg den senaste tiden av bl.a. Erik Fichtelius, Natasha Vianna, Nicklas Kulti, Marielle Nakunzi och Ann Öberg.

Twitter skärmdumpar han ofta från och gör inlägg på Linkedin utifrån.

Om Twitter sa han så här igår i inlägg:
Citat:
Jag är avstängd från Twitter och kan inte hjälpa till med räkningen av porrkonton, Oscar Stenström Linnéa Claeson. Men jag är nyfiken. Följer Barack Oberman det här kontot fortfarande?

"I have an award winning asshole"

"Hahaha" och sen blir man lite ledsen, eller hur?

Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Tror behandlingshem med inriktning på dubbeldiagnoser hade varit toppen för Inde.
Sköta kost, medicinering , rutiner och motion. Framförallt inleda en vapenvila mot kriget mot allt och alla.
Det hade nog passat honom, ja.
Apropå vapenvila kör han på på Linkedin delvis liknande som på Twitter. Lite mer sansat dock. Tonen känns igen. Språket är generellt mer vårdat. På ett sätt är han mer läsvärd.
Han är också ganska rolig mellan varven, som här igår när han riktade sig till Oscar Stenström på regeringskansliet, utrikesdepartementet:
Citat:
Hur många porrstjärnor är ni uppe i nu, Oscar Stenström? Oberman följer över 600 000 konton, så det kan ju ta lite tid, men om utrikesministern redan nu anser att det ligger någonting i vad jag skriver här, så kanske ni ska förbereda ett uttalande?

"USA:s porrstjärnor är Barack Obamas soldater. Barack Obama är en vedervärdig kommunisthallick."

Utrikesministern vet att det är en fullträff. Visst är det lite trist att dom som bestämmer över er inte låter henne uttala sig på det viset?

Donald Trump är kvinnohataren, har dom bestämt. Så ni lyder.
Citera
2017-11-05, 03:44
Medlem
Nej, nu blir jag ledsen på riktigt.

Jonas Inde, Sveriges roligaste man genom tiderna, sitter och talar till ingen på LinkedIn, ett ställe där man lägger upp sitt CV om man är verkligen desperat.

Även om han skulle vara IP-bannad från Twitter, så är det ju inte svårt att kringgå.
Hans '30 pinnar muck med Flaco Jimenez' är fortfarande oöverträffad.
Citera
2017-11-10, 21:43
Medlem
SiteCommentatives avatar
Hovrätten

Den 23 november meddelas dom i målet.
Citera
2017-11-12, 21:06
Medlem
Isnatts avatar
Jonas Inde gjorde ju karaktären Loke Martinzon. Många av Killinggängets karaktärer var ju baserade på verkliga människor och idag när jag satt och kollade öppet arkiv så fick jag se en person jag kan tänka mig gav upphov till Loke. Kan det stämma tro? Polotröja, smycke i halsen och en viss approach.
Med 47:45 av videon så ser man Svänzons, som jag tänker kan ligga till grund för Loke.
https://www.oppetarkiv.se/video/1158023/lordans-avsnitt-4-av-7

Härligt klipp för övrigt, ett annat Sverige..
Citera
2017-11-23, 13:24
Medlem
SiteCommentatives avatar
Döms till fängelse i 4 månader i hovrätten

HOVRÄTTENS DOMSLUT
Hovrätten ändrar tingsrättens dom på det sättet att hovrätten
  • dömer Jonas Inde även för olaga hot enligt 4 kap. 5 § första stycket
    brottsbalken, begånget den 24 augusti 2016 (åtalspunkten 3 i tingsrättens
    domsbilaga 2),
  • bedömer gärningarna i tingsrättens domsbilaga 1 som olaga hot i tre fall (jfr
    tingsrättens domslut, brott som den tilltalade döms för, punkten 1) samt
  • bestämmer påföljden för den samlade brottsligheten till fängelse 4 månader.
Citat:
Påföljdsfrågan

Länk:
Hovrättsdomen (inklusive tingsrättens dom)

Citat:
Ursprungligen postat av SiteCommentative
Hovrätten
Den 23 november meddelas dom i målet.
Citera
2017-11-23, 14:21
Medlem
Länken verkar inte funka ?!... eller är det min padda som spökar?...QUOTE=SiteCommentative|62417527]Döms till fängelse i 4 månader i hovrätten

HOVRÄTTENS DOMSLUT
Hovrätten ändrar tingsrättens dom på det sättet att hovrätten
  • dömer Jonas Inde även för olaga hot enligt 4 kap. 5 § första stycket
    brottsbalken, begånget den 24 augusti 2016 (åtalspunkten 3 i tingsrättens
    domsbilaga 2),
  • bedömer gärningarna i tingsrättens domsbilaga 1 som olaga hot i tre fall (jfr
    tingsrättens domslut, brott som den tilltalade döms för, punkten 1) samt
  • bestämmer påföljden för den samlade brottsligheten till fängelse 4 månader.
Länk:
Hovrättsdomen (inklusive tingsrättens dom)
[/quote]
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in