Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-01-13, 02:05
  #1
Medlem
Min mans syrra vill ha si semester med oss,hon har liksom inte enns frågat hon bara sa "vi kan gå tillsammans,åhh ska bli så kul" så nu räknar hon med att vi ska gå tillsammans och min man är bara tyst.Blir galen och vill säga åt honom att förklara att vi vill gå själva,men han vill inte han menar bara att hon kommer glömma det snart a sig själv

vad hade ni gjort?
Citera
2019-01-13, 02:09
  #2
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av repiuho
Min mans syrra vill ha si semester med oss,hon har liksom inte enns frågat hon bara sa "vi kan gå tillsammans,åhh ska bli så kul" så nu räknar hon med att vi ska gå tillsammans och min man är bara tyst.Blir galen och vill säga åt honom att förklara att vi vill gå själva,men han vill inte han menar bara att hon kommer glömma det snart a sig själv

vad hade ni gjort?

Vad är problemet?

Du skriver att ni ska gå på semestern, vad gör det om hon går med på en promenad?
Citera
2019-01-13, 02:11
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Vad är problemet?

Du skriver att ni ska gå på semestern, vad gör det om hon går med på en promenad?

va? jag vill ha min semester själv med min man och barn,vill inte ha mins mans syster med mig där,det är väl inte så svårt att förstå?
Citera
2019-01-13, 02:20
  #4
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av repiuho
va? jag vill ha min semester själv med min man och barn,vill inte ha mins mans syster med mig där,det är väl inte så svårt att förstå?

Om du läser vad du själv skrivit i din trådstart så skriver du att ni ska "gå" och att hon vill "gå" med er.

Verkar konstigt att hon inte får gå en stund med er?
Citera
2019-01-13, 02:21
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av repiuho
va? jag vill ha min semester själv med min man och barn,vill inte ha mins mans syster med mig där,det är väl inte så svårt att förstå?

Det här var inte bra. Det är helt uppenbart att hon hatar dig och vill få dig ur balans. Kanske till och med förgifta dig, och då är ju semestern ett utmärkt tillfälle. Det enda logiska här är nog att ställa ett ultimatum till din man att antingen välja dig och barnen eller hans syster.
Citera
2019-01-13, 02:24
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mockba
Det här var inte bra. Det är helt uppenbart att hon hatar dig och vill få dig ur balans. Kanske till och med förgifta dig, och då är ju semestern ett utmärkt tillfälle. Det enda logiska här är nog att ställa ett ultimatum till din man att antingen välja dig och barnen eller hans syster.

ska göra så,kommer verkligen inte ha semester med henne
Citera
2019-01-13, 02:28
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av repiuho
ska göra så,kommer verkligen inte ha semester med henne

Om någon hävdar att de vill ”gå” med en på sin semester, då ska man dra öronen åt sig. Brukar vara fuffens på gång. Förstår inte din man det?
Citera
2019-01-13, 02:30
  #8
Medlem
Svenska folket i ett nötskal, klarar inte av att ta upp det mellan fyra ögon utan måste skriva om det på flashback

Om du ger din man sådant ultimatum att välja antagligen hans syster eller dig så hade jag valt systern direkt, för du kan inte vara riktigt frisk med ett sådant. Om det nu var prat om att göra slut? Kanske var mer ang hur spendera tid på semestern, då är det en annan femma från min synvinkel.

Jag råder dig att ta upp det med systern, att du vill med din man/familj spendera tid, och inte med övriga på semestern.
__________________
Senast redigerad av Noccofocus 2019-01-13 kl. 02:32.
Citera
2019-01-13, 02:34
  #9
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av repiuho
...så nu räknar hon med att vi ska gå tillsammans...
Kan du förklara lite närmare vad du menar med "gå". Gäller det en promenad, eller ska ni tillbringa fem veckor tillsammans? Och var?
Citera
2019-01-13, 03:13
  #10
Medlem
På mitt jobb går nästan alla på semester tillsammans så det är tur att du inte jobbar där.
Citera
2019-01-13, 04:49
  #11
Medlem
Merwinnas avatar
Jag tror att TS menar "åka på semester tillsammans".

TS: din man får växa upp! Han har en egen familj nu, och den kommer i alla lägen i första hand. Det är inte meningen att du ska tvingas resa på semester med din mans syster, om du inte vill. På semestern behöver man få slappna av och vara sig själv, och din man kan såklart det då det är HANS syster, men för dig är hon - uppenbarligen - en främmande, som du inte känner dig trygg och bekväm med.

Tvinga en partner att välja mellan sin egen familj och sitt syskon går dock inte - det blir för dramatiskt och kan faktiskt leda till skilsmässa. (I alla fall inte om det inte finns något mycket värre med i görningen: om det t.ex. handlade om ett syskon som var sexuellt intresserad av barn. Då måste man, för att skydda sina barn, ha rätt att stänga den personen ute från ens hem för gott.)

En tanke: när systern väl har en egen man, kommer hon antagligen själv inte att vilja hänga efter er mer. Hon gör det nog för att hon är ensam. Kan ni inte försöka "gifta bort" henne? Bjuda in henne på en middag, och sätta henne bredvid någon trevlig ensamstående man som du eller din man känner, en arbetskamrat kanske?
Citera
2019-01-13, 11:16
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av repiuho
Min mans syrra vill ha si semester med oss,hon har liksom inte enns frågat hon bara sa "vi kan gå tillsammans,åhh ska bli så kul" så nu räknar hon med att vi ska gå tillsammans och min man är bara tyst.Blir galen och vill säga åt honom att förklara att vi vill gå själva,men han vill inte han menar bara att hon kommer glömma det snart a sig själv

vad hade ni gjort?
Vad jag hade gjort? Jag hade skickat dig på språkkurs till att börja med så du kan skriva så folk förstår.

Men har jag förstått detta rätt så klarar du inte ens att föra en normal dialog med din man utan du väljer i stället att fråga oss på Fb hur du ska avskärma din man från hans familj o detta utan att först fråga din man om det är ok att du ser till att han bara ska prioritera dig o era barn.
Börja prata med honom.

Sedan kan du fundera lite på vilken diagnos du kan lida av.
För det kommer att komma en dag då man behöver sin familj o med det så räknas syskon o föräldrar in.
Skulle du själv vilja att dina barn slutar att umgås med varandra när de blir vuxna?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback