Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2019-12-07, 16:47
  #25
Medlem
Mojokiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keterparyd
De är inte asexuella. De som bara är intresserade av självsex kallas något annat som jag inte minns. Demisexuella? Nåt sånt.

Hah! Har aldrig hört eller tänkt på det här.

Jag checkade. Demisexuell betyder tydligen att man endast kan känna sig sexuellt attraherat till människor som man fått känslomässiga band med.
Citera
2019-12-11, 01:29
  #26
Medlem
Någon äldre, 70+
Citera
2019-12-11, 04:02
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linkgz
Någon äldre, 70+

Jag är runt 30 år, men lugna dig haha
Citera
2019-12-11, 19:09
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mojokii
Hah! Har aldrig hört eller tänkt på det här.

Jag checkade. Demisexuell betyder tydligen att man endast kan känna sig sexuellt attraherat till människor som man fått känslomässiga band med.

Jaha, då tänker jag på nåt annat. De människor som har sex med sig själva men inte vill ha sex med andra, kallas nåt annat då. Troligen en ganska stor grupp människor i världen som onanerar men som inte vill ha sex med någon annan.
Asexuella vill ju inte ha nåt med sexualitet att göra alls, vare sig sin egen eller andras, så mycket vet jag iaf.
Citera
2020-01-15, 18:26
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av keterparyd
Jaha, då tänker jag på nåt annat. De människor som har sex med sig själva men inte vill ha sex med andra, kallas nåt annat då. Troligen en ganska stor grupp människor i världen som onanerar men som inte vill ha sex med någon annan.
Asexuella vill ju inte ha nåt med sexualitet att göra alls, vare sig sin egen eller andras, så mycket vet jag iaf.
Asexualitet, precis som sexualitet, är ett spektrum.

Vissa asexuella har sex med sig själva - andra inte.
Vissa asexuella har sex med andra - andra inte.
Vissa sexuella har sex med sig själva - andra inte.
Vissa sexuella har sex med andra - andra inte.

Den sexuella läggningen definieras inte av ens sexuella aktivitet eller inaktivitet.
Citera
2020-01-15, 20:45
  #30
Medlem
Brunbeverns avatar
Varför är det viktigt att hitta en asexuell person? Sexfrekvensen brukar minska ganska rejält i de flesta förhållandena redan till den grad att många lever som asexuella ändå. Dessutom, även om du är asexuell kan du ju ställa upp på det för sakens skull. Låter mindre krångligt.
Citera
2020-01-27, 23:00
  #31
Medlem
Kheperas avatar
Finns såvitt jag vet ingen dejtingsida eller liknande för asexuella. Synd då det hade kunnat förenkla ett och annat
Citera
2021-05-10, 18:42
  #32
Medlem
Hur har det gått för dig?
Jag har också letat efter något i den stilen men som du säger verkar det inte finnas mycket alternativa dejtingsidor i Sverige...
Jag är inte asexuell men skulle säga att jag är aromantisk. Romantiska förhållanden gör mig sjukt obekväm och helst av allt skulle jag vilja leva tillsammans med en kompis, och gärna som grannar snarare än sambos. Jag gillar sex men inte i kombination med ett förhållande.

Lite rörigt och inte riktigt samma sak. Men jag kan relatera till dina känslor.
Citera
2021-05-11, 03:42
  #33
Medlem
kaffepirats avatar
"jag är nykterist men undrar vart jag kan köpa sprit"
exakt samma korkade fråga.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback