Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-01-12, 22:20
  #1
Medlem
Vildbloms avatar
Tjaboo,

Jag hade i slutet av sommaren hantverkare här som luktade hemskt illa. Lukten satte sig i hela hemmet, i varenda rum utom garderoben. Även mina kläder och alla textilier stinker och det känns när man är ute vilket är pinsamt.

Jag har skrubbat golvet ideligen, kört 7 olika doftsprayer, investerat i en stor luftrenare och vädrat i månader. Provade även skålar med ättika helt utan effekt.
Lukten kvarstår och det är nu 4 månader sedan. Vad gör jag? Jag står inte ut!
Citera
2019-01-12, 22:23
  #2
Medlem
Ozongenerator är din vän i denna situation, hyr en stor och lämna hemmet i 24h.
Citera
2019-01-12, 22:26
  #3
Medlem
Vildbloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJohanssen
Ozongenerator är din vän i denna situation, hyr en stor och lämna hemmet i 24h.
Fuck, misstänkte detta. Har talat med en ozonsnubbe som vill ställa den här i en vecka för 2.000:- Låter det rimligt? (Måste ta det en vecka iom jag inte har någonstans att vara de två dagarna annars om man körd en 24 timmar om dygnet)
Citera
2019-01-12, 22:28
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vildblom
Fuck, misstänkte detta. Har talat med en ozonsnubbe som vill ställa den här i en vecka för 2.000:- Låter det rimligt? (Måste ta det en vecka iom jag inte har någonstans att vara de två dagarna annars om man körd en 24 timmar om dygnet)
En vecka låter extremt, jag körde den över helgen och då luktade det som att gå in i en operationssal.
Citera
2019-01-12, 22:32
  #5
Medlem
Mitt hem stinker också. Idag cigarettrök, annars brukar det börja stinka lök här hemma i varenda vrå.

Jag vill absolut inte lägga utgifter på att slippa få in lukter från grannarna och undrar hur man löser det här.
Citera
2019-01-12, 22:34
  #6
Medlem
Har du bytt golvbrunn, eller gjort något med golvet i dess närhet.
I så fall kan det kommit smutts i golvbrunnen, så att vattenlåset inte blir tätt.
Lägg ett papper över o se om det fladdrar, i så fall kommer luft in i lägenheten via avloppet.
Citera
2019-01-12, 22:35
  #7
Medlem
Vildbloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utlovad
Mitt hem stinker också. Idag cigarettrök, annars brukar det börja stinka lök här hemma i varenda vrå.

Jag vill absolut inte lägga utgifter på att slippa få in lukter från grannarna och undrar hur man löser det här.
Kolla varenda centimeter av lägenheten och spåra var lukterna kommer ifrån, du har troligtvis hål mellan dig och grannarna eller sprickor i betongen du måste täta, det kommer även göra ventilationen effektivare. Som det är nu sugs luft in från grannarna till dig vilket gör du får mindre frisk luft utifrån som också påverkar inomhusluften. Täta med silikon eller fogskum, fogskummet kan du måla över så det inte syns du varit där och tätat. Fick göra detta i min förra lägenhet, fick dagligen in både röklukt och rumänsk grytstank. Huvva!
Citera
2019-01-12, 22:36
  #8
Medlem
Vildbloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJohanssen
En vecka låter extremt, jag körde den över helgen och då luktade det som att gå in i en operationssal.
Mmm, jag misstänker nämligen att han försöker blåsa mig. Tror också max två dagar räcker. Du körde den 24 timmar om dagen den helgen lr?
Citera
2019-01-12, 22:37
  #9
Medlem
Vildbloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peter50
Har du bytt golvbrunn, eller gjort något med golvet i dess närhet.
I så fall kan det kommit smutts i golvbrunnen, så att vattenlåset inte blir tätt.
Lägg ett papper över o se om det fladdrar, i så fall kommer luft in i lägenheten via avloppet.
Nicht, luktar inte avlopp det minsta utan luktar exakt som de luktade: hemlösa, otvättade kroppar och genomsmutsiga kläder. En outhärdlig stank.
Citera
2019-01-12, 22:50
  #10
Medlem
Hegamons avatar
Husmorsknep som ättika i en skål på golvet kan fungera. Jag kommer ej ihåg om det var ättika eller annat ämne.
Citera
2019-01-12, 22:51
  #11
Medlem
Om en människa luktar illa och stannade som hantverkare hos dej ca. 2 timmar så måste det går att vädra ut. På en sån kort tid hinner lukten inte sätta sig i väggar och så vidare. Min kompis envisas att röka under fläkten hemma hos mej och ändå går det att vädra ut. Det måste lukta nåt annat. Vad gjorde han hos dej? Kanske rörde han vid avloppet??
Citera
2019-01-12, 22:54
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vildblom
Nicht, luktar inte avlopp det minsta utan luktar exakt som de luktade: hemlösa, otvättade kroppar och genomsmutsiga kläder. En outhärdlig stank.

Hur luktar avlopp ??? Illa, det vet vi,,, men det finns olika vatianter. Avfärda inte min teori så snabbt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback