Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-12, 21:14
  #1
Medlem
Har nu försökt i 2 dagar att få liv i min gamla iphone (för att kunna rädda alla bilder) ingenting funkar, inte att återställa via itunes, ingenting... Men jag läste att man kunde få fram sina bilder via icloud.com. Finns det någon kunnig människa som har koll på hur man gör det? Tack tack tack på förhand.
Citera
2019-01-12, 21:19
  #2
Medlem
Du loggar in med ditt Apple-ID på iCloud.
Citera
2019-01-12, 21:21
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Du loggar in med ditt Apple-ID på iCloud.
Ja, så långt har jag kommit. men sen då?
Citera
2019-01-12, 21:22
  #4
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaDDDie
Har nu försökt i 2 dagar att få liv i min gamla iphone (för att kunna rädda alla bilder) ingenting funkar, inte att återställa via itunes, ingenting... Men jag läste att man kunde få fram sina bilder via icloud.com. Finns det någon kunnig människa som har koll på hur man gör det? Tack tack tack på förhand.

Ja om du ställt telefonen på uppdatering i Icloud, då ligger dina bilder där.
OM du slarvat dvs skitit i vilket så ligger inte dina bilder där.

Det vore bättre om du lämnade din telefon till kunnig Iphone reparatör om det enbart är så den inte startar. Värre som i mitt fall då jag uppdaterade telefonen utan att säkerhetskopiera den först. 1000+ bilder försvunna och kom aldrig tillbaka. Fördelen nu är att jag tagit 2000+ bilder och kommer säkerhetskopiera dom över till en portabel hårddisk.
Citera
2019-01-12, 21:26
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Ja om du ställt telefonen på uppdatering i Icloud, då ligger dina bilder där.
OM du slarvat dvs skitit i vilket så ligger inte dina bilder där.

Det vore bättre om du lämnade din telefon till kunnig Iphone reparatör om det enbart är så den inte startar. Värre som i mitt fall då jag uppdaterade telefonen utan att säkerhetskopiera den först. 1000+ bilder försvunna och kom aldrig tillbaka. Fördelen nu är att jag tagit 2000+ bilder och kommer säkerhetskopiera dom över till en portabel hårddisk.
Ja, ärligt talat vet jag inte om jag har varit så noggrann..
Citera
2019-01-12, 21:35
  #6
Medlem
Har du en ny iPhone nu?

Isf brukar man få fråga om man vill ställa in från befintlig telefon eller som ny. Då väljer man bara befintlig så läser den över kopian från iCloud. Har du inte ställt in iCloud så blir det nog svårare.
Citera
2019-01-13, 10:56
  #7
Medlem
Raggarspinns avatar
Ja, man kan få fram sina bilder på iCloud.com förutsatt att man har aktiverat iCloud-bilder. Har man inte aktiverat iCloud-bilder så kommer man inte år några bilder via websidan. Men man kan kolla under inställningar och Lagring eller Mina enheter om din iPhone är säkerhetskopierad. Då finns bilderna i en säkerhetskopia. Man kan då som föregående talare, välja att återskapa en iPhone från säkerhetskopian.

En återställning via iTunes raderar all information i mobilen.
__________________
Senast redigerad av Raggarspinn 2019-01-13 kl. 11:51.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback