Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2019-01-15, 10:50
  #85
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dasspojken
Mordet har kopplingar till malmö. Slut på frågor nu.
Antar att det finns koppling via Spanien då.
Citera
2019-01-15, 12:06
  #86
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Restad
"Tjuvheder" försvann i slutet av 60- talet då narkotikan gjorde sitt intåg på gatorna.

"tjuvheder" som begrepp är synonymt med lojalitet bland kriminella, och när jag med polare torskade för några år sedan med två hekto tjack i bilen, som tillhörde en av dem som hade villkorlig dom, valde en ostraffad vän i samma bil att ta på sig det för att förstnämnde polare nyligen fått tillökning i familjen och hade åkt på en volta annars. vad, om inte tjuvheder, skulle du kalla detta? konfunderad...
vidare blev han kompenserad, och den rättmätige ägaren (med unge) stod för alla böter och även en rätt fin peng som plåster på såren.

allt handlar om vilka andra kriminella man väljer att umgås med respektive undvika. slut på OT för min del nu :-)
Citera
2019-01-15, 22:03
  #87
Medlem
sajebiss avatar
Citat:
De tre män som anhölls misstänkta för inblandning i en dödsskjutning i Tensta i nordvästra Stockholm i helgen har släppts, skriver kammaråklagare Oskar Edvardsson i ett mejl till TT.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...ter-tenstamord
Citera
2019-01-16, 18:46
  #88
Medlem
Nån som vet vilka dom hade inne på snack?
Citera
2019-01-21, 04:24
  #89
Medlem
ursprungligens avatar
De tre män som anhölls misstänkta för inblandning i en dödsskjutning i Tensta i nordvästra Stockholm i helgen har släppts, skriver kammaråklagare Oskar Edvardsson i ett mejl till TT.
Citat:
Ursprungligen postat av sajebis
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...ter-tenstamord

Då är jaktsäsongen officiellt igång igen! Dags för nya skottlossningar i orten.
Citera
2019-01-21, 12:40
  #90
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falurouge
Blir det kaos vid sjukhusen eller är det bara i malmö det blir så
Oftast inte kaos vid sjukhus i Stockholm, men det har hänt.

Citat:
Ursprungligen postat av lillapaddington
Det var oklart om det var just han då.
Det var det inte alls. Flera personer hade sagt att det var han och även länkat till bilder samt sociala medier. Det är du som, som vanligt, inte läser ordentligt och häver ur dig dumheter.


Jag som inte har "softat i Tensta" känner till väldigt få av dessa namn men av det ni sagt får jag inte ut mycket mer heller:
Chiko = BO. Han är nära vän med Gibon.
Gibon är en heroinsäljande Gambian som hänger i Tensta.
Amir och Aye nämns som att de eventuellt skulle kunna vara inblandade i mordet. Är dessa också försäljare av narkotika? Är det därför de nämnts eller har det varit någon annan intrig? Är dessa killar med i kriminella grupperingar, i så fall vilka?
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback