Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-01-12, 22:22
  #13
Medlem
SvetsarnFromHells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
En annan sak jag märkte skillnad är på gasolgrillar.

Har monterar ihop en billig från typ rusta och en weber.

Den från rusta fick man vrida och bända vid montering då hålen sällan lirade.
Medans på webern så var monteringen busenkel då alla hål var där dom skulle och delarna passade ihop perfekt.
Så även där tror jag det är skillnad.

"Kläder och skor: allmänt" - gasolgrillar?
Citera
2019-01-12, 22:25
  #14
Medlem
Framförallt jackor är värt att betala lite extra för, en bra jacka kostar några tusen, men det är värt varenda krona.
Citera
2019-01-28, 03:16
  #15
Medlem
ritafins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattiskatt
Köper det som är snyggt. Bryr mig inte om det är billigt eller dyrt så länge man inte ser ut som en luffare eller fattig pundare så är det lugnt.
Håller med dig. Jag har mycket dyra märkeskläder men köper även plagg som är 500-800 kr billigare beroende på klädernas pass form och utseende
Citera
2019-04-15, 11:23
  #16
Medlem
lakritcs avatar
I termer av ren prisvärdhet, kvalitet per krona, så är svaret överraskande ofta nej.
Citera
2019-04-15, 17:42
  #17
Medlem
Perfect10s avatar
Prislappen är utomordentligt dålig på att återspegla kvalitén på plagget.

Finns mycket dyrt som är rena skräpet och omvänt en hel som billigt noname som är hur bra som helst.
Mycket handlar idag om vad andra tycker och då är ett starkt varumärke viktigare än funktionaliteten.
Citera
2019-04-24, 06:19
  #18
Medlem
Nix, generellt är sammanhanget svårt att hitta. Märkeskläder handlar oftast om MÄRKET - dvs man har lagt en massa pengar på marknadsföring för att kunder ska köpa till sig status i form av en logga på en tröja/jacka/rock. Vill du ha kvalitet så gå efter märken där det verkligen straffar sig att ha dålig kvalitet - märken där kunderna utsätter produkten för hårda påfrestningar och väljer bort den direkt om den inte håller. Tänk arbets-/frilufts-/idrottsprodukter och snacka med de som är erfarna inom de områdena.
Citera
2019-04-29, 07:51
  #19
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sp1rit
Pratade om detta med en kollega för någon dag sedan. Vårt företag har en bra deal med Hugo Boss-butiken här i stan, så har sista året köpt en del där.
Den första kostymen jag köpte där var i princip utsliten efter ett år, och då menar jag inte en knapp som lossnar osv, utan stora hål invändigt och nedsliten i nedre kanten av kostymjackan så att trådar hänger.

Har nog använt ca 10 olika kostymer sista 5 åren, och den av Boss slets betydligt snabbare än andra, billigare märken.

Detta blir självklart anekdotiskt, men det slog mig som underligt då jag också antog att man betalar extra för detaljkvalitet.
Jag köpte en Hugo Boss blazer för ett par år sedan. Kostade runt 4000 kr vill jag minnas. Kvaliteten var kass, knappar lossnade inom ett par månader och fick sys tillbaka. Även sömmar började ge sig.
Bedrövligt usel kvalitet skulle jag säga.
Citera
2019-04-29, 22:05
  #20
Medlem
ulvvfs avatar
Jag tycker billigare tendera att vara av betydligt bättre kvalite faktiskt, däremot så är de dyrare i regel betydligt snyggare.
Citera
2019-04-30, 11:52
  #21
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvvf
Jag tycker billigare tendera att vara av betydligt bättre kvalite faktiskt, däremot så är de dyrare i regel betydligt snyggare.
Att de skulle vara betydligt snyggare håller jag inte med om, däremot är passformen i de allra flesta fall bättre med ökande pris.
Citera
2019-05-03, 12:22
  #22
Medlem
I regel så håller de dyrare klädinköpen jag gör betydligt bättre, framförallt när det är materialet som gör prislappen som många nämnt tidigare. Skidkläder, golfbyxor, löparskor med bra sula osv. Samma gäller plagg i tex ull, kashmir och siden. När det kommer till kläder i polyester/bomull är kvaliteten densamma på det mesta, där ligger skillnaden mer i sömmarna.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback