Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-12, 16:15
  #1
Medlem
sneakydudes avatar
Satt och slökollade på Tommy Fury’s debut när en av kommentatorerna nämnde att det var hans motståndares 116:e match. Med tanke på hur han såg ut, rent formmässigt och även tekniskt gissade jag att han var en journeyman med kanske 60/40-ish fördelning på sitt record. Kikade på BoxRec och döm om min förvåning när jag såg att han hade 13 vinster och 103(!) förluster. Vet att det är ganska vanligt med ”proffsboxare” som egentligen inte tränar, utan bara kuskar runt på diverse galor och får stryk mot pengar men det här är ju fan löjligt, hur kan han ens få licens? Visserligen har han bara blivit knockad 6 ggr, men ändå. Har inte forskat vidare men det här måste ju vara nån sorts bisarrt rekord.

Finns väldigt lite info om honom, nån som har hört talas om honom tidigare?

BoxRec: http://boxrec.com/en/boxer/286724
Citera
2019-01-12, 18:23
  #2
Medlem
withnonames avatar
Detta var helt nytt och han borde ju vara mer känd pga sitt record. Noterar att han mött Tyson Fury:s broder bl.a. och det känns som han får agera professionell slagpåse för rent boxningsmässigt så duger han bara som sparringpartner (knappt). Irriterande slö i sitt agerande i ringen med obefintligt fotarbete och bristfällig guard med konstant droppade nävar. Konstigt att man sanktionerar en sån här fighter för han skulle få rejält med pisk av amatörboxare också. Han duger att sänka Gösta och Bertil på krogen när det blir fyllebråk typ.
Citera
2019-01-12, 19:17
  #3
Medlem
Trollfeeders avatar
Helt klart en clown man plockar in när man vill lansera en ny fighter och vara säker på att denne börjar med en vinst. Snubben vann senaste en match 2015, och det är inte för att han har varit inaktiv. Han har sedan dess en oavgjord och 39 (!!!) förluster.
Citera
2019-01-12, 19:44
  #4
Medlem
Gabriel Knights avatar
Troligen en sådan som får betalt för att "lägga sig" i varje match. Troligen håller maffian koll på både honom och hela "spelet" kring matcher och betting.Det är en ful maffiastyrd bransch full med bluff och båg.
Citera
2019-01-12, 20:17
  #5
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sneakydude
Satt och slökollade på Tommy Fury’s debut när en av kommentatorerna nämnde att det var hans motståndares 116:e match. Med tanke på hur han såg ut, rent formmässigt och även tekniskt gissade jag att han var en journeyman med kanske 60/40-ish fördelning på sitt record. Kikade på BoxRec och döm om min förvåning när jag såg att han hade 13 vinster och 103(!) förluster. Vet att det är ganska vanligt med ”proffsboxare” som egentligen inte tränar, utan bara kuskar runt på diverse galor och får stryk mot pengar men det här är ju fan löjligt, hur kan han ens få licens? Visserligen har han bara blivit knockad 6 ggr, men ändå. Har inte forskat vidare men det här måste ju vara nån sorts bisarrt rekord.

Finns väldigt lite info om honom, nån som har hört talas om honom tidigare?

BoxRec: http://boxrec.com/en/boxer/286724

Bara en klassisk, ordinär journeyman. Inget anmärkningsvärt i den bemärkelsen. Det finns en snubbe som har ett långt mycket värre record dock. Kristian Laight heter han. Ett fint record på 12W och 279L.

http://boxrec.com/en/boxer/216597
Citera
2019-01-12, 22:57
  #6
Medlem
"Gabor Balogh" som Golovkin mötte i sin debut har ett record på 3 vinster och 112 förluster
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback