Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2019-03-26, 11:57
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valfrid
Ni är så tragiska hehe. Jag tror väldigt mkt på just sensormarknaden och anser att bolaget har en väldigt intressant produkt med sin extremt tunna ir-sensor som är under 0,2 mm tjock och har ett väldigt förmånligt pris. En annan fördel är att sensorn blir billigare att integrera i produkter iom sin ringa storlek.

Det är just denna typ av faktorer som jag letar efter i storsäljande produkt/komponent inom konsumentteknik och jag tror att jondetech,s sensor blir just en sådan. Inga garantier naturligt vis men titta på bolagets senaste presentationsvideo med nya vd,n som tidigare lett stora framgångar inom produktion.

Marknaden för sensorer är enorm och väntas växa rejält framöver. Jag tror att sensorer är påväg att bli en del av vår vardag helt klart .

Sen att det har tagigt nära nog ett år sedan noteringen det är ju sådant man får räkna med när man utvecklar en sådan produkt och verksamhet . Ingenting som jag personligen oroas för utan jag tänker sitta lugnt på dessa aktier och vänta ut resultatet.


https://www.jondetech.se/?gclid=EAIa...SAAEgKsA_D_BwE

Du glömmer/saknar information om att detta inte är första gången dom försöker driva detta bolag.
Delar med mig om vad jag skrivit om detta bolag tidigare:

"Tänkte bara dela med mig av min upplevelse. Fick erbjudande att vara med på NE i JonDeTech för några år sedan via ett annat innehav jag hade, jag köpte in mig på några poster.. Allt slutade i en KK med lång tid av dålig information innan.
Man hade en tid haft "marknadsledande" tåliga sensorer till fördelaktiga priser klara för marknaden, NEn var för kassapåfyllning för sälja och börja tjäna pengar på den "fantastiska" produkt man hade.

Förhoppningsvis har man gjort sig av med gamla rester och folk som inte kunde leverera så jag önskar er som går in i detta nu en roligare resa än vi som varit med tidigare fick!"


Allt jag läser om bolaget och deras produkt är väldigt déjà-vu från den tiden när det begav sig sisst.

Gammla bolagets resultat: https://www.ratsit.se/5567501787-JonDeTech_AB
Citera
2019-04-03, 08:44
  #50
Medlem
Valfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MiROi
Du glömmer/saknar information om att detta inte är första gången dom försöker driva detta bolag.
Delar med mig om vad jag skrivit om detta bolag tidigare:

"Tänkte bara dela med mig av min upplevelse. Fick erbjudande att vara med på NE i JonDeTech för några år sedan via ett annat innehav jag hade, jag köpte in mig på några poster.. Allt slutade i en KK med lång tid av dålig information innan.
Man hade en tid haft "marknadsledande" tåliga sensorer till fördelaktiga priser klara för marknaden, NEn var för kassapåfyllning för sälja och börja tjäna pengar på den "fantastiska" produkt man hade.

Förhoppningsvis har man gjort sig av med gamla rester och folk som inte kunde leverera så jag önskar er som går in i detta nu en roligare resa än vi som varit med tidigare fick!"


Allt jag läser om bolaget och deras produkt är väldigt déjà-vu från den tiden när det begav sig sisst.

Gammla bolagets resultat: https://www.ratsit.se/5567501787-JonDeTech_AB




Du tycks helt sakna förståelse för hur lång tid det oftast tar att forska fram ny teknik och sedan lansera den på marknaden. Titta tex på bolaget fingerprint, hur många år tog det innan dom blev lönsamma och aktiekursen tack iväg som en raket? Det gäller att kunna avgöra när läget är rätt att kliva in och skördetiden närmar sig.

Jag tror att läget är sådant nu i Jondetech. Titta på den senaste bolagspresentationen med nya vd och bilda er en egen uppfattning.

Man jobbar i bolaget nu med att sätta sensorerna i storskalig produktion och jag tror att nya vd är rätt man för detta uppdrag, med tanke på hans gedigna historik av tidigare projekt. Vidare tror jag att sensorerna blir mkt attraktiva sett till konkurrenternas teknik.

Förmodligen har vi en extremt lönsam produkt med mkt höga marginaler enligt vad jag uppfattar det från bolagets presentationer. Sedan är sensorn extrem liten och tålig vilket förmodligen kan tänkas innebära en lägre integrationskostnad i många produkter. Och till sist inköpspriset jämfört med konkurrenternas sensorer.

Bilda er en egen uppfattning. Jag tänker hålla hårt i mina aktier och tror på en flerfaldig ökning av aktiekursen om allt går vägen för bolaget.
__________________
Senast redigerad av Valfrid 2019-04-03 kl. 08:48.
Citera
2019-10-08, 15:01
  #51
Medlem
Valfrids avatar
Grattis alla till den extrema uppvärderingen i JonDeTech. Jag fick alltså rätt till slut då

Just nu tror jag starkt på bolaget lipidor och har köpt in mig.
Citera
2019-10-14, 08:20
  #52
Medlem
Valfrids avatar
Thinfilm electronic tror/gissar jag kan gå väldigt bra fram till årsskiftet. Möjligt en kortsiktig turn-aroundkandidat. Har köpt föregående vecka.

Gör alltid er egen analys såklart.
Citera
2020-01-01, 16:56
  #53
Medlem
TargetEveryOne

”SpectrumOne”: kommer bolaget ändra namnet till från TargetEveryOne in på det nya året.
Så alla hänger med på det skiftet när det sker.

Marknadens aktörer tar successivt till sig innebörden av VD:s uttalande:
”Bolaget för just nu diskussioner med partners och kunder som är mycket större än befintliga kunder.”
Vad det i praktiken kan innebära?
Uttalandet av VD kom iaf tidsmässigt Efter att tex: DHL inklusive Vonage redan signat avtal med Teone.
Dvs utifrån datum-bekräftelse har vi en ”viss” lägsta nivå på tänkbara Storleksmässiga Företag - till ett högre spann vad VD avser med: ”Mycket större än befintliga kunder.”
Vad man kan utläsa i senaste CEO uppdate är VD på resande fot utomlands över helgerna:
”Fortsatta dialoger hålls med partners, potentiella förvärv och kunder även under helgerna framför oss. Helguppehåll utomlands är inte alltid samma som i Sverige”, vd.

CEO 2019-12-20:

”Vi har flera bra dialoger på gång med framtida partners och internationella kunder
*Vi har också kommunicerat våra planer för att göra strategiska förvärv för att skärpa våra erbjudanden till våra kunder och skapa synergier.”

Med en internationell marknad på 130 miljarder USD; växande med 30% per år. Så innebär Teone en dörröppnare för närvarande via alla sina avtal och flera pågående partners.
Kostnader genom effektivisering-avyttringar har minskat från 5 miljoner i månaden, till idag 1.7 miljoner i månaden.

TargetEveryOne erbjuder marknadsföringstjänster. Tjänsterna som erbjuds är ämnade att stärka kundrelationer och öka försäljningen med hjälp av digital marknadsföring. Exempel på tjänster innefattar insamling och segmentering av data, CRM tjänster, analys av multikanaler, samt övriga konsulttjänster. Kunderna återfinns i varierande branscher.

SpectrumOne

”Lär känna dina kunder bättre
SpectrumOne är en kraftfull ny plattform för marknadsförare för att öka sin ROI på försäljnings- och kommunikationsinsatser. Vi börjar med att ge marknadsförare ett smart verktyg för att berika och analysera data om kunden från flera källor.”

”SpectrumOne är en plattform för marknadsförare att lägga till och analysera sina kunddata, vilket gör det möjligt för dem att effektivt kommunicera med utvalda kunder på föredragna kanaler - allt i ett system. Och har partners och kunder i mer än 190 länder.”
[Bolagsinfo.]

SpectrumOne = SaaS plattform = software as a service.

https://www.dagensmedia.se/poddar/un...mtiden-6934167

Och, för Tydlighets skull och för att peka på en ståndpunkt:

I Teone är fundamenta ganska enkla och tydliga nu efter bolagets totala fokus på SpectrumOne. Och anser jag bör gå att förstå för vem som helst: Småspararen eller professionell kapitalplacerare på börsen. VD är tydlig med hur ”turnarounden” ser ut i ”CEO Uppdate”. Det pm:et kan läsas med behållning.
(Använd Google translate tex.)
Det klokaste den privata investeraren kan göra är att bilda sig en egen uppfattning utifrån fakta. Tex genom att tillgodogöra sig informationen via bolagets PM, bolagsrapporter, hemsida; eller om man så vill ur tråden: ”TargetEveryOne - TEONE.
Den anser jag ger en bild av bakgrund och vad som är på gång i företaget/aktien i huvuddragen och viktiga detaljerna.
Vill man inte enbart förlita sig på eget omdöme / beslut. Då finns tex en Rygg att ta i Jörns Bullmarknad.
Citera
2020-01-15, 13:01
  #54
Medlem
TargetEveryOne

Utifrån VD:s olika uttalande:
Tydligt är siktet inställt på företag större än nuvarande.
Detta framgår av VD:s ord: ”Stora amerikanska jättar”.

Utländska företag som har helt andra muskler vid ev intresse. Även om uppköp ej är aktuellt i Teone i dagsläget så uppstår frågan av storleken på redan avtalade företag. Och aviserat än större där just formerna f.n diskuteras. Gällande flera amerikanska bolag enl CEO Update 11/10.

Tex inträffade det under sommaren 2019 ang branschkollegan Tableau som Salesforce (software-as-a-service, SaaS -bolag), förvärvade för 15,7 miljarder dollar.

https://com2.2683/1.720065/salesforc...va-varldsettor

https://www.cio.com/article/3402026/...ct-it.amp.html

Nu är detta inte fokus för VD i Teone. Målbilden är att ta positionen som Europas bästa Marktech bolag.
Först och främst ska bolaget vända till vinst / öka omsättningen under 2020. När vinsten växer kvartalsvis och kundbasen likaså, då hamnar bolaget i ett nytt läge.
Men oavsett visar produkten SpectrumOne på vilka stora företag som redan skriver kontrakt med Teone.

Större bolag än DHL är under förhandling f.n - det är konsekvensen av VD:s uttalande.
Bla förs samtal med ”stora amerikanska jättar” - en ledtråd från CEO Update 11/10.
”Större än befintliga partners” - en till ledtråd från CEO Update 20/12.

Det enda som öht knystats om vid sidan av redan ingångna avtal som är ”Större” än DHL - är citat: ”amerikanska jättar”.

”Här ligger ett arbete för att skapa formen för samarbete med flera av dessa”, VD 11/10.

2, 3 st potentiella då iaf.
Citera
2020-01-15, 16:05
  #55
Medlem
Paatiences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valfrid
Thinfilm electronic tror/gissar jag kan gå väldigt bra fram till årsskiftet. Möjligt en kortsiktig turn-aroundkandidat. Har köpt föregående vecka.

Gör alltid er egen analys såklart.
Den här har har alltså gått upp 1600% på tre månader?! Fan vad du nailar varenda en, imponerande!
Citera
2020-01-15, 19:37
  #56
Medlem
Bettingpro1s avatar
Vad tror ni om transiro? Upp cirka 30 procent idag.
Citera
2020-01-15, 23:11
  #57
Medlem
Uttalanden som bekräftar att VD förhandlar ang villkoren för samarbete med åtminstone ca 2-3 amerikanska bolag som är större än DHL:

CEO Update 2019-10-11:

”Last month, I met with some ten different potential partners, both Swedish but also major American giants. Everyone has been impressed by SpectrumOne, without exception. Herein lies a work to formalize the form of cooperation with several of these.”

CEO Update 2019-12-20:

”Since then we have signed agreements with DHL and joined forces with Vonage Europe. [...] In addition, the partners we are still discussing with are larger than our existing partners.”
Citera
2020-01-16, 07:14
  #58
Medlem
strepsilmaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bearjude
Uttalanden som bekräftar att VD förhandlar ang villkoren för samarbete med åtminstone ca 2-3 amerikanska bolag som är större än DHL:

CEO Update 2019-10-11:

”Last month, I met with some ten different potential partners, both Swedish but also major American giants. Everyone has been impressed by SpectrumOne, without exception. Herein lies a work to formalize the form of cooperation with several of these.”

CEO Update 2019-12-20:

”Since then we have signed agreements with DHL and joined forces with Vonage Europe. [...] In addition, the partners we are still discussing with are larger than our existing partners.”

Du tror inte att den rusat lite väl mycket på sistone för att köpa in sig? 240% på en månad är rätt mycket.
Citera
2020-01-19, 17:23
  #59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av strepsilmax
Du tror inte att den rusat lite väl mycket på sistone för att köpa in sig? 240% på en månad är rätt mycket.

Nu fick nya ägare en ingång iaf

Min erfarenhet av aktier som stigit ovanligt kraftigt med följande vinsthemtagningar - är att åter-rekylen uppåt Väldigt Ofta kommer efter 45-50 % nedgång. En halvering är både psykologisk nivå/motstånd och brukar sammanfalla med tekniska indikatorer, där handlare söker ny entré i en trendande aktie med fundamenta.
Fredag slutade på 1,39:- och testar alltså mitt i det spannet 1,30-1,45 (lägst 1,36).
Och det ska då utgöra avgörande stödet. Bevaka tex det intervallet på måndag.

Gällande COO, CEO och Chairman så innebär en ytterligare stärkt bolagskassa med 5,4 miljoner via TO, nu förstärkt möjlighet att kapitalisera tänkta targets, där samtal pågår:
Att tre personer i ledningen låser in sitt privata aktiekapital till bolaget kan vara en signal om valören i pågående förhandlingarna med typ av aktörer som VD beskrivit.
”Här ligger ett arbete för att bestämma formen för samarbete med flera av dessa”, VD

(Vill man läsa mer om största ägaren i TEO så finns en artikel i DI publicerad 18 januari. ”Ligger på AVA forum kl 15:47 idag.”
Jörns B. som f.ö köpte ytterligare ca 300 000 aktier i fredags kurs 1,37-1,425.)
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback