Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2022-03-08, 12:34
  #25
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
Vadå Filip Hammars fru/Flickvän, vem spelar hon i filmen?
Enligt bla wikipedia har de varit partners sen 2018. Hon spelar konditorn Åsa Sjöman.
Citera
2022-03-08, 16:26
  #26
Avstängd
Spenatkungens avatar
Underskattad pärla, mysig stämning filmen igenom.
Citera
2022-03-08, 19:30
  #27
Medlem
kyrkstockens avatar
Sista jag såg på bio. Och blir möjligen sista gången jag går på bio.. Den valdes som minsta gemensamma nämnare i ett sällskap. Smörja om du frågar mig. Vad skall man kalla formatet? Halvdokumentär?
Citera
2022-03-09, 15:37
  #28
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Sista jag såg på bio. Och blir möjligen sista gången jag går på bio.. Den valdes som minsta gemensamma nämnare i ett sällskap. Smörja om du frågar mig. Vad skall man kalla formatet? Halvdokumentär?

Det är mycket i filmen som inte stämmer så skulle inte vilja kalla det för det heller, en småkul film men inte så mycket mer
Citera
2022-03-09, 21:30
  #29
Medlem
Jag tycker filmen var helt okej. Som någon annan skrev skildrar den 70 och 80 talet väldigt bra också.
"Ring så spelar vi" var ett stort radioprogram på den tiden.

Enda konstigt var scenen där han cyklar nerför en kulle och slår sig. Tänkte han inte på att bromsa? hade nog fungerat om han cyklat mer försiktigt.
Citera
2023-09-15, 18:07
  #30
Medlem
DoktorNos avatar
Filmen är uppe på svt play igen och inte förrän nu såg jag Tårtgeneralen. En rätt så kul film, särskilt när man ibland hängde i Köping på 80-talet. Jag till och med köpte en säng på Ikea i Köping när jag flyttade hemifrån.

Tidsandan, miljöerna, dialekterna och fyllona i filmen stämmer bra med hur jag upplevde Köping då. En bra film helt enkelt.
Citera
2023-09-21, 19:27
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Filmen är uppe på svt play igen och inte förrän nu såg jag Tårtgeneralen. En rätt så kul film, särskilt när man ibland hängde i Köping på 80-talet. Jag till och med köpte en säng på Ikea i Köping när jag flyttade hemifrån.

Tidsandan, miljöerna, dialekterna och fyllona i filmen stämmer bra med hur jag upplevde Köping då. En bra film helt enkelt.


Rätt skön samhällsfilm, såg den med ro, sköna individer, Persbrandt levererade som vanligt ..
Citera
2023-11-03, 22:34
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Filmen är uppe på svt play igen och inte förrän nu såg jag Tårtgeneralen. En rätt så kul film, särskilt när man ibland hängde i Köping på 80-talet. Jag till och med köpte en säng på Ikea i Köping när jag flyttade hemifrån.

Tidsandan, miljöerna, dialekterna och fyllona i filmen stämmer bra med hur jag upplevde Köping då. En bra film helt enkelt.

Det är roligt att se att dom fått med lite sk orginal alkisar som statister.
Citera
2023-11-13, 10:55
  #33
Medlem
Hirvis avatar
Jag tycker den filmen var väldigt bra så det är lite tråkigt att dom inte fortsatte på spåret att göra meningsfulla saker.
Citera
2023-11-13, 13:08
  #34
Medlem
Jag tycker illa om Helena Bergström men i den här filmen har hon en acceptabel roll i alla fall. Bodde i Köping vid den här tiden och kommer i håg en del av det som hände även om filmen är lite överdriven.
Citera
2023-11-14, 11:49
  #35
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indoraptor11
Jag tycker illa om Helena Bergström men i den här filmen har hon en acceptabel roll i alla fall. Bodde i Köping vid den här tiden och kommer i håg en del av det som hände även om filmen är lite överdriven.

Mycket är ju fabricerat för storyn rent av
Citera
2023-11-15, 15:33
  #36
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Filmen är uppe på svt play igen och inte förrän nu såg jag Tårtgeneralen. En rätt så kul film, särskilt när man ibland hängde i Köping på 80-talet. Jag till och med köpte en säng på Ikea i Köping när jag flyttade hemifrån.

Tidsandan, miljöerna, dialekterna och fyllona i filmen stämmer bra med hur jag upplevde Köping då. En bra film helt enkelt.
Helt klart sevärd. Får lite 2000-tals vibbar av den. Med mysiga filmer som Kopps och Offside.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback