Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-13, 16:12
  #25
Medlem
Jag förstod inte en sak..
Hur kommer det sig att hon navigerar svinbra med ögonbindel i en skog hon aldrig varit i, medans hon måste ha ett rep från stugan ner till båten för att hitta? Samma stuga som ungarna hade växt upp i som jag förstod det...
__________________
Senast redigerad av Blalotus 2019-01-13 kl. 16:21.
Citera
2019-01-13, 16:32
  #26
Medlem
ENTPs avatar
Extremt dålig måste jag tyvärr säga. Spännande i episoder absolut men den totala avsaknaden av någon slags story gör det till en 1/5. Den är så dåligt skriven att den har ett slags icke-slut, filmen tar slut och regissören lyckas få en att förstå att nu är det färdigtittat men ingenting är fixat och alla kommer liksom dö inom typ en vecka i alla fall.

Appropå regissören, är inte den här Susanne Bier typ lite erkänd av filmvärlden?
Citera
2019-01-13, 16:38
  #27
Medlem
ENTPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namnskylt
Tror budskapet va att Sandra Bullock botoxat sig till oigenkännlighet
Kände knappt igen henne. Trodde hon va en av dom som skulle välja att åldras med värdighet, men icke!
Tror hon försökte porträttera världen mest opedagogiska ledare, "WHEN WE GET ON THE WATER YOU DON'T LOOK OR YOU DIE, IF YOU HEAR SOMETHING IN THE WATER YOU TELL ME OR WE ALL DIE, DO YOU UNDERSTAND, DONT TAKE OFF YOUR BLINDFOLD OR WE DIE, WHATEVER HAPPENS ALWAYS LISTEN TO MY VOICE OR YOU DIE, DO YOU UNDERSTAND ME, YOU MUST UNDERSTAND OR WE DIE, HAVE YOU BEEN LISTENING LITTLE HUMAN 1 AND LITTLE HUMAN 2? IF YOU HAVENT WE ALL DIE".

Some någon annan sa så var det enda bra med filmen malkovich.
Citera
2019-01-13, 18:26
  #28
Medlem
Jag fick det jag väntade mig, en svag tvåa av fem. Tittade med sambon. Har sett värre men den var rätt så b. Själva monstren som spred galenskap gav härliga HP Lovecraft-vibbar men det blev liksom pannkaka av det hela. Dom slarvade bort en rätt cool premiss tycker jag.
Citera
2019-01-13, 18:30
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Jag förstod inte en sak..
Hur kommer det sig att hon navigerar svinbra med ögonbindel i en skog hon aldrig varit i, medans hon måste ha ett rep från stugan ner till båten för att hitta? Samma stuga som ungarna hade växt upp i som jag förstod det...

Bra fråga. Jag kan inte ens navigera i mitt eget vardagsrum om det är kolmörkt utan att slå smalbenet i soffbordet
Citera
2019-01-14, 02:19
  #30
Medlem
Var inte alls like impad som många andra av Bullocks prestation. Hon kändes inte trovärdig på något sätt.

Tycker filmen började starkt men när det började med båten och skit...zzz.

Slutet helt kass. Kändes mer som en serie typ Walking Dead. Man förväntade sig nästan att episod 2 skulle börja rulla.
Citera
2019-01-16, 17:55
  #31
Medlem
Tranquility Bass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Jag tyckte den var fantasilös. Handlingen var väldigt udda och konstig. Dels var själva temat en zoombiefilm, större delen av filmen handlar om när de åker en båt där inget egentligen händer. Alla andra dör men naturligtvis inte huvudrollen. När hon når målet är filmen plötsligt slut utan att nåt egentligen har hänt eller att man får reda på vad det är för ställe hin kommit till och varför det stället är böttre än det hon hade hemma.

Instämmer, känslan man hade när filmen var slut var "jaha??".
Citera
2019-01-16, 21:22
  #32
Moderator
fredrik686s avatar
Tv-serier och tv-program --> Film: allmänt
/Moderator
Citera
2019-01-17, 01:24
  #33
Avstängd
qirteros avatar
Verkar som man antingen gillar den eller hatar den, själv tycker jag den var helt okej, ger den en 7a av 10.
Citera
2019-01-17, 18:15
  #34
Medlem
Jag såg den antagligen med diverse hormonrubbningar och AT. Jag har även slutat röka gräs så drömmer sjuka drömmar. Men vaknade upp inatt kallsvettig, efter en mardröm där jag befinner mig i samma situation som i filmen. Även om jag också tyckte det var en jävla skitfilm så berörde uppenbarligen både filmen och Tom Hollanders roll mig.

Skrämmande....
Citera
2019-01-17, 18:30
  #35
Medlem
TheJackets avatar
Så sjukt jävla rutten film.
Citera
2019-01-18, 16:17
  #36
Medlem
LaLocas avatar
Barn kan inte skådespela tyvärr.. barn förstör filmer ofta. Som tjockisens barn Olympia. När båtscenen är så har barnet ögonbindeln åt alla olika håll under varje scen. Särskilt märkbart är det när Bullock ska snacka allvar med ”Girl” och under samtalet så har barnet ögonbindeln åt alla håll under ett och samma samtal under en och samma scen. Antagligen för att det är svårt att regissera barn.

Barn förstör ofta filmer men här var det inte barnen som sabbar. Det är NegerTom som har perfekt frisyr under alla år som hotad av varelserna. HUR håller man frisyren, affro dessutom, så bra under så många år?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback