Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-01-12, 03:33
  #1
Medlem
Styrketränar. Älskar lövbiff så mycket så att det är vad jag äter till lunch och middag alltid. Naturligtvis äter jag ägg, havregrynsgröt, nötter, bröd, shakes mellan mitt favoritmål. Till måltiden finns ris eller sötpotatis, ibland mos, samt grönsaker givetvis. Undrar om det är bra för mina jäsande muskler att inte äta annat än lövbiff som lunch och middag?
Citera
2019-01-12, 05:20
  #2
Medlem
Ryggradsluss avatar
Bra att du känner efter. Läs på om rött kött och hälsan.

Lägg gärna in mer vegetabilier och ta bort lite kött. För övrigt låter det bra.

Vad sägs om lite fisk då och då?
Citera
2019-01-12, 05:46
  #3
Medlem
Du äter bättre än många andra. Om du vill förbättra ytterligare och säkra din hälsa på lång sikt, öka ditt intag av nyttiga fetter (fet fisk och olivolja). Byt ibland ut det röda köttet mot kyckling, ekologiskt uppfödd. Se till att det röda kött du äter är kött från ekologiskt uppfödda och gräsätande djur.
Jag tycker att du också ska göra en stor hälsokontroll där man genom olika prov får fram dina värden idag. De är troligen alldeles utmärkta just nu, men gör denna kontroll varje år så ser du direkt om något ändras och kan åtgärda innan du blir allvarligt sjuk. Vi kollar ju av bilen regelbundet och bör göra det med den egna kroppen också.
Citera
2019-01-12, 07:03
  #4
Medlem
Haajibs avatar
Det är din besatta proteindiet som gör dig dum i huvudet, sträva efter variation.
Citera
2019-01-12, 07:43
  #5
Medlem
Psyko-Kodiaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raketforandringen
Styrketränar. Älskar lövbiff så mycket så att det är vad jag äter till lunch och middag alltid. Naturligtvis äter jag ägg, havregrynsgröt, nötter, bröd, shakes mellan mitt favoritmål. Till måltiden finns ris eller sötpotatis, ibland mos, samt grönsaker givetvis. Undrar om det är bra för mina jäsande muskler att inte äta annat än lövbiff som lunch och middag?

Jag älskar också lövbiff! Lite ot men kan du ge mig en snabb tillagnings-lektion!? Mina blad blir så sega.
Citera
2019-01-12, 07:48
  #6
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Är ingen träningsexpert men har på hobby och seminivå läst lite näringslära.

Skulle nog bytt ut lite av proteinet mot bönor och fågel. Var rädd om tarmar och kropp.
Citera
2019-01-12, 09:45
  #7
Medlem
CoralinesGhosts avatar
Det låter inte optimalt alls då rekommendationen för intag av rött kött ligger på max 500 g i veckan. Hört talas om kopplingen rött kött och cancer?
Citera
2019-01-12, 21:05
  #8
Medlem
Zneekahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raketforandringen
Styrketränar. Älskar lövbiff så mycket så att det är vad jag äter till lunch och middag alltid. Naturligtvis äter jag ägg, havregrynsgröt, nötter, bröd, shakes mellan mitt favoritmål. Till måltiden finns ris eller sötpotatis, ibland mos, samt grönsaker givetvis. Undrar om det är bra för mina jäsande muskler att inte äta annat än lövbiff som lunch och middag?

Stan Efferding hade älskat din diet, låter som hans Vertical Diet. Han menar på att nötkött/bison/lamm är bättre proteinkälla än t.ex. kyckling pga mer mineraler, typ zink? med mera. Personligen tycker jag det låter jävligt gott och som ett schysst upplägg, men för säkerhets skull hade jag bytt ut en eller ett par måltider mot lax, kanske tonfisk, kanske kyckling. Viss variation känns som ett bra sätt att "safea" med hälsan.
Citera
2019-01-14, 02:58
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psyko-Kodiak
Jag älskar också lövbiff! Lite ot men kan du ge mig en snabb tillagnings-lektion!? Mina blad blir så sega.

Lägger olja på köttet, rumstemp, sedan het panna, 20-30 sekunder på ena sidan, vänd sedan 10 sek på andra sidan, klart
Citera
2019-01-14, 02:59
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haajib
Det är din besatta proteindiet som gör dig dum i huvudet, sträva efter variation.

Varför? Älskar att veta vad jag får. Såklart varierar jag ibland.
Citera
2019-01-14, 03:00
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farmor52
Du äter bättre än många andra. Om du vill förbättra ytterligare och säkra din hälsa på lång sikt, öka ditt intag av nyttiga fetter (fet fisk och olivolja). Byt ibland ut det röda köttet mot kyckling, ekologiskt uppfödd. Se till att det röda kött du äter är kött från ekologiskt uppfödda och gräsätande djur.
Jag tycker att du också ska göra en stor hälsokontroll där man genom olika prov får fram dina värden idag. De är troligen alldeles utmärkta just nu, men gör denna kontroll varje år så ser du direkt om något ändras och kan åtgärda innan du blir allvarligt sjuk. Vi kollar ju av bilen regelbundet och bör göra det med den egna kroppen också.

Tack!!
Citera
2019-01-14, 03:02
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoralinesGhost
Det låter inte optimalt alls då rekommendationen för intag av rött kött ligger på max 500 g i veckan. Hört talas om kopplingen rött kött och cancer?

Läste om någon as fit som fick hjärtattack. Litar aldrig på studier
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback