Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-01-13, 07:23
  #13
Medlem
Tjernobyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sensiv
Det är ganska nytt för mig. 8 gånger har jag tagit det totalt. Alltså 2 månaders tid. Varje gång är det 1-2 mg ungefär med 4-5 dagars mellanrum.


Det är inte värt det.
Jag ÄLSKAR ruset på Subutex men när du inser att du är fast är det försent..
Håll dig så långt borta från Subutexen som du kan är mitt bästa tips.

Förövrigt rätt naivt att tro du är undantaget.
Citera
2019-01-13, 09:03
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sensiv
Inte på det sättet utan "klara" innebär att jag gör något roligt på helgen. Finns dem som röker en holk och de som dricker några starköl.

Att röka en holk eller dricka några bärs e ganska ofarligt och socialt. Att nodda i en soffa är det inte.
Citera
2019-01-13, 10:20
  #15
Medlem
mjaubrums avatar
Instämmer med alla andra. Men om du nu ska ta det nån gång ibland så kör då max 1 gång i varannan vecka. Att köra två gånger i veckan kommer sluta dåligt. Halveringstiden är för lång.

Men du sitter redan och försvarar dig och ditt bruk. Du vill höra att det är lugnt. Det är det inte. Dina receptorer hinner knappt vila mellan varven. Har du redan fått toleransutveckling så tycker jag att du lägger av nu.
Citera
2019-01-13, 16:53
  #16
Medlem
Sensivs avatar
Ja ska nog ta 2 veckors paus för säkerhetsskull. Ska även sänka dosen till 1 mg en gång i veckan istället för 2. Tack hörni! Jag uppskattar all hjälp och stöd ni har gett mig. Jag har en gång i livet varit hooked med tramadol så jag förstår vilket helvete det är.
Citera
2019-01-13, 17:19
  #17
Medlem
Buttersss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sensiv
Ja ska nog ta 2 veckors paus för säkerhetsskull. Ska även sänka dosen till 1 mg en gång i veckan istället för 2. Tack hörni! Jag uppskattar all hjälp och stöd ni har gett mig. Jag har en gång i livet varit hooked med tramadol så jag förstår vilket helvete det är.

Du har inte förstått någonting så sluta spela allan. Du hinner gott och väl sabba din naturliga hjärnkemi. "ska bara ta subutex 4 gånger i månaden, allt är lugnt, jag förstår vilket helvete det är"...jag blir så frustrerad av idioti så jag lämnar tråden helt. Lycka till!
__________________
Senast redigerad av Butterss 2019-01-13 kl. 17:26.
Citera
2019-01-14, 14:06
  #18
Medlem
Flusons avatar
Du verkar redan ha dragit på dig ett lågdos beroende. Så fort du behöver höja dosering för att uppnå samma effekt så har du skapat tolerans, dvs början på ett beroende.

Buprenorfin har en ganska lång halveringstid, så du börjar tända av efter typ 3 dagar utan om du är beroende. Jag har själv varit torsk på subben så jag vet vad jag pratar om och det är ett helvete att sluta med.
Citera
2019-01-17, 18:54
  #19
Medlem
Sensivs avatar
UPPDATERING!

Jag har valt att sluta med Subutex.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback