Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-01-12, 01:56
  #1
Medlem
Sensivs avatar
Hej! Jag tar subutex 1-2 gånger i veckan och då handlar det om 1-2 mg. Det funkade jätte bra för mig och jag har väldigt bra disciplin för att inte bli beroende. Nu har jag fått lite tolerans så jag numera behöver det dubbla. 3-5 mg för att klara mig på helgen. Kommer jag bli beroende av denna dos ökning?
Citera
2019-01-12, 02:01
  #2
Medlem
WitnessTheFitnesss avatar
Du håller ju uppenbarligen på att bygga dig ett beroende. Och doser över två milligram ger inget mer i berusningssyfte. Så ett uppehåll är på sin plats för din del.
Citera
2019-01-12, 06:23
  #3
Medlem
Minns när liknande frågor florerade hos mig. Kompis, hatar moralpredikan av människor som jag dessutom inte känner.

Men ta dig ur den bubbla du lever i innan det är försent.
Roliga med den här bubblan jag pratar om är att du inte själv fattar att du är i den förräns du tagit dig ut skiten.
Citera
2019-01-12, 07:35
  #4
Medlem
Mia-Rovys avatar
Du kommer garanterat att bli beroende om du fortsätter som du gör.

Du är väl medveten om att du kommer att få tolerans mot din fördubblade dos?
Citera
2019-01-12, 08:13
  #5
Medlem
Tjernobyls avatar
Under hur lång period har du hållt dig till 1-2mg/veckan?

Håll dig borta från subutex är mitt bästa råd.
Citera
2019-01-12, 09:32
  #6
Medlem
Ja du kommer att bli beroende om du inte redan är det. Sub verkar länge, så att du får öka dosen när du ständigt har det i blodet är väntat.

Vad menar du med ”för att klara dig på helgen...”? Klarar du dig inte utan så är du fast.
Citera
2019-01-12, 11:04
  #7
Moderator
Morfar-52s avatar
Flyttar

Opiater och andra opioider --> Drogrehabilitering
/Moderator
Citera
2019-01-12, 20:32
  #8
Medlem
Sensivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxurious
Ja du kommer att bli beroende om du inte redan är det. Sub verkar länge, så att du får öka dosen när du ständigt har det i blodet är väntat.

Vad menar du med ”för att klara dig på helgen...”? Klarar du dig inte utan så är du fast.
Inte på det sättet utan "klara" innebär att jag gör något roligt på helgen. Finns dem som röker en holk och de som dricker några starköl.
Citera
2019-01-12, 20:33
  #9
Medlem
Sensivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjernobyl
Under hur lång period har du hållt dig till 1-2mg/veckan?

Håll dig borta från subutex är mitt bästa råd.
Det är ganska nytt för mig. 8 gånger har jag tagit det totalt. Alltså 2 månaders tid. Varje gång är det 1-2 mg ungefär med 4-5 dagars mellanrum.
Citera
2019-01-12, 20:57
  #10
Medlem
Buttersss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sensiv
Det är ganska nytt för mig. 8 gånger har jag tagit det totalt. Alltså 2 månaders tid. Varje gång är det 1-2 mg ungefär med 4-5 dagars mellanrum.


Skärp dig & lägg av istället, det är tydligt hur naiv du är i förhållande till val av preparat. Det kommer gå fort tills du sabbat ditt liv och står å trampar i total misär. Vad är det i avgrunden som lockar?

Citat:
Ursprungligen postat av Sensiv
Inte på det sättet utan "klara" innebär att jag gör något roligt på helgen. Finns dem som röker en holk och de som dricker några starköl.

Du lurar ingen här asså, inte ens dig själv hoppas jag.
__________________
Senast redigerad av Butterss 2019-01-12 kl. 21:05.
Citera
2019-01-12, 22:30
  #11
Medlem
Sensivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butterss
Skärp dig & lägg av istället, det är tydligt hur naiv du är i förhållande till val av preparat. Det kommer gå fort tills du sabbat ditt liv och står å trampar i total misär. Vad är det i avgrunden som lockar?



Du lurar ingen här asså, inte ens dig själv hoppas jag.
Jag tar Subutex för jag tycker om ruset. PUNKT SLUT. Men jag är en sån person som tror på att det går att kan bruka droger utan att hamna i missbruk. Gäller att ha självdisciplin.
Citera
2019-01-12, 23:09
  #12
Medlem
Buttersss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sensiv
Jag tar Subutex för jag tycker om ruset. PUNKT SLUT. Men jag är en sån person som tror på att det går att kan bruka droger utan att hamna i missbruk. Gäller att ha självdisciplin.

Ok. Buprenorfin har en halveringstid på 20-73 timmar.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback