Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2019-01-14, 21:36
  #85
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Idiot på riktigt??

"50% av dom vet ju inte ens vad en borgenär är.
Dom resterande 49%:en är inga business people och har 0 koll på ekonomi"


Ja, som du till exempel!

Jag tror att vi, redan nu i början av året kan utse dig till årets idiot på Flashback.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Borgen%C3%A4r

Uscha, ser ut som någon tog lite illa upp.
Stackarn, kanske dags att byta forum bubben.
Citera
2019-01-14, 23:16
  #86
Medlem
Som jag förstår det så har TS farsa gjort en uppoffring i form av lån för att han älskar TS och ville att TS skulle ha en trygg bostad. TS har noll förståelse för att hans farsa har gjort honom en tjänst som enbart föräldrar som älskar sina barn gör. TS har inte nämnt någonstans hur hans farsa känner. Farsans känslor och integritet verkar inte existera i TS värld. TS tycker bara att farsan är ohederlig för att farsan förväntar sig samma omtanke och villkorslösa kärlek i gengäld.
Citera
2019-01-16, 06:55
  #87
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svudel
Herregud vilka jävla grinskallar det fanns i denna tråd då.

50% av dom vet ju inte ens vad en borgenär är.
Dom resterande 49%:en är inga business people och har 0 koll på ekonomi.

Som jag förstog det:

Din far har gått i borgen för dig, men det är din lägenhet som du betalar för?

Så dom extra tusen du tjänar är alltså pengar du själv har investerat som nu ger avkastning i form av uthyrning.

Är det korrekt eller pyntar din far pengar ur egen ficka också?

Om din far gör det, så blir nedanstående förslag en dålig lösing. Men har några andra förslag isåfall.

Vad jag hade gjort:

Sälj av lägenheten.
Lös ut din far som borgenär.
Hyr ett förråd att ha dina prylar i.
Eventuellt bruka vinsten till nytt köp av en lägenhet med mindre standard som du kan hyra ut / använda när du kommer tillbaka.

Om du har tur, kan du även använda vinsten till din företagande du gör utomlands om den möjligheten finns.

Se möjligheter här istället.

Citat:
Ursprungligen postat av mangobaer
Lolboll på den.
Mitt råd till TS skulle nog vara att sälja bostadsrätten innan marknaden vänder nedåt på riktigt.

LOL, ja verkligen!

Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Idiot på riktigt??

"50% av dom vet ju inte ens vad en borgenär är.
Dom resterande 49%:en är inga business people och har 0 koll på ekonomi"


Ja, som du till exempel!

Jag tror att vi, redan nu i början av året kan utse dig till årets idiot på Flashback.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Borgen%C3%A4r

Citat:
Ursprungligen postat av Svudel
Uscha, ser ut som någon tog lite illa upp.
Stackarn, kanske dags att byta forum bubben.

Du skriver "50% av dom vet ju inte ens vad en borgenär är." och "Lös ut din far som borgenär"

Kan du förklara på vilket sätt TS pappa är borgenär?

Du vet inte vad borgenär betyder, med stor självsäkerhet, stöddig attityd och med en dåres envishet använder du ord som du själv inte förstår, det visar att du är extremt obegåvad och lågutbildad.
Man kan göra misstag, men i ditt fall är det inte ett misstag.

Med ditt senaste inlägg här ovan i tråden gör du bort dig grundligt och blir rejält utskrattad av varje normalbegåvad människa.

"Borgenär, fordringsägare, är den part som har en fordran mot någon annan och motparten betecknas gäldenär. Begreppet bör inte förväxlas med borgensman, som är den som går i borgen för någon annan vid lån."

https://sv.wikipedia.org/wiki/Borgen%C3%A4r
__________________
Senast redigerad av trottwell 2019-01-16 kl. 07:21.
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback