Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-12, 00:36
  #1
Medlem
fonders avatar
Tänk att en person ätit väldigt onyttigt i ett helt år och hamnat på 85 kg och vill först få ett snabbt "resultat" dvs att bli av med lite övervikt innan man gör en ordentlig livsstilsförändring.

Om personen äter bara 3 ägg och 500 g broccoli och 2 L vatten, thats it.

Kan det ändras en hel del utseendemässigt om personen kör på det i:
Exakt 15 dagar?
Exakt 30 dagar?

Vad kan man förvänta sig för "resultat"? Det snabba resultatet är inte minst viktigt för att personen ska kunna börja med träning då personen börjat bli för stor för att orka träna.
__________________
Senast redigerad av fonder 2019-01-12 kl. 01:15.
Citera
2019-01-12, 00:42
  #2
Medlem
Finns inga quick fixar. Vill du gå ned få det att fungera stadigt så gör ett rimligt upplägg du kan hålla. Det där skitsnacket om ”vatten o bröd” funkar aldrig i praktiken.
Citera
2019-01-12, 00:58
  #3
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaleGribble
Finns inga quick fixar. Vill du gå ned få det att fungera stadigt så gör ett rimligt upplägg du kan hålla. Det där skitsnacket om ”vatten o bröd” funkar aldrig i praktiken.

fast 15-30 dagar är inte hela världen, efter det kan förändringsresan börjas.
Citera
2019-01-12, 01:02
  #4
Medlem
Krusensnorres avatar
Du dör först och främst. 200 L vatten tar kål på även den mest törstiga afrikanen.
Men nej, det blir inga stora förändringar på den tiden. Ta det långsamt och kontrollerat istället. Och vadå för stor för att träna? Ynka 85 kilo...
Citera
2019-01-12, 01:04
  #5
Medlem
200 liter kan vara det sjukaste jag hört
Citera
2019-01-12, 01:08
  #6
Medlem
Hela upplägget här känns sketchy. Är det en man eller kvinna som avses? 85kg är inte direkt en massiv fettbomb som rullar fram och inte orkar träna? Hur lång är personen som avses? Vilken slags träning vill personen hålla på med?
Citera
2019-01-12, 01:14
  #7
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krusensnorre
Du dör först och främst. 200 L vatten tar kål på även den mest törstiga afrikanen.
Men nej, det blir inga stora förändringar på den tiden. Ta det långsamt och kontrollerat istället. Och vadå för stor för att träna? Ynka 85 kilo...

Händer alltså inget alls?

Citat:
Ursprungligen postat av Snozken
200 liter kan vara det sjukaste jag hört

Haha, menade 2 L men hade skrivit 200

Citat:
Ursprungligen postat av DaleGribble
Hela upplägget här känns sketchy. Är det en man eller kvinna som avses? 85kg är inte direkt en massiv fettbomb som rullar fram och inte orkar träna? Hur lång är personen som avses? Vilken slags träning vill personen hålla på med?

Kvinna 35 år, 168 lång och styrketräning.
Citera
2019-01-12, 01:27
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Händer alltså inget alls?



Haha, menade 2 L men hade skrivit 200



Kvinna 35 år, 168 lång och styrketräning.
Hur ofta kör du och hur hårt kör du? Hur seriös är du med din träning kanske är ett bättre uttryck. (Jag antar att det är du själv du pratar om)

Vi ligger rätt lika du o jag, jag är lite äldre än du, man, betydligt längre och tyngre. Styrketränar också. Mitt spontana tips om du är beredd att köra regelbundet (varje dag/varannan dag HÅRD INTENSIV styrketräning) att du inte fipplar så mycket alls med maten. Käka hemlagat, gärna proteinrikt normalt käk. Ät små portioner. Dra ner på kolhydraterna bara. Skippa allt snask/godis/chips/alkohol, precis allt sånt skit skippar du, förutom EN dag i veckan. Men även den dagen äter du med lite måtta.

Drick vatten. 2-4l per dag känns rimligt kanske lite mindre eftersom du är kvinna.

Du kommer gå ned i vikt men du kommer samtidigt bygga upp ditt muskelpaket. Det kommer ta tid, men med detta upplägg så ballar du inte ur som du kommer göra med ditt vatten o bröd mumbojumbo. 🙂

Kör hårt! 👍🏻
Citera
2019-01-12, 10:19
  #9
Medlem
Krusensnorres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Händer alltså inget alls?
Nånting händer säkert, men kommer inte bli den rivstart du har tänkt dig. Du behöver energi för att kunna träna.
I övrigt så är enligt mig det absolut bästa sättet att bränna fett på tunga compoundövningar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback