Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-11, 21:33
  #1
Medlem
Hejsan

Har en ml430 som dör om man trycker ner gaspedalen snabbt, smyger man ner den så ökar varven men misständer lite........har kollat men OBD (billig) men finns inga felkoder.

hade en felkod förrut P0110 (intake air temperature circut) så jag bytte LMM och då försvann felkoden, tomgången blev då stabilare( inte helt perfekt) men problemet med att den dör fortsätter tyvärr.......

nån som har nått tips var jag ska börja...........bränsle filter och pump?

MvH Andreas
Citera
2019-01-11, 21:38
  #2
Medlem
4yoonlys avatar
Ja, låter vettigt med bränslepump och filter först.


----edit

Men det absolut enklaste kanske är att börja med insug/luftfiltret iofs så inget är fullständigt igensatt och tokigt där iofs. Och sedan köra pump/filter.
__________________
Senast redigerad av 4yoonly 2019-01-11 kl. 21:41.
Citera
2019-01-11, 21:53
  #3
Medlem
okok, bytte till ett nytt luftfiler när jag bytte LMM

ska försöka låna en mätare och mäta bränsletrycket, man borde ju se bå om det är för litet.
Citera
2019-01-13, 04:57
  #4
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndreasWesterlund
okok, bytte till ett nytt luftfiler när jag bytte LMM

ska försöka låna en mätare och mäta bränsletrycket, man borde ju se bå om det är för litet.

Ah ok, men a och o är att kolla lite extra på det man pillat själv på (man kan alltid göra fel).

Men är du helt säker på insugs biten (efter LMM och luftfilter bytet) så kika på bränsletillförseln (som du var inne på)...

Jag hade nog dubbelkollat insugs biten en gång till dock om jag fixat något men orsakat något annat som kan ha att göra med det du säger.

Bilen har ju elektroniskt "allt", så antingen får den för lite luft eller så får den för lite bränsle.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback