Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-11, 20:24
  #1
Medlem
Tja

Köpte nyss ett par skor för 2500kr och jag var så dum så jag klippte av lappen samma dag men ångrade mig redan efter 2 dagar och skorna va oanvända så tänkte limma tillbaka lappen. Jag lyckades limma tillbaka lappen på skorna o jag stack till affären o kassan tog emot skorna utan att ens kontrollera. Jag skrev på något , stoppade in mitt bank kort och stack därifrån. Nu när jag kom hem märkte jag att mina pengar inte kommit till mitt bank konto så jag blir lite orolig och har lite teorier som jag ska skriva och skulle va glad om ni kunde skriva kan stämma eller ej,

1. När jag stoppade in kortet skrev jag varken kod eller klickade på gröna ”ok” knappen. Utan jag stoppade bara in kortet och sen tog ut den. På kvittot jag fick tillbaks står inte ens mitt bank kort nummer med osv. Så grabben i kassan kanske inte märkte att jag inte skrev koden eller klickade på ok och att jag aldrig fick pengarna?


2. De kanske märkte i efterhand att jag limmade tillbaka lappen och hann avbryta att jag skulle få pengarna efter att jag stuckit?

Svar skulle uppskattas
Citera
2019-01-11, 20:25
  #2
Medlem
maniacs avatar
Det tar ofta några bankdagar innan degen syns på ditt konto.
Citera
2019-01-11, 20:26
  #3
Medlem
Literallys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ryder18
Tja

Köpte nyss ett par skor för 2500kr och jag var så dum så jag klippte av lappen samma dag men ångrade mig redan efter 2 dagar och skorna va oanvända så tänkte limma tillbaka lappen. Jag lyckades limma tillbaka lappen på skorna o jag stack till affären o kassan tog emot skorna utan att ens kontrollera. Jag skrev på något , stoppade in mitt bank kort och stack därifrån. Nu när jag kom hem märkte jag att mina pengar inte kommit till mitt bank konto så jag blir lite orolig och har lite teorier som jag ska skriva och skulle va glad om ni kunde skriva kan stämma eller ej,

1. När jag stoppade in kortet skrev jag varken kod eller klickade på gröna ”ok” knappen. Utan jag stoppade bara in kortet och sen tog ut den. På kvittot jag fick tillbaks står inte ens mitt bank kort nummer med osv. Så grabben i kassan kanske inte märkte att jag inte skrev koden eller klickade på ok och att jag aldrig fick pengarna?


2. De kanske märkte i efterhand att jag limmade tillbaka lappen och hann avbryta att jag skulle få pengarna efter att jag stuckit?

Svar skulle uppskattas

Det brukar ta några bankdagar innan pengarna är tillbaka.
Citera
2019-01-11, 20:45
  #4
Medlem
Banken gillar att låna pengar gratis. Så de kommer inte bokföras på ditt konto förrän om några dagar.
Under tiden tjänar banken pengar på dina pengar utan att betala något för det.
Citera
2019-01-11, 20:56
  #5
Medlem
Man skriver inte kod eller klickar ok när det ska ske en retur till kortet. Du stoppar bara in kortet. Ofta krävs en signatur av dig och säljaren på returkvittot. I övrigt tar det 2-3 bankdagar innan returbeloppet finns på ditt kort/konto.
Citera
2019-01-11, 20:56
  #6
Medlem
Vänd dig till konsumentverket.
Citera
2019-01-11, 21:03
  #7
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ryder18
Tja

Köpte nyss ett par skor för 2500kr och jag var så dum så jag klippte av lappen samma dag men ångrade mig redan efter 2 dagar och skorna va oanvända så tänkte limma tillbaka lappen. Jag lyckades limma tillbaka lappen på skorna o jag stack till affären o kassan tog emot skorna utan att ens kontrollera. Jag skrev på något , stoppade in mitt bank kort och stack därifrån. Nu när jag kom hem märkte jag att mina pengar inte kommit till mitt bank konto så jag blir lite orolig och har lite teorier som jag ska skriva och skulle va glad om ni kunde skriva kan stämma eller ej,

1. När jag stoppade in kortet skrev jag varken kod eller klickade på gröna ”ok” knappen. Utan jag stoppade bara in kortet och sen tog ut den. På kvittot jag fick tillbaks står inte ens mitt bank kort nummer med osv. Så grabben i kassan kanske inte märkte att jag inte skrev koden eller klickade på ok och att jag aldrig fick pengarna?


2. De kanske märkte i efterhand att jag limmade tillbaka lappen och hann avbryta att jag skulle få pengarna efter att jag stuckit?

Svar skulle uppskattas

Det brukar ta tre bankdagar innan du har pengarna.
Citera
2019-01-11, 21:18
  #8
Medlem
Svea.Folks avatar
Det tar minst två bankdagar, ibland fler. Det brukar stå på orginalkvittot hur lång tid det kan ta. Vissa butiker har 10 dagar bara för att ha sitt på det säkra. Men normalt inom 3 bankdagar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback