Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-11, 18:48
  #1
Medlem
Jag har noterar 2 saker som jag vill vända på. Min undran är hur fan hamnade vi här.

1. Bilar kör runt i min stad med dekalen ”rent a husband”. Tänker att det är snickeri, målning och annat. Hur skulle det funka om man målade en bil ”rent a wife” och då med fokus matlagning och städ. Skulle Jonna Sima och Åsa Romson tycka det var ok?

2. Såg rubrik i damtidning (Amelia?) att ”så berättar du för honom att bukfettet inte är sexigt.” Tänker på reaktionerna om King hade rubriken ”så berättar du för henne att feta höfter inte är sexigt”. Vad skulle Annie Lööf och Anders Lindberg (som ju nu kamperar i samma läger, Gud bevars) tycka om det?

Jag tycker det hela gått för långt. Har ingen åsikt i Glenn Schiller frågan för övrigt.
Citera
2019-01-11, 18:55
  #2
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Anledningen till att de kommer undan med det är att vi män inte orkar bry oss om sådant, vi kan på sin höjd skratta åt det.
Citera
2019-01-11, 18:56
  #3
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Anledningen till att de kommer undan med det är att vi män inte orkar bry oss om sådant, vi kan på sin höjd skratta åt det.

Fast vi bör väl skratta åt det? Frågan är snarare varför damerna skulle ta åt sig av det hypotetiskt omvända scenariot?
Citera
2019-01-11, 19:00
  #4
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Fast vi bör väl skratta åt det? Frågan är snarare varför damerna skulle ta åt sig av det hypotetiskt omvända scenariot?

Ja det kan jag väl också önska.
Citera
2019-01-11, 19:03
  #5
Medlem
Couplets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Anledningen till att de kommer undan med det är att vi män inte orkar bry oss om sådant, vi kan på sin höjd skratta åt det.
Än så länge, vänta bara...
Citera
2019-01-11, 22:50
  #6
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngeAgassi
...1. Bilar kör runt i min stad med dekalen ”rent a husband”...text


Du får väl flytta till Sverige !! Dessutom är du i fel forum, då vi faktiskt talar om kvinnomakt här; dvs feminism. Det är i denna forumdel dom tjafsar om jämställdhet: (FB) Jämställdhet och diskriminering
Citera
2019-01-11, 23:33
  #7
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Du får väl flytta till Sverige !! Dessutom är du i fel forum, då vi faktiskt talar om kvinnomakt här; dvs feminism. Det är i denna forumdel dom tjafsar om jämställdhet: (FB) Jämställdhet och diskriminering
Det är i Sverige, käre Watson.
"Rent a wife" är dessutom olagligt enligt svensk lag.
Man kan inte köpa kvinnors kroppar, buuuhuuuhuuu!

Jag lagar helst min egen mat.
Vad ska jag har henne till annars?
Citera
2019-01-11, 23:47
  #8
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Det är i Sverige, käre Watson.
"Rent a wife" är dessutom olagligt enligt svensk lag.
Man kan inte köpa kvinnors kroppar, buuuhuuuhuuu!

Jag lagar helst min egen mat.
Vad ska jag har henne till annars?


Ha,ha. Ni engelsmän är alltid humoristiska i era inlägg. Men en sak undrar jag, och det är varför ni är... so many from UK here in the Feminist forum ?
Citera
2019-01-11, 23:49
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngeAgassi
Jag har noterar 2 saker som jag vill vända på. Min undran är hur fan hamnade vi här.

1. Bilar kör runt i min stad med dekalen ”rent a husband”. Tänker att det är snickeri, målning och annat. Hur skulle det funka om man målade en bil ”rent a wife” och då med fokus matlagning och städ. Skulle Jonna Sima och Åsa Romson tycka det var ok?

2. Såg rubrik i damtidning (Amelia?) att ”så berättar du för honom att bukfettet inte är sexigt.” Tänker på reaktionerna om King hade rubriken ”så berättar du för henne att feta höfter inte är sexigt”. Vad skulle Annie Lööf och Anders Lindberg (som ju nu kamperar i samma läger, Gud bevars) tycka om det?

Jag tycker det hela gått för långt. Har ingen åsikt i Glenn Schiller frågan för övrigt.
Hur vi hamnade här är väldokumenterat, inte minst på detta forum. Du kan börja med Grupp-8.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback