Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-11, 18:41
  #1
Medlem
Babajis avatar
Hej. Ber om ursäkt om denna post är felplacerad, då jag inte är säker om felet är hårdvarurelaterat.

Mitt tangentbord, ett SteelSeries 6Gv2 har börjat strula efter cirka 5 år i trogen tjänst. Det som händer är att det funkar felfritt när jag spelar, men plötsligt utan förvarning så slutar det fungera, och alla 3 "lysen" där det står "numlock, capslock, scrollock" lyser upp. Tangentbordet svarar inte över huvudtaget.

Om man pluggar ur det och in igen så funkar det igen, för att fungera felfritt i kanske 30 minuter tills samma sak händer igen. Detta är såklart mycket frustrerande när man spelar. Jag har testat att byta usb port, men samma sak sker.

Tror ni det är hårdvarurelaterat eller mjukvarurelaterat? Någon som har tips på vad jag ska göra. Köper helst inte nytt tangentbord om jag inte måste.

MVH
Citera
2019-01-11, 18:44
  #2
Medlem
StigAllans avatar
Prova att bryta lite i kabeln, både vid tangentbordet och vid USB kontakten.
Testa först ena sidan tills det blir dött eller inte och sedan den andra.
Citera
2019-01-11, 19:13
  #3
Medlem
Jofs avatar
Hade liknande problem. Köpte ett nytt tangentbord. Kopplade in det vi USB port.
Funkade inte heller. Så det var ett mjukvaruproblem (troligen). Hittade aldrig felet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback