Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-11, 18:29
  #1
Medlem
Har en Volvo S60-01. Har blivit bortskämd med Tiguanen där man kan nudda blinkersspaken och få tre blinkningar när man byter fil. Det är inte möjligt på denna gamla trotjänare. Frågan är: Räcker det med att byta blinkersreläet till en senare variant eller är det mycket annat som ska bytas?
/Bengt
Citera
2019-01-11, 18:45
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bengtpaulsson
Har en Volvo S60-01. Har blivit bortskämd med Tiguanen där man kan nudda blinkersspaken och få tre blinkningar när man byter fil. Det är inte möjligt på denna gamla trotjänare. Frågan är: Räcker det med att byta blinkersreläet till en senare variant eller är det mycket annat som ska bytas?
/Bengt
Din bil är helbilsgodkänd vilket innebör att du inte får åndra sådanna funktioner.
Citera
2019-01-11, 22:17
  #3
Medlem
nittontrettons avatar
Du får köpa en S60-07. Komfortblinkers kom 2007 till Volvo.
Citera
2019-01-11, 22:23
  #4
Medlem
welcometorealitys avatar
Det går att blinka tre gånger manuellt också
Citera
2019-01-12, 22:37
  #5
Medlem
Fuzzs avatar
Eller så gör man som man ska blinka tills man är i den filen man ska byta till.
Tycker därför inte om tre blink pga för lite blinkande vid filbyte.
Borde bli krav hos biltillverkare att blinkers endast går igång när den är helt ilagd.

Nej det går inte att ändra då de systemen är helt annorlunda uppbyggda.
Citera
2019-01-13, 05:15
  #6
Medlem
Polisen.Patriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Din bil är helbilsgodkänd vilket innebör att du inte får åndra sådanna funktioner.
Jaja, är det en beaktning du på allvar tycker bör tas i detta fallet eller ville du bara delge oss lite kuriosa?

Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Det går att blinka tre gånger manuellt också
Går att blinka två eller fyra gånger också. Eller åtta. Men vad hjälper det konstaterandet frågeställningen i det här fallet?

Citat:
Ursprungligen postat av Fuzz
Eller så gör man som man ska blinka tills man är i den filen man ska byta till.
Tycker därför inte om tre blink pga för lite blinkande vid filbyte.
Borde bli krav hos biltillverkare att blinkers endast går igång när den är helt ilagd.

Nej det går inte att ändra då de systemen är helt annorlunda uppbyggda.
Jo, det går att ändra. Men man behöver någon sorts CAN-extender. Jag tror det finns fler fabrikat men den enda jag har lite (indirekt) erfarenhet av är denna: https://www.auxadapter.se/?page_id=162

Googlar man "CAN function extender volvo" så hittar man säkert fler. Just denna jag länkar går det även att konfigurera antal blink på, tror det går att välja fem istället för tre?
Citera
2019-01-13, 05:23
  #7
Medlem
Conams avatar
[quote=Polisen.Patrik|66412967]Jaja, är det en beaktning du på allvar tycker bör tas i detta fallet eller ville du bara delge oss lite kuriosa?


Går att blinka två eller fyra gånger också. Eller åtta. Men vad hjälper det konstaterandet frågeställningen i det här fallet?


Jo, det går att ändra. Men man behöver någon sorts CAN-extender. Jag tror det finns fler fabrikat men den enda jag har lite (indirekt) erfarenhet av är denna: https://www.auxadapter.se/?page_id=162

Googlar man "CAN function extender volvo" så hittar man säkert fler. Just denna jag länkar går det även att konfigurera antal blink på, tror det går att välja fem istället för tre?[/QUOTE
C
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback