Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-11, 16:57
  #1
Medlem
Tex , kan man lägga virus i ett Sd kort så när det sätts in i en mobil så installeras tex en rat automatiskt?
Eller i ett mobilt USB minne.

På en dator kan man ju göra nåt sånt med USB rubber ducky men går det och finns det program för mobiler till detta?

Typ när minneskortet sätts i låses skärmen och det kommer upp nåt i stil med"android måste uppdateras, klicka här" och så installerar dom en rat istället.
Citera
2019-01-11, 18:42
  #2
Medlem
lillapaddingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreashansson8
Tex , kan man lägga virus i ett Sd kort så när det sätts in i en mobil så installeras tex en rat automatiskt?
Eller i ett mobilt USB minne.

På en dator kan man ju göra nåt sånt med USB rubber ducky men går det och finns det program för mobiler till detta?

Typ när minneskortet sätts i låses skärmen och det kommer upp nåt i stil med"android måste uppdateras, klicka här" och så installerar dom en rat istället.
Vilket OS snackar vi om?
Citera
2019-01-11, 18:47
  #3
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreashansson8
Tex , kan man lägga virus i ett Sd kort så när det sätts in i en mobil så installeras tex en rat automatiskt?
Eller i ett mobilt USB minne.

På en dator kan man ju göra nåt sånt med USB rubber ducky men går det och finns det program för mobiler till detta?

Typ när minneskortet sätts i låses skärmen och det kommer upp nåt i stil med"android måste uppdateras, klicka här" och så installerar dom en rat istället.

Nej, jag tror knappast det finns någon mobiltelefon som automatiskt installerar saker och ting utan att fråga, så fort man sätter in ett externt minne.

Rubber ducky framstår för programvaran i mobilen som ett keyboard som injicerar tangenttryckningar. Och ja, den funkar på mobiler som har USB, eftersom dessa lär supporta USB-tangentbord. Det svåra blir nog att hitta på tangenttryckningar som funkar precis såsom du vill när du sätter in enheten i offrets mobil.
Citera
2019-01-17, 12:35
  #4
Medlem
tror inte det går
Citera
2019-01-20, 21:43
  #5
Avstängd
wusemans avatar
Nej det går inte om det är en senare Android version om det är under normala omständigheter. Tidigare versioner av android vågar jag inte uttala mig om det får någon annan old schooler bekräfta isf, från version 4.0> så går det inte. Vill du göra något liknande så är det ett hett tips att skicka raten via bluetooth och döpa telefonen till SYSTEM UPPDATERINGAR(Beroende på vad det är telefon så det ser äkta ut) om du har möjlgihet så kan dom bli lurade, iaf dom flesta jag provat på har gått på det fast det var mer på skoj så ingen skada skedd men det kunde ju varit så att jag hade en rat.
__________________
Senast redigerad av wuseman 2019-01-20 kl. 21:49.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback