Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-11, 13:13
  #1
Medlem
eagless avatar
Hejsan.. jo, min iPhone 6s hänger sig, krampar, fastnar.. Så irriterande. Detta kommer och går men ibland när någon ringer kan jag inte ens svara Har utrymme kvar i luren (använder 8,7 GB av 16 möjliga) den vill ej uppdateras (har iOS 12.1.2)
Några ideér? Tack på förhand
Citera
2019-01-11, 13:17
  #2
Medlem
CarolusXIIs avatar
Hade samma problem med min. Tror att det är en modellgrej.
Citera
2019-01-11, 13:34
  #3
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eagles
Hejsan.. jo, min iPhone 6s hänger sig, krampar, fastnar.. Så irriterande. Detta kommer och går men ibland när någon ringer kan jag inte ens svara Har utrymme kvar i luren (använder 8,7 GB av 16 möjliga) den vill ej uppdateras (har iOS 12.1.2)
Några ideér? Tack på förhand
Vad är det som händer när du försöker uppdatera ?
Citera
2019-01-11, 15:15
  #4
Medlem
Senapstjuvens avatar
Inte för att jag kan mycket om iPhones, men du kan ju testa att fabriksåterställa den.
Citera
2019-01-11, 17:13
  #5
Medlem
Raggarspinns avatar
Att iPhone 6S inte vill uppdateras beror på att Apple inte har släppt någon uppdatering som är nyare än 12.1.2.
Ett dåligt batteri sänker din iPhone 6S prestanda men funktionen går att stänga av. Kolla inställningar - batteri - batterihälsa - kapacitet för toppbelastning.
Citera
2019-01-12, 12:40
  #6
Medlem
eagless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raggarspinn
Att iPhone 6S inte vill uppdateras beror på att Apple inte har släppt någon uppdatering som är nyare än 12.1.2.
Ett dåligt batteri sänker din iPhone 6S prestanda men funktionen går att stänga av. Kolla inställningar - batteri - batterihälsa - kapacitet för toppbelastning.

Hej..tack för svar. Jo, luren säger "89%".. sedan `säger´ den att jag "manuellt avaktiverat skydd via prestandahantering".. det kan jag inte påminna mig att jag har
Citera
2019-01-12, 13:03
  #7
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eagles
Hej..tack för svar. Jo, luren säger "89%".. sedan `säger´ den att jag "manuellt avaktiverat skydd via prestandahantering".. det kan jag inte påminna mig att jag har
På den modellen var det problem med batteriet. Apple har gjort ett program för vissa modeller att man får byta ut kostnadsfritt. Jag bytte ut batteriet på min Iphone 6S sen dess har jag aldrig haft problem.
Citera
2019-01-13, 15:31
  #8
Medlem
eagless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
På den modellen var det problem med batteriet. Apple har gjort ett program för vissa modeller att man får byta ut kostnadsfritt. Jag bytte ut batteriet på min Iphone 6S sen dess har jag aldrig haft problem.

Hej! tack för svar..

Ok.. låter mkt intressant.. hade garantin gått ut? var bytte du batteriet? (bor södra Sthlm) Jag "fick" min 6s hemskickad via Telia när jag förlängde mitt abonemang så ingen butik är inblandad
Citera
2019-01-13, 15:45
  #9
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eagles
Hej! tack för svar..

Ok.. låter mkt intressant.. hade garantin gått ut? var bytte du batteriet? (bor södra Sthlm) Jag "fick" min 6s hemskickad via Telia när jag förlängde mitt abonemang så ingen butik är inblandad
Ska inte ha något med garantin att göra, utan det är Apple som har ett program för en specifik modell då batterierna är dåliga från start. Jag lämnade in hos en certifierad Apple butik så löste dom resten.
Citera
2019-01-14, 15:02
  #10
Medlem
Apple har mer eller mindre "gett upp" stödet för dem äldre modellerna, troligen fick du problemen med en uppdatering som ej vill lira med din modell...tyvärr inget att göra än att överväga att byta lur...
Citera
2019-01-23, 12:37
  #11
Medlem
eagless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nexiontech
Apple har mer eller mindre "gett upp" stödet för dem äldre modellerna, troligen fick du problemen med en uppdatering som ej vill lira med din modell...tyvärr inget att göra än att överväga att byta lur...

Hej.. Tack Nexi för ditt svar. Gick till en lokal firma (typ-ett-hål-i-väggen) då jag inte orkade ta mig in i city för denna grej. De konstaterade att det inte var batteriet utan skärmen som var problemet. Den byttes och nu lirar det

Tackar alla som svarat
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback