Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-11, 12:48
  #1
Medlem
Rikspsykoss avatar
Hej, kan jag sätta in pengar från bank A till någon Wallet sen från wallet till min väns bankkonto utan att någon kan kolla upp vem wallet tillhör ?
Citera
2019-01-11, 12:52
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikspsykos
Hej, kan jag sätta in pengar från bank A till någon Wallet sen från wallet till min väns bankkonto utan att någon kan kolla upp vem wallet tillhör ?


Man kan lista ut vart pengarna landar med hjälp av summa och tidpunkt.
Citera
2019-01-11, 12:58
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikspsykos
Hej, kan jag sätta in pengar från bank A till någon Wallet sen från wallet till min väns bankkonto utan att någon kan kolla upp vem wallet tillhör ?

Man kan i regel bara ta ut pengar till sig själv på olika exchanges.
Citera
2019-01-11, 13:01
  #4
Medlem
Rikspsykoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voidworth
Man kan lista ut vart pengarna landar med hjälp av summa och tidpunkt.
Fattar inte.. Om jag klipper ditt bankkonto tex, tar dina pengar, flyttar dom till wallet, och från Wallet till någon annans konto funkar det? Via tor + VPN självklart
Citera
2019-02-02, 18:42
  #5
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikspsykos
Fattar inte.. Om jag klipper ditt bankkonto tex, tar dina pengar, flyttar dom till wallet, och från Wallet till någon annans konto funkar det? Via tor + VPN självklart

Känns som att du blandar ihop Fiat och krypto?

Jag hänger inte med på vad du menar annars.
Citera
2019-02-13, 07:44
  #6
Medlem
polagoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikspsykos
Fattar inte.. Om jag klipper ditt bankkonto tex, tar dina pengar, flyttar dom till wallet, och från Wallet till någon annans konto funkar det? Via tor + VPN självklart

Om du kapar någons bankkonto skickar pengar (Fiat) där till en sida och köper någon kryptovalutor för dem. Sen skickar du vidare kryptovlutan till en annan plånbok och säljer dem för pengar (fiat) så finns allt dokumenterat hos de börser (exchange) du har köpt och hos bankerna för in och ut. Det hjälper inte om du använder TOR eller VPN för det.

Sen beror det på om börserna hjälper bankerna, men det känns inte svårt för bankerna eller skatteverket eller polisen med rätte resurser att spåra de transaktionerna. Eftersom jag antar att den som fått sitt bankkonto kapat kommer att anmäla det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback