Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2019-01-11, 21:16
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonbergh
Ändå hyfsat rejäla vinster. Lägger du ner mycket tid på raderna då när du kör lite större? Eller läser du dig till mycket och går på vad experterna har analyserat fram?

Nä. Kör alltid en Harry då jag har noll koll på hästar.

På 3000+ slipper du spikar.
Citera
2019-01-11, 21:41
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllefyllot
Känner inget när jag vinner, känner inget när jag förlorar förutsatt att något av dessa scenarion inte går till överdrift då. Man kommer ju in i perioder varje år då "allt" sitter oavsett odds och liknande och då är det ju jävligt roligt givetvis men man kommer ju också in i perioder då var tjugonde coinflip sitter och t o m typ 80% av 1,50-oddsarna missar, då är det ju inte jätteroligt.

Överlag är det ju en lång jävla grind, det är för mycket pengar för att bara skita i det liksom. Skulle jag vinna på lotto eller något (typ 30 mille eller något) skulle jag i princip aldrig spela annat än på vissa grejer några gånger per år då jag vet att det finns väldigt bra potential till gratis pengar men jag skulle knappast palla och sitta "grinda".

Jag kan förstå det, det blir ju en helt annan grej när det är ett jobb och inte en hobby. Spänningsmomentet som en hobbyspelare har försvinner ju när det är ens levebröd. Dels spelar man oftast i så stor volym att man inte kan sitta och följa allt i detalj och man räknar ner allt i siffror och driver det som vilket bolag som helst. Det blir mindre känslostyrt och mer rena siffror.

Sen är det ju som du säger, det är mycket jobb. Jag tror folk överlag har en otroligt glorifierad bild över livet som sportsbettare/ pokerspelare. Det är många timmars nötande. Givetvis är det ett friare liv och har många fördelar men det är ingen glamour i det på de sättet många verkar tro.
Citera
2019-01-11, 22:20
  #27
Medlem
derivats avatar
Sidoinkomst som tog slut 1 jan. Satsar på de jackpot ibland så hoppet att slippa bry mig om pengar hålls vid liv. Egentligen finner jag det helt ointressant.
Citera
2019-01-11, 22:50
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av derivat
Sidoinkomst som tog slut 1 jan. Satsar på de jackpot ibland så hoppet att slippa bry mig om pengar hålls vid liv. Egentligen finner jag det helt ointressant.

Om de tog slut då så antar jag att du har problem med ditt spelande? Att det inte varit ett hälsosamt spelande, annars vill man ju inte sluta.
Citera
2019-01-11, 23:02
  #29
Medlem
derivats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonbergh
Om de tog slut då så antar jag att du har problem med ditt spelande? Att det inte varit ett hälsosamt spelande, annars vill man ju inte sluta.

Syfta på regelverket som kom då.

Ett nöje jag fått av spel, eller plåga haha. Är att testa EV+ strategier. Tyvärr har jag inte lyckats nå äkta ev+... ännu.
Citera
2019-01-14, 17:59
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av derivat
Syfta på regelverket som kom då.

Ett nöje jag fått av spel, eller plåga haha. Är att testa EV+ strategier. Tyvärr har jag inte lyckats nå äkta ev+... ännu.

Skam den som ger sig
Citera
2019-01-14, 18:03
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
Nä. Kör alltid en Harry då jag har noll koll på hästar.

På 3000+ slipper du spikar.

Tänk då om du spelar spikharry, en spik så kommer det ju garderas upp mycket mer i dom andra loppen. Känns ju väldigt värt.

Dom gångerna jag spelar Harry så spikar jag en eller 2 hästar och låter Harry fixa resten.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback