Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-11, 06:01
  #1
Medlem
Cyberpunk-s avatar
Letar efter program (180hp) på högskola/universitet där man mestadels programmerar i Java. Håller på att google och leta på studera.nu men jag tänkte att jag lika gärna kan fråga här också. Någon som läst/läser och kan ge mig lite tips?
__________________
Senast redigerad av Cyberpunk- 2019-01-11 kl. 06:05.
Citera
2019-01-11, 06:35
  #2
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyberpunk-
Letar efter program (180hp) på högskola/universitet där man mestadels programmerar i Java. Håller på att google och leta på studera.nu men jag tänkte att jag lika gärna kan fråga här också. Någon som läst/läser och kan ge mig lite tips?
Valfritt datateknik-program akt dataingenjörsprogram går väl bra, alternativt nåt slags programmeringsprogram.

Tänk dock på att språket man kodar i är av underordnad betydelse imo, det som är viktigt är att man lär sig prorammera om det är karriären man vill ha.
Citera
2019-01-11, 08:57
  #3
Medlem
hieroboams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proton
Valfritt datateknik-program akt dataingenjörsprogram går väl bra, alternativt nåt slags programmeringsprogram.

Tänk dock på att språket man kodar i är av underordnad betydelse imo, det som är viktigt är att man lär sig prorammera om det är karriären man vill ha.
Nja, datatekniken jag går har en javakurs på 5 år. Men det är sant att det är som att fråga "vilken utbildning får man använda stjärnskruvmejsel mest på?"
Citera
2019-01-11, 15:52
  #4
Medlem
Systemutveckling samt applikationsutveckling på Malmö Universitet erbjuder detta
Citera
2019-01-11, 18:31
  #5
Avstängd
mazedazes avatar
Låter överambiöst att läsa tre-fyra år bara för att lära sig java.
Citera
2019-03-17, 10:56
  #6
Medlem
Finns 2 obligatoriska kurser i Java på GU's Datavetenskapliga program, du läser dem andra och tredje perioden under första året. Därefter ligger fokuset mer på själva konceptet av Objekt orientering, såsom Objektorienterat programmeringsprojekt etc..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback