Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-01-12, 14:02
  #13
Medlem
lilmayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeworldTV
Min fetning ovan. Denna uppfattning verkar vara någorlunda utbredd här på Flashback. Fattar folk inte det ekonomiska värdet av att kunna blanda billiga och lättillgängliga syntetiska cannabinoider i naturlig Cannabis som gräs eller hasch och på så sätt göra gräs/hasch av sämre kvalitet långt mer potent än det egentligen är?

De som distribuerar Cannabis på svarta marknaden gör detta för att tjäna pengar och de har ingen kontrollinstans att förhålla sig till. Eller tror ni de ser det som välgörenhet? Detta är gangsters som i annat fall hotar och rånar folk för sitt levebröd, tror ni att de på något vis skulle bry sig om du får i dig lite syntetiska cannabinoider eller inte? Nej, självklart skiter de i detta och ser till vinsten endast.

Dessa distributörer har alltså både ekonomiska incitament att göra detta (med tanke på det avsevärt högre pris de kan ta ut i alla led), möjlighet till detta (lätt och billigt att beställa syntetiska cannabinoider per kilo från typ Kina) samt nödvändig avsaknad av moral och skrupler.

Ändå sitter folk här på Flashback och menar på att "det händer inte" och, som ovan, ifrågasätter att folk skulle bemöda sig med detta.

Det här är för övrigt ett av de främsta argumenten för att legalisera: konsumentsäkerhet.

I USA är det lagkrav på att all Cannabis ska vara testad. Så sker sällan i Europa, men trenden har kommit igång i Holland nu också. En del coffeeshops i Amsterdam erbjuder nu också detta som tidigare bara fanns i Leiden och Haag, tex:

https://www.leafly.com/news/politics...ults-customers
Du har teorier, jag och de flesta andra här har förmodligen sett hur saker går till i verkligheten. Har bekanta som ägnar sig åt yrskeskriminalitet och vad gäller cb/hash så har jag vid flera tillfällen sett proceduren från när kilona kommer in, går ut som hekton, delas till 5or ev. Halvor och ingenstans har jag sett elr hört något som har att göra med spice.
Citera
2019-01-12, 21:25
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freeworldTV
Min fetning ovan. Denna uppfattning verkar vara någorlunda utbredd här på Flashback. Fattar folk inte det ekonomiska värdet av att kunna blanda billiga och lättillgängliga syntetiska cannabinoider i naturlig Cannabis som gräs eller hasch och på så sätt göra gräs/hasch av sämre kvalitet långt mer potent än det egentligen är?

De som distribuerar Cannabis på svarta marknaden gör detta för att tjäna pengar och de har ingen kontrollinstans att förhålla sig till. Eller tror ni de ser det som välgörenhet? Detta är gangsters som i annat fall hotar och rånar folk för sitt levebröd, tror ni att de på något vis skulle bry sig om du får i dig lite syntetiska cannabinoider eller inte? Nej, självklart skiter de i detta och ser till vinsten endast.

Dessa distributörer har alltså både ekonomiska incitament att göra detta (med tanke på det avsevärt högre pris de kan ta ut i alla led), möjlighet till detta (lätt och billigt att beställa syntetiska cannabinoider per kilo från typ Kina) samt nödvändig avsaknad av moral och skrupler.

Ändå sitter folk här på Flashback och menar på att "det händer inte" och, som ovan, ifrågasätter att folk skulle bemöda sig med detta.

Det här är för övrigt ett av de främsta argumenten för att legalisera: konsumentsäkerhet.

I USA är det lagkrav på att all Cannabis ska vara testad. Så sker sällan i Europa, men trenden har kommit igång i Holland nu också. En del coffeeshops i Amsterdam erbjuder nu också detta som tidigare bara fanns i Leiden och Haag, tex:

https://www.leafly.com/news/politics...ults-customers

Det borde isf leda till ett beroende? Jag rökte spice under en månads tid för många år sedan och blev beroende och fick en avtändning. Har aldrig fått det av gräs/hasch. Om det nu hade varit spice i rökat så borde jag ha märkt av liknande bieffekter? Jag säger inte att du har fel utan är bara genuint nyfiken på din eller någon annans synvinkel på detta.
Citera
2019-01-14, 13:14
  #15
Medlem
trippens avatar
jag tycker det är konstigt det här att det helt plötsligt finns jättemycket "svart" röka som luktar mer som eterisk olja än cannabis. när man tar biten i munnen och tuggar lite brukar man normalt höra ett knaster mellan tänderna och känna en tydlig smak i munnen. dom flesta "svarta" sorter jag fått knastrar inte dom smakar konstigt och som sagt luktar eterisk olja. i början tänkte jag inte på det men ju mer tiden gått ju mer tycker jag det är skit. jag provade att "tvätta" hashet genom kokning i vatten. thc är ju inte vattenlösligt men det som löste upp sig i vattnet vart pissgult och det som var kvar var helt plötsligt ljust som pollem och luktade mycket bättre. jag provade röka och det smakade inte illa men det är fan något jävla skit som finns ute bland folk nu. den färgen på vattnet efter 2 reningar kan fan inte vara ett bra tecken.
Citera
2019-01-14, 14:45
  #16
Medlem
tjackknugens avatar
Samma har hänt mig när jag fått dunder klibbigt röka, omöjligt att separera från bagen/plasten som om det smält ihop.

Noider i hasch har jag inte stött på sen 2015 tror jag, är nog rätt sällsynt idag.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback