Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-10, 22:28
  #1
Medlem
Hello Flashback!
Under många år har jag använt droger av alla dess former. Framför allt alkohol och cannabis.

Under en period av 10 år har jag rest, knarkar, jobbat och upplevt!
Fucking Epic!!!

Jag bestämde mig förra året att ta en paus på 1 år och bara fånga mig själv i nykterheten och jag lyckades verkligen!
Jag lovade mig själv att ta mig ett glas whiskey, ett glas vin och en joint på nyår för att ge mig själv en klapp på axeln efter att ha fångat modet att ge upp något så ”värdefullt” för mig!

Det gick åt helvete!!!
Jag tappade bort mig själv rejält i ruset (även om det var måttliga mängder).
Jag hamnade totalt utanför min mentala bild av mig själv och liksom ”svävade iväg”.
hade börjat yra en massa konstigheter för tjejen där hemma som vart helt obegripliga!

Nyfiken som jag var vill jag testa med garanti i 3 dagar att vara berusad och hög! Rebell som man är!

Nu till dagens sanning och fråga:
Jag behöver inga droger i någon form för att vara mig själv (så jävla skönt!!!).
Låt mig fråga, finns någon där ute med liknande upplevelse att man blir personlighetsförändring av måttliga mängder alkohol?
Citera
2019-01-10, 23:21
  #2
Medlem
Ryggradsluss avatar
För mig med missbruksproblematik i ryggsäcken kan jag tänka mig att jag skulle tappa bort mig själv om jag vore nåt.

Och hade jag nån passion, fokus eller intresse för nåt "riktigt" verkligt utom mig själv och min njutning så skulle det kunna grumlas och jag kunde börja intressera mig för absurda saker som att göda min mänsklighet eller bygga upp nåt luftslott.

Jag känner att jag kan ta nåt glas öl nu. Vet bara inte varför jag skulle göra det.
Vi är på olika platser i livet och du vet hur du kan lura dig själv att det är bra för dig.

När du i själva verket förfular dig.
Citera
2019-01-10, 23:41
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ryggradslus
För mig med missbruksproblematik i ryggsäcken kan jag tänka mig att jag skulle tappa bort mig själv om jag vore nåt.

Och hade jag nån passion, fokus eller intresse för nåt "riktigt" verkligt utom mig själv och min njutning så skulle det kunna grumlas och jag kunde börja intressera mig för absurda saker som att göda min mänsklighet eller bygga upp nåt luftslott.

Jag känner att jag kan ta nåt glas öl nu. Vet bara inte varför jag skulle göra det.
Vi är på olika platser i livet och du vet hur du kan lura dig själv att det är bra för dig.

När du i själva verket förfular dig.


Kan inte mer än hålla med!
Sekunden jag intog drogen så insåg jag att jag inte kunde styra det! Kommer inte kunna använda mer! Vilket är förbannat bra, men klart set finns någon jävla konstig sorg i det hela pga att man har en vana att göra saker på ett visst sätt tänker jag.
Nu vet jag vem jag har att leka med iaf!
Vilken i sin tur är en tröst i sig!
Det är bra att ha vetskapen om vissa saker i livet!
Citera
2019-01-11, 00:25
  #4
Medlem
Ryggradsluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-am-a-junkie
Kan inte mer än hålla med!
Sekunden jag intog drogen så insåg jag att jag inte kunde styra det! Kommer inte kunna använda mer! Vilket är förbannat bra, men klart set finns någon jävla konstig sorg i det hela pga att man har en vana att göra saker på ett visst sätt tänker jag.
Nu vet jag vem jag har att leka med iaf!
Vilken i sin tur är en tröst i sig!
Det är bra att ha vetskapen om vissa saker i livet!

Bra att du insåg det!
Se det som början på ett nytt kapitel. Då livet börjar på riktigt.

Ta vara på livet nu. Du är förbannat bra! Och bättre kan du bli, nu utan droger väntar livet att upptäckas utan dåliga filter.

Lär dig trivas med dig själv och livet som det var tänkt. Och med oss andra.
Kram!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback