Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2019-04-29, 21:59
  #61
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IbrahimZlatanovic
Ja i den här frågan gör du i alla fall det, inte många rätt du har.

Tror du också på polisen när de säger att det inte kostar något att skicka helikoptrar på misstänkta cannabisrökare?

Citat:
Och det skulle vara ett problem, varför? Om inte alla skolor måste tas exakt samtidigt så är ju det inget som helst problem.

Ska jag behöva förklara att hundarna redan har jobb? Att det finns knarkotika även utanför skolor? Om hundarna används till skolor så ska varje hund alltså avverka nästan 50 skolor regelbundet icke inräknade gymnasier. På 184 skoldagar om året är det alltså max 3 gånger per läsår per hund om de hinner med en skola om dagen och det bara är en hund per skola. Om de använder alla hundar polisen har och bortprioriterar allt annat de kan tänkas användas till.

Citat:
Man tar skola för skola såklart, och det kommer ta några dagar, men det går att göras om det är det dom skulle vilja göra, inga problem alls.

Exakt hur många dagar kommer det ta?

Citat:
Men mina egna erfarenheter då, dom bortser du ifrån helt märker jag.

Ja, för att jag inte har något att gå på förrutom att du säger ditten och datten. Det kan lika gärna vara som jag säger, och som artikeln som jag postade ovan säger.

Citat:
Klarar hundarna av att både leta narkotika och gripa farliga brottslingar så klarar dom av Rinkeby´s elever också.

Skickar du en hund på mig petar jag ut ögonen på den och säger att jag kände mig hotad. Det gör jag oavsett om du har polisbricka eller inte. Tror att personer från Rinkeby som anser att ickemuslimer är mindre värda än hundar inte resonerar mer reserverat än mig.

Citat:
Om polismyndigheten äger hundarna, varför skall det kosta mer att använda dom i dagliga operationer än vad det kostar att ha en polis anställd?

Det märks att du inte förstår hur verkligheten fungerar. Jag har ingen aning om hur ägandeskapet ser ut, gissningsvis äger inte polisen hundarna utan de rekvireras enligt ett slags leasingavtal. Sen är det givetvis en underhållskostnad, kostnad för polisförarna samt en vidareutbildningskostnad för att upprätthålla och utveckla hundens förmåga samt inte minst "opportunity costs" för allt som man INTE får när man har hunden eller har hunden till något specifikt och bortprioriterar något annat.

Svenska polisen brukar vara väldigt noga med att säga att de inte prioriterar brott, men på alla andra arbetsplatser i hela världen förstår alla att man alltid prioriterar arbete. Vidare är den svenska polisen alltid noga med att berätta att det inte kostar något att skicka helikoptrar på cannabisrökare, men samtidigt är de väldigt noga med att berätta hur mycket det kostar att bevaka fotbollsmatcher och dylikt.

Vi som lever i verkligheten förstår att allt kostar pengar, det är märkligt att den enda i tråden som poängterar det blir anklagad för att leva i en fantasivärld.

Citat:
Hundföraren som har hunden får sin dagliga lön och hunden får mat och beröm och har ett jävligt stimulerande hundliv.
Vad är det som skall kosta så mycket menar du?

Läs vad jag skriver, läs på om grundläggande ekonomiska begrepp som "opportunity costs" och avskrivningar. Allt kostar pengar, bara för att polisen har en hund betyder inte den inte kostar pengar att använda, i synnerhet inte om den ska användas non stop till något annat än vad den används till idag.
Citera
2019-04-29, 22:05
  #62
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IbrahimZlatanovic
Hindras dom från att åka på Danmarkstågen, eller sitter dom i en vagn som polisen/tullen inte får söka igenom?
I så fall kände jag genast att jag nog är en pälsallergiker i alla fall trots att jag har varit hundägare i 25 år.

Nu är det så att det finns en lag om skolplikt i Sverige. Jag har jävligt svårt att tänka mig att det finns någon slags lag som kräver att alla åker tåg. Om du är allergiker kan du köra bil och berätta för tullen att du är allergiker innan de kommer fram med hunden.
Citera
2019-04-29, 22:16
  #63
Medlem
IbrahimZlatanovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
....
Orkar inte med ditt dravel längre, du har noll jävla koll på hur det fungerar!

Misstänker polisen att det finns droger i en skola så har dom inga problem att gå in där med hundar om dom nu vill det.
Vill dom sätta detta i system och genomföra på regelbunden basis att kontrollera skolor så kommer dom att göra det, och inget du tycker eller tror kommer att ändra på det.

Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Nu är det så att det finns en lag om skolplikt i Sverige. Jag har jävligt svårt att tänka mig att det finns någon slags lag som kräver att alla åker tåg. Om du är allergiker kan du köra bil och berätta för tullen att du är allergiker innan de kommer fram med hunden.
Men det finns kupéer som är pälsdjursfria för just allergiker, och polis/tull kommer att leta även där.
När det handlar om brottslighet så tar inte polisen någon hänsyn till allergier kan jag tala om, och nu var det tåg vi pratade om här, inga jävla bilar, sluta slingra dig människa!
__________________
Senast redigerad av IbrahimZlatanovic 2019-04-29 kl. 22:42.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback