Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-01-12, 07:49
  #13
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raazai
Hej!

Jag tänker skaffa en bil och jag väljer mellan två olika alternativ.

Det första alternativet är att ta en bil genom jobbet. En full utrustad SEAT Arona 1.0 115 TSI med automat växellåda för 2990:- i 24 månader. Detta inkluderar allt, dvs. försäkring, service, s+v-hjul, bilskatt m.m.

Är det via bruttolöneavdrag? Om så är fallet så får du också ta med i kalkylen sänkt lön på 3000 i månaden i 24 månader dvs runt 6-700 mindre i pensionsavsättning per månad. Det kommer att ha varit en vääldigt dyr bil när du väl går i pension.
Citera
2019-01-13, 09:27
  #14
Medlem
watcher1970s avatar
Volvo on call är fantastiskt!
Du styr värmaren med mobilen. Så smidigt!
Köp en kvalitetsbil och behåll- blir billigast i längden.
Citera
2019-01-13, 12:52
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raazai
Om det går att hitta en kvalitetsbil med värmare och få ägare/miltal till ett vettigt pris så är jag givetvis intresserad. Jag har haft flera bilar tidigare men tyvärr så har jag dåliga erfarenheter av bilar som har några år på nacken eftersom att de har en tendens att alltid strula för mig, vilket resulterar i frustration och därför tänker jag att om jag lägger till lite extra pengar och köper en nyare bil med få miltal så kommer det (förhoppningsvis) ge ett bekymmersfritt ägande.

Även därför jag ev. funderar på att ta SEATn via jobbet. Jag känner att jag är less på att gå ut till bilen varje morgon och tänka tanken "nu håller vi tummarna på att den startar"..

Men självklart så kan även nya bilar få fel, det ska vi inte sticka under stolen med, men de chanserna minimeras ju ganska rejält. Eller hur tänker du? Har du några förslag på en schysst bil i liten billigare klass med värmare och automatlåda så är jag öppen för förslag!

De flesta japanska bilar håller nog iaf 10 år utan att "strula". Såklart du kan behöva byta bromsskivor och ev. fjädrar som slits mekaniskt, men motormässigt och elektroniskt brukar de gå som klockor.
Citera
2019-01-14, 07:13
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av watcher1970
Volvo on call är fantastiskt!
Du styr värmaren med mobilen. Så smidigt!
Köp en kvalitetsbil och behåll- blir billigast i längden.

Det lät ju väldigt smidigt. Då gäller det bara att hitta en bil som har det installerat..

"Köp en kvalitetsbil och behåll- blir billigast i längden." Exakt så resonerar jag också och därför så anser jag att lägga ca 150Tk.
Citera
2019-01-14, 07:36
  #17
Medlem
watcher1970s avatar
Volvo har haft värmare (VOC) som en prisvärd tillbehörserbjudande vid nybilsbeställning.
Hade tidigare en Volvo med bränslevärmare men ej VOC. Man fick då ställa in timern i bilen, vilket givetvis funkar bra om man har fasta tider. Men, som det nu är så kan man så enkelt sätta igång värmaren samtidigt som man går och hämtar bilen och så är bilen så där lagom varm och skön.
Volvo har tagit 5-10.000 kronor för värmare och Volvo on call vid sina kampanjer. En Audi eller BMW kan kosta över 25K för att få en bränslevärmare monterad.

Så: leta efter en Volvo med Volvo on call monterad. Väldigt vanligt tillbehör.
Citera
2019-01-14, 08:09
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av watcher1970
Volvo har haft värmare (VOC) som en prisvärd tillbehörserbjudande vid nybilsbeställning.
Hade tidigare en Volvo med bränslevärmare men ej VOC. Man fick då ställa in timern i bilen, vilket givetvis funkar bra om man har fasta tider. Men, som det nu är så kan man så enkelt sätta igång värmaren samtidigt som man går och hämtar bilen och så är bilen så där lagom varm och skön.
Volvo har tagit 5-10.000 kronor för värmare och Volvo on call vid sina kampanjer. En Audi eller BMW kan kosta över 25K för att få en bränslevärmare monterad.

Så: leta efter en Volvo med Volvo on call monterad. Väldigt vanligt tillbehör.

Tyvärr så verkar de flesta Volvo bilarna vara diesel.. jag hade föredragit bensin..
Citera
2019-01-14, 16:00
  #19
Medlem
watcher1970s avatar
Jag måste nog säga att jag har fel. De Volvo som är V40 och har VOC är oftast lite bättre motoriserade och dyrare än Din budget. Hittade några med ”vanlig” Bensinvärmare men utan VOC.
Tycker, dessutom, att V40 fick en ganska lyckad uppdatering med faceliften årsmodell 2017 på modeller med LED-lysen. Klart modernare utseende. Tyvärr ligger väl de klart över 200tusenkronorsvallen..
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback