Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-01-11, 15:50
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Odiskadmugg
Men är ett tecken på att det gjorts fel.

Bara bristande kompetens eller slarv eller dålig syn ger blåmärken.

Uhm, va?

Det behöver inte alls betyda att något fel begåtts alls. TS har ju lämnat blodprov, inte alls fått en spruta som du skriver. Är väl inte konstigt om det kommer ut några droppar blod ur kärlet efter att nålen dras ut? Visst är det vanligare att det sker om venen får en liten rift, men det kan absolut ske i alla fall.

Byta vårdcentral.. vad är det med folk.
Citera
2019-01-11, 19:05
  #14
Medlem
abcabcs avatar
Jag får alltid blåmärken och ont efter blodprov, jag har varit blodgivare och fick också då blåmärken och ont efter, och de var de bästa och mest rutinerade.

Jag är kollad, inget fel med blodplättar eller annat.

Inget är fel, du bara är så.
Citera
2019-01-12, 00:28
  #15
Medlem
sneervs avatar
Det jag hatar med att lämna blodprov är dom där jäkla tejpbitarna dom trycker på efter, när man drar av dom så typ spricker blodkärlen och blir rött som fan.

Kanske finns nått bra sätt att ta bort den där tejpen på som jag inte tänkt på?
Citera
2019-01-14, 20:30
  #16
Medlem
BonBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sneerv
Det jag hatar med att lämna blodprov är dom där jäkla tejpbitarna dom trycker på efter, när man drar av dom så typ spricker blodkärlen och blir rött som fan.

Kanske finns nått bra sätt att ta bort den där tejpen på som jag inte tänkt på?

Spricker blodkärlen när du drar av tejpbitar?
Citera
2019-01-18, 17:50
  #17
Medlem
sneervs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonBoy
Spricker blodkärlen när du drar av tejpbitar?

Nja kanske tog i nu, men tejpen dom sätter på är så klistrig så då kan det hända, gjorde dock ett blodprov i veckan och då gick det bättre att ta av om man tog det lugnt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback