Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-10, 10:16
  #1
Medlem
Flashback!

Vilka filmer ser ni fram emot på årets festival och varför? Själv har jag precis börjar kika. Någon som vet om det har skrivits någon artikel eller liknande med tips på redan innan tippade "stora filmer" på festivalen?
Citera
2019-01-10, 11:06
  #2
Medlem
Rakiis avatar
Bor inte i Götet själv (önskar att jag gjorde), så kommer inte närvara men saxade ut ett litet stycke ur DN till dig:

Citat:
Bland de internationella festivalpremiärerna märks bland annat Claire Denis rymddrama ”High life” med Robert Pattinson och Juliette Binoche, argentinska Lolas Arias ”The theatre of war”, zombieapokalyptiska ”Endzeit – ever after”, Julian Schnabels Vincent van Gogh-biopic ”Vid evighetens port” och Matteo Garrones ”Dogman”.

Hade jag fått se någon av dessa hade jag siktat på Claire Denis (alltid intressant) och Julian Schnabels filmer.

Aniara hade jag gärna velat se också, men kommer ju upp på bio senare i år, så får gå då.
Citera
2019-01-10, 12:18
  #3
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kraknoz
Flashback!

Vilka filmer ser ni fram emot på årets festival och varför? Själv har jag precis börjar kika. Någon som vet om det har skrivits någon artikel eller liknande med tips på redan innan tippade "stora filmer" på festivalen?

Ganska trista urval som vanligt. Finns ju enstaka undantag som Denisfilmen och An elephant sitting still, men annars ser det inte så roligt ut.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback