Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-01-11, 02:38
  #13
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Lista ett gäng av de avsnitt du anser ha verkat för cannabisaktivism?

Nå?
Citera
2019-01-14, 17:47
  #14
Medlem
WatchDoges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Nå?

Jag tror att du återigen lyckades trolltesta. ^^
Citera
2019-01-19, 17:37
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikael861
Flera av er kommer säkert ihåg TV-serien "Rederiet".
Det som kanske inte lika många kommer ihåg är att det någon gång i närheten av millennieskiftet fanns en tjej i den serien (Anja Remmer) som sysslade ganska mycket med marijuana, och jag blev lite nyfiken på ifall den drogen målades upp på ett trovärdigt sätt där:

de första synliga effekterna som den hade på henne var att hon var väldigt, väldigt avslappnad och totalt obekymrad inför allting, och ibland kunde hon upplevas som en aning "seg" och frånvarande.
Hon hade dock inte någon särskilt bra kontroll över sitt användande, och efter ett tag började hon uppleva hallucinationer;
exempelvis så upplevde hon ibland att hennes spegel var krossad och att hennes spegelbild såg hemsk ut, och en stund senare började hon också höra ett barn som desperat ropade på hjälp.
Det inbillade barnet påstod att han/hon höll på att klämmas sönder i maskinrummet till färjan som Anja just då färdades med, och hon sprang då desperat dit och stängde av hela maskineriet där, vilket givetvis skapade en hel del problem, och efter den händelsen så blev hon omhändertagen.

Är det här en trovärdig skildring av ett ansvarslöst användande av marijuana?
Jag är så gammal att jag minns serien Varuhuset. Jag var inte gammal då men minns att en tonårstjej som var kär i en "hårding" stod vid tunnelbaneperrongen. Hårdingen rökte två bloss hash. Tjejen blev rädd o ville inte ha. Efter ett par sekunder började han skrika DET STÅR NÅN DÄR!! Sen börja han spöa tjejen, jaga sitt låtsasmonster o gick rakt ut framför tunnelbanan när den kom. SÅ går det om man knarkar, ha ha ha!
Citera
2019-01-19, 21:09
  #16
Medlem
vergissmeinnichts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Nå?


Man behöver inte ha allla avsnitt på hårddisken för att kolla... finns på SVT Play.

Cannabisaktivism eller inte.. men Anjas snedtripp finns i alla fall i säsong 17, avsnitt 15

https://www.svtplay.se/video/1506832...ten?start=auto

Börja typ 37-38 minuter in

I slutet på nästkommande avsnitt lyckas ta sig in i maskinen slå ner en av maskinisterna.

https://www.svtplay.se/video/1506843...gen?start=auto
__________________
Senast redigerad av vergissmeinnicht 2019-01-19 kl. 21:17.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback